پرسشنامه هوش هیجانی


پرسشنامه هوش هیجانی شوت و همکارانn

مشخصات فایل پرسشنامه هوش هیجانی

نام نویسنده:
شوت و همکاران
نام لاتین:
EIS
سال انتشار:
1998
تعداد سوالات:
33
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه هوش هیجانی دارای 3 مولفه ارزیابی و بیان هیجان، تنظیم هیجان و بهره وري هیجان می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه هوش هیجانی

روش نمره گذاری پرسشنامه هوش هیجانی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه هوش هیجانی

شکل گیری اجزای هوش هیجانی، ابتدا در سال های اولیه زندگی کودک انجام می گیرد اگر چه شکل گیری این ظرفیت ها در خلال سال های مدرسه نیز ادامه پیدا می کند، توانایی هایی هیجانی ای که کودکان بعدها در زندگی کسب می کنند بر پایه این آموخته های سال های اول قرار دارد و این توانایی ها مبنای احساسی تمام یادگیری هاست. گزارش مرکز ملی برنامه های بالینی نوزادان به این نکته اشاره می کند که آگاهی کودک از وقایع مختلف با توانایی خواندن زود هنگام به اندازه ملاک های هیجانی و اجتماعی نمی توانند موفقیت کودک را در مدرسه پیش بینی کنند، ملاک هایی همچون متکی به نفس و علاقه مند بودن، دانستن این که چه نوع رفتاری از آنان انتظار می رود و چگونه در اوج تكانه بد رفتاری، جلوی خود را بگیرند، اینکه بتوانند صبر کنند، از دستورات پیروی کنند و برای درخواست کمک به معلمان رجوع کنند و هنگام همراهی با کودکان دیگر خواسته های خود را بیان نمایند (گلمن، ۱۹۹۵؛ به نقل از پارسا، ۱۳۸۳). برای سنجش هوش هیجانی از پرسشنامه هوش هیجانی شات استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه هوش هیجانی

پرسشنامه هوش هیجانی توسط شات و همکاران در قالب 33 سوال در سال ۱۹۹۸ و بر اساس الگوی هوش هیجانی مایر و سالوی (۱۹۹۰)، برای ارزیابی هوش هیجانی نوجوانان ساخته شده است که دارای ۳ خرده مقیاس است که عبارتند از: ارزیابی و ابراز هیجان ، تنظیم و مدیریت هیجان و بهربرداری از هیجان. این مولفه های در فایل همراه تفکیک شده اند. در پرسشنامه هوش هیجانی شات، سه طبقه مشاهده شد: ارزیابی و ابراز هیجان دارای 13 ماده (مانند فکر می کنم درک پیام های غیرگفتاری دیگران مشکل است). تنظیم هیجان دارای 10 ماده (مثل من به دنبال فعالیت هایی هستم که مرا خوشحال می کنند) و بهره برداری از هیجان دارای 10 ماده (مانند زمانی که تغییری در حالت هیجانی خود احساس می کنم، دوست دارم به ایده های نو دست پیدا کنم).

برای دانلود پرسشنامه هوش هیجانی شات نسخه 41 سوالی اینجا کلیک کنید.

 ضریب اعتبار آزمون با استفاده از روش آلفای کرونباخ توسط سیار وچی" و همکاران (۲۰۰۲)، ۸۴/0، محمدی ۸۴/0 و خسرو جاوید (۱۳۸۱)، ۸۱/0 محاسبه شده است. 

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه هوش هیجانی

نمره گذاری پرسشنامه هوش هیجانی به این صورت است که گزینه های کاملا مخالفم ۱، مخالفم ۲، نه مخالف نه موافق 3، تا حدودی موافق ۴، و کاملا موافق ۵ نمره داده می شود. ضمن اینکه تعدادی از سوالات دارای نمره گذاری معکوس می باشند که در فایل همراه مشخص شده اند.

نمونه سوالات پرسشنامه هوش هیجانی :

- وقتی که با دیگران صحبت می کنم ، نسبت به مشکلات شخصی ام هشیار هستم.

-وقتی که با موانعی بر سر راهم مواجه می شوم ، زمان هایی را به خودم یادآوری می کنم که با موانع مشابهی مواجه شده بودم و در نهایت بر آنها غلبه کرده بودم.

-انتظار و امید دارم که بیشتر کارهایی را که سعی در انجام آنها دارم به خوبی انجام دهم.

قیمت به تومان:
1,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه هوش هیجانی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: