پرسشنامه عوامل مؤثر بر تعلل


پرسشنامه عوامل مؤثر بر تعلل کاظمیn

مشخصات فایل پرسشنامه عوامل مؤثر بر تعلل

نام نویسنده:
کاظمی
سال انتشار:
1389
تعداد سوالات:
20
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه عوامل مؤثر بر تعلل دارای 3 مولفه فردی، سازمانی و محیطی می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه عوامل مؤثر بر تعلل

روش نمره گذاری پرسشنامه عوامل مؤثر بر تعلل به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه عوامل مؤثر بر تعلل

در قرن حاضر، بهره وری فردی و سازمانی یکی از دغدغه های اصلی مدیران است. تعلل از جمله عواملی است که تقریبا همیشه عوارض منفی بر بهره وری و بهزیستی فرد و سازمان بر جا می گذارد. بسیاری از مطالعات پیامدهای منفی تعلل بر سلامت روان (مثل استرس، اضطراب و افسردگی) را اثبات کرده اند. مطالعات اخیر نیز نشان داده اند که تعلل اثرات منفی بر سلامت جسمی، عادات غذایی و ورزش افراد بر جای می گذاردپرسشنامه عوامل مؤثر بر تعلل در صدد سنجش عوامل فردی، سازمانی، محیطی بر تعلل می باشد.

اگر چه هر کسی به طريق خاصی اهمالکاری می کند، ولی بهترین تعریف تعلل می تواند این باشد: به تأخیر انداختن انجام کار بدون هیچ دلیل موجه. برخی تعلل را یک مشکل رفتاری دانسته اند. در این دیدگاه تعلل به عنوان یک مشکل رفتاری شناخته شده و هدف از درمان کاهش نسبت با درصد زمان تعلل و افزایش نسبت با درصد مطالعه یا فعالیت می باشد. برخی دیگر معتقدند تعلل یک مشکل شناختی است. در این دیدگاه مبنای تعلل، افکار و باورهای غلط و غیر منطقی در مورد چگونگی شرایط و نتایج فعالیت هاست. به اعتقاد برخی محققان، تعلل یک مشکل انگیزشی است. در این دیدگاه تعلل به دلیل تنبلی یا بی انگیزه ای نیست، بلکه از آن جهت انجام می گیرد که افراد تعللی علاقه مند به انجام فعالیت دیگری هستند. تعلل می تواند یک عادت باشد که در نهایت به کاهش انتظار خودکارآمدی فرد منجر می شود. به تعلل به عنوان یک اختلال شخصیتی نیز نگریسته شده است. در این دیدگاه تعلل به عنوان ضعف وجدان (با ویژگی هایی چون بی ارادگی، نداشتن پشتکار، تنبلی، عدم توجه و ضعف قدرت طلبی) شناخته شده است.

واژه لاتین تعلل، مرکب از دو کلمه «پرو» و «کراسینوس» به معنی «به تعویق انداختن تا صبح» است. این واژه معادل اهمالکاری، سهل انگاری، به تعویق انداختن و این دست و آن دست کردن می باشد. تعریف واحد پذیرفته شده ای درباره تعلل وجود ندارد و هر یک از صاحب نظران از منظر خود به این موضوع نگریسته اند. در ادامه به برخی از این تعاریف اشاره می شود:

تعلل شکاف بین نیت انجام کار و رفتار است و به تأخیر انداختن و جایگزین کردن تکالیف ضروری با انجام فعالیت های غیر ضروری دیگر تعبیر می شود. وان ارد، تعلل را اجتناب از شروع و ادامه کار می داند. اليس و ناس، تعلل را تمایل به اجتناب از فعالیت، محول کردن انجام کار به آینده و استفاده از عذر خواهی برای توجیه تأخیر در انجام فعالیت تعریف نموده اند.

پرسشنامه عوامل مؤثر بر تعلل در قالب 20 سوال،​ در صدد سنجش عوامل فردی، سازمانی، محیطی بر تعلل می باشد. پرسشنامه عوامل موثر بر تعلل شامل عوامل فردی، سازمانی و محیطی دارای 20 سوال بوده و هدف آن سنجش عوامل گوناگون بر تعلل (فردی، سازمانی و محیطی ) می باشد. پرسشنامه عوامل مؤثر بر تعلل به صورت مقیاس 5 درجه ای لیکرت از کاملا موافقم تا کاملا مخالفم طراحی شده است. 

تعدادی از گویه های پرسشنامه شناسایی عوامل مؤثر بر تعلل عبارتند از: 

1- فقدان انگیزه برای انجام کار 

2-اطمینان بیش از اندازه به خود

3-کوچک شمردن کارها

 

 

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه عوامل مؤثر بر تعلل

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: