پرسشنامه نگرش نسبت به مدرسه


پرسشنامه نگرش نسبت به مدرسه  مک کوچ و سیگل n

مشخصات فایل پرسشنامه نگرش نسبت به مدرسه

نام نویسنده:
مک کوچ و سیگل
نام لاتین:
SAAS-R
سال انتشار:
2003
تعداد سوالات:
35
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه نگرش نسبت به مدرسه دارای 5مولفه ادراك خود تحصيلي، نگرش نسبت به معلمان و كلاسها، نگرش نسبت به مدرسه، ارزشگذاري هدفهاي مدرسه و انگيزش/خود نظم دهي می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه نگرش نسبت به مدرسه

روش نمره گذاری پرسشنامه نگرش نسبت به مدرسه به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه نگرش نسبت به مدرسه

پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به مدرسه مک کوچ

مک کوچ (2001) پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به مدرسه را برای سنجش عوامل عاطفی مرتبط با پیشرفت تحصیلی یا عدم پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان تهیه کرد. فرم اولیه پرسش­نامه سنجش نگرش نسبت به مدرسه[8] (SAAS) شامل 45 سوال بود. پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به مدرسه چهار عامل ادراک خود تحصیلی[9]، نگرش نسبت به مدرسه[10]، نگرش همسالان نسبت به مدرسه[11] و انگیزش/ خودنظم دهی[12] را اندازه‌گیری می‌کرد. 

نگرش نسبت به مدرسه: نگرش نسبت به مدرسه شامل علاقه و عاطفه دانش ­آموز نسبت به مدرسه است. پژوهش­ها نشان می­دهند که میزان انطباق فراگیران با تکالیف آموزشگاهی ارتباط زیادی با نحوه نگرش آنها به مدرسه دارد. همچنین هرچه دانش ­آموزان نگرش مثبت­ تری به مدرسه داشته باشند از ادراک تحصیلی بالاتری نیز برخوردار خواهند بود(لوئنگ و لوئنگ[23]، 1992). مک کوچ و سیگل(2003) خاطر نشان می­ سازند که فراگیران دارای پیشرفت تحصیلی ضعیف، نگرش­های منفی نسبت به مدرسه دارند. نتایج پژوهش میجریبَنکس[24] (1992) نیز نشان می­دهد که چگونگی نگرش دانش ­آموزان به مدرسه با پیشرفت تحصیلی دانش ­آموزان دارای ارتباط معنی­داری است. دانش ­آموزانی که دارای پیشرفت تحصیلی بالا هستند در مدرسه به یادگیری علاقه ­مند هستند و نسبت به مدرسه نگرش مثبتی دارند.

ارزش­ گذاری هدف‌های مدرسه: ارزش­های تحصیلی به میزان علاقه­مندی فراگیران به تکالیف، اهمیت یادگیری تکالیف، و مفید بودن بالقوه تکالیف از نظر فراگیر اشاره می­کند (ویگفیلد و کارپتین، 1991). ارزش قائل شده برای یادگیری و باور به این که تکلیف یادگیری با اهمیت است، انگیزش و جهت­ گزینی تحصیلی دانش ­آموزان را بهبود می­بخشد (مک کوچ و سیکل، 2001) این مؤلفه با استدلال‌های دانش ­آموزان برای انجام تکالیف سر و کار دارد. هدف­های دانش­آموزان و ارزش مربوط به پیشرفت تحصیلی، خود نظم­دهی و انگیزش آنها را تحت تأثیر قرار می­دهند، زیرا هدف­های دانش­ آموزان شیوه ­های رسیدن به این هدف­ها و همچنین میزان درگیرشدن و پاسخ دادن فراگیران به تکالیف تحصیلی را تحت تأثیر قرار می­دهند (مک کوچ وسیگل، 2003).

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه نگرش نسبت به مدرسه

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: