مقياس اعتماد رمپل و هولمز


مقياس اعتماد رمپل و هولمز رمپل و هولمزn

مشخصات فایل مقياس اعتماد رمپل و هولمز

نام نویسنده:
رمپل و هولمز
نام لاتین:
TS
سال انتشار:
1986
تعداد سوالات:
18
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
7 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

مقياس اعتماد رمپل و هولمز دارای ۳ زیر مقیاس: پیش بینی پذیری، قابلیت اعتماد و وفاداری است

قالب فایل سوالات مقياس اعتماد رمپل و هولمز

روش نمره گذاری مقياس اعتماد رمپل و هولمز به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی مقياس اعتماد رمپل و هولمز

یک متغیر اساسی که در هر رابطه نزدیک و صمیمی باید به آن توجه کرد و اساس یک رابطه را تشکیل می دهد، اعتماد بین طرفین است. اعتماد، مهم ترین مسئله در رابطه زوجین است و اغلب در کنار تعهد و عشق به عنوان هسته مرکزی رابطه ایده آل در نظر گرفته می شود. برای سنجش اعتماد در روابط اجتماعی از مقیاس اعتماد استفاده می شود.

 پژوهش منطقی در زمینه اعتماد و سازگاری زناشویی در پژوهش های داخلی بسیار محدود است. در این راستا، زارعی، فرح بخش و اسماعیلی (۱۳۹۲) نشان دادند که خود متمایز سازی، اعتماد و شرم با سازگاری زناشویی رابطه معنادار دارند. نوریس و زویگنهافت (۲۰۰۹) نیز نشان دادند زوج هایی که سطح اعتماد بیشتری دارند، مدام اسنادهای مثبتی را نسبت به یکدیگر و رابطه شان ابراز می کنند و رضایت بالاتری از ازدواج خود دارند. پاتریک و همکاران (۲۰۱۳) نیز نشان دادند وجود اعتماد در رابطه زناشویی بخشش را بین زوجین افزایش می دهد و باعث می شود زوجین خیلی مسائل ناچیز را نادیده بگیرند و کیفیت رابطه زناشویی را افزایش می دهد. با توجه به پژوهش های انجام شده باید گفت، اعتماد دارای یک اثر پایدار در رضایت زناشویی است. به طوری که تجارب مثبت، به اعتماد بیشتر و در نتیجه به تجارب مثبت تر منجر می شود.

مقیاس اعتماد (رمپل و هولمز"، ۱۹۸۶) نسخه تجدید نظر شده مقیاس اعتماد (رمپل و هولمز، ۱۹۸۵) است. مقیاس اعتماد رمپل و هولمز یک ابزار خود گزارشی ۱۸ جمله ای است و آزمودنی باید در یک مقیاس لیکرت ۷ درجه ای (از کاملا، مخالفم تا کاملا موافقم) میزان مخالفت یا موافقت خود با هر یک از عبارات را مشخص کند. مقیاس اعتماد به منظور ارزیابی میزان اعتماد افراد به همسر یا دوستان ساخته شده است. رمپل و هولمز اعتماد را اینگونه تعریف کرده اند: «میزان اطمینانی که هنگام فکر کردن به رابطه تان، احساس می کنید». بعضی از عبارات پرسشنامه اعتماد رمپل و هولمز(مقیاس اعتماد رمپل و هولمز) از مقیاس روابط بین فردی (IRS) که توسط شلاین، گورنی و استوور" تهیه شده، گرفته شده است. 

مقیاس اعتماد رمپل و هولمز دارای ۳ زیر مقیاس: پیش بینی پذیری، قابلیت اعتماد و وفاداری است. پیش بینی پذیری به عنوان «توانایی ما در پیشگویی رفتارهای خاص همسر یا دوستانمان (اعم از مطلوب و نامطلوب») تعریف شده است. فرد پیش بینی پذیر به طور یکسان و ثابتی رفتار می کند و این ثبات رفتار، حتی شامل جنبه های بد رفتار او نیز می شود. قابلیت اعتماد به صورت «توانایی اعتماد به همسر یا دوستانمان در هنگام مواجهه با خطر و آسیب بالقوه» تعریف شده و وفاداری نیز به معنای ویژگی ای که فرد را قادر می سازد، احساس کند همسر یا دوستش به حمایت و توجه او ادامه می دهد، است.

دو نمونه از ماده های مقیاس اعتماد رمپل و هولمز عبارت اند از: «من می توانم روی پایبندی همسرم به قول هایی که به من می دهد، حساب کنم» و « من به همسرم اعتماد کامل دارم». 

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره مقياس اعتماد رمپل و هولمز

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران:

1 درود برشما ،ممنون ازپشتیبانی عالی ، خیلی سریع مشکل فایل برطرف شد 1400/11/26