مقاله بررسی رابطه بین سبکهای عمومی تصمیم گیری مدیران


تعریف مفهومی مقاله بررسی رابطه بین سبکهای عمومی تصمیم گیری مدیران

معرفی مقاله بررسی رابطه بین سبکهای عمومی تصمیم گیری مدیران

چکیده

تصمیم گیری به عنوان جوهره اصلی فعالیتهای مدیران در تمامی وظایف آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است . مدیران سبک تصمیم گیری خود را با توجه به عوامل مختلف فردی ، سازمانی و محیطی انتخاب می کنند . هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه بین سبکهای عمومی تصمیم گیری مدیران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در راستای بررسی روایی سازه پرسشنامه سبکهای عمومی تصمیم گیری می باشد . بر این اساس تعداد 55 نفر از مدیران شرکت به عنوان افراد نمونه آماری انتخاب شده و 5 سبک تصمیم گیـری عقلایی ، شهودی ، وابستگی ، آنی و اجتنابی در بین آنهـا مورد بررسی قرار گرفته اند . داده های مربوط به سبک تصمیم گیری توسط پرسشنامه سبک تصمیم گیری جمع آوری شده است . با توجه به اینکه نتایج آزمون کولموگروف – اسمیرنف نرمال بودن توزیع داده های مربوط به هر یک از سبکهای تصمیم گیری را تایید نموده ، لذا آزمون همبستگی پیرسون جهت بررسی همبستگی بین هر یک از سبکهای تصمیم گیری مورد استفاده قرار گرفته است . نتایج نشان می دهند بین سبکهای تصمیم گیری عقلایی و شهودی رابطه معنی دار منفی ، بین سبک تصمیم گیری عقلایی و سبک تصمیم گیری اجتنابی و بین سبک تصمیم گیری شهودی و سبک تصمیم گیری آنی رابطه معنی دار مثبت وجود دارد . همچنین بین سبک تصمیم گیری اجتنابی و هر یک از سبکهای تصمیم گیری وابستگی و آنی در این بررسی رابطه معنی دار منفی به دست آمد . در این بررسی رابطه معنا داری بین هر یک از سبکهای تصمیم گیری و دو ویژگی جمعیت شناختی سابقه خدمت و تحصیلات مدیران به دست نیامد .

 

واژگان کلیدی : سبکهای عمومی تصمیم گیری١ ، سبک تصمیم گیری عقلایی۲ ، سبک تصمیم گیری شهودی٣ ، سبک تصمیم گیری وابستگی٤ ، سبک تصمیم گیری آنی۵ ، سبک تصمیم گیری اجتنابی٦ .

قالب فایل مقاله به صورت word می باشد و دارای 15 صفحه است.

 

١ . General Decision Making Styles (GDMS)

۲  . Rational Decision Making style

٣  . Intuitive Decision Making style

٤  .  Dependent Decision Making style

۵  . Spontaneous Decision Making style

٦  . Avoidant  Decision Making style

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره مقاله بررسی رابطه بین سبکهای عمومی تصمیم گیری مدیران

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: