پرسشنامه سبک زندگی میلر و اسمیت


پرسشنامه سبک زندگی میلر و اسمیت میلر و اسمیتn

مشخصات فایل پرسشنامه سبک زندگی میلر و اسمیت

نام نویسنده:
میلر و اسمیت
سال انتشار:
تعداد سوالات:
20
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه سبک زندگی میلر و اسمیت تک مولفه ای است

قالب فایل سوالات پرسشنامه سبک زندگی میلر و اسمیت

روش نمره گذاری پرسشنامه سبک زندگی میلر و اسمیت به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه سبک زندگی میلر و اسمیت

سبک زندگی، روشی است که افراد در طول زندگی انتخاب کرده اند وزیربنای آن در خانواده پایه ریزی می شود که در واقع متاثر از فرهنگ، نژاد، مذهب، وضعیت اقتصادی، اجتماعی و باورها می باشد. بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، سبک زندگی به روش زندگی مردم با بازتابی از ارزشهای اجتماعی، طرز برخورد و فعالیتها اشاره دارد. هم چنین ترکیبی از الگوهای رفتاری و عادات فردی در سراسر زندگی(فعالیت بدنی، تغذیه، اعتیاد به الکل، دخانیات و....) است که در پی فرآیند اجتماعی شدن بوجود آمده است(Estagi، 2006).

آدلر در خصوص پدید آمدن سبک زندگی بر این باور بود که همه ی انسانها به نوعی احساس کهتری مبتلا هستند که با روش خاصی درصدد برطرف کردن آن هستند. این رویه ی منحصر به فرد، برای جبران احساس کهتری، سبک زندگی افراد را ایجاد می کند. سبک زندگی در سه دوره به کمال خود می رسد. دوران کودکی، زمان شکل گیری پنج ریشه اساسی سبک زندگی است که عبارتند از: سلامتی و ظاهر، وضعیت اقتصادی-اجتماعی، نگرشهای والدینی، منظومه های خانوادگی و نقش جنسیتی؛ دومین بعد از سبک زندگی، نگرش ها نسبت به تکالیف زندگی می باشند که در دوران نوجوانی تحول می یابند. این نگرشها عبارتند از: نگرش نسبت به خود، نگرش نسبت به مشکلات، نگرش به سوی دیگران، نگرش به سوی جنس مخالف و نگرش به زندگی. سومین بعد از سبک زندگی، تکالیف زندگی است. در پژوهش ها برای سنجش سبک زندگی افراد از پرسشنامه سبک زندگی میلر و اسمیت استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه سبک زندگی میلر و اسمیت

پرسشنامه سبک زندگی میلر و اسمیت دارای 20 سوال است که از روی پرسشنامه سبک زندگی میلر و اسمیت اصلی به فارسی و سپس به انگلیسی برگردانده شده است(در هر نوبت به وسیله ی 3 نفر).روایی پرسشنامه سبک زندگی میلر و اسمیت پس از ترجمه به روش بازترجمه به وسیله ی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تایید شده و پایایی آن در یک مطالعه پایلوت.....

یادآوری: همراه فایل پرسشنامه  سبک زندگی میلر و اسمیت 20 سوالی، روش نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی به همراه پرسشنامه اصلی به زبان انگلیسی و مقالات اصلی پرسشنامه قرار دارد.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه سبک زندگی میلر و اسمیت

در پرسشنامه سبک زندگی میلر و اسمیت هر پرسش دارای پنج گزینه(همیشه=1، اغلب=2، گاهی اوقات=3، به ندرت =4 و هرگز=5) می باشد. نمره های بالاتر نشان دهنده ی سبک زندگی ناخوشایند و ناسالم است. 

نمونه سوالات پرسشنامه سبک زندگی میلر و اسمیت :

1-حداقل 4 شب در هفته بین 7 تا 8 ساعت می خوابم

2-حداقل یکی از وابستگانم در فاصله پنجاه کیلومتری من زندگی می کند که بتوانم به او تکیه کنم

3-حداقل 2 بار در هفته در حد عرق کردن ورزش می کنم.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه سبک زندگی میلر و اسمیت

نام و نام خانوادگی:
 
شماره همراه:
 
آدرس ایمیل:
   
نظر شما:
 
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: