پرسشنامه سبک زندگی ارتقا دهنده سلامت والکر

  سلامتی     تغذیه     مديريت استرس     والکر     سبک زندگی     سلامت عمومی     ارتقاءدهنده سلامت     ورزش     حمایت اجتماعی  


پرسشنامه سبک زندگی ارتقا دهنده سلامت والکر والکر و همکارانn

مشخصات فایل پرسشنامه سبک زندگی ارتقا دهنده سلامت والکر

نام نویسنده:
والکر و همکاران
نام لاتین:
Health promoting lifestyle profile- HPLP II
سال انتشار:
1997
تعداد سوالات:
52
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
4 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه سبک زندگی ارتقا دهنده سلامت والکر دارای مولفه های تغذیه(داشتن الگوی غذایی و انتخاب غذا با 9 سوال)، ورزش (تعقیب الگوی ورزشی منظم با 8 سوال)، مسئولیت پذیری در مورد سلامت (9) سوال، مدیریت استرس( شناسایی منابع استرس و اقدامات مدیریت استرس با 8 سوال)، حمایت بین فردی(حفظ روابط همراه با اح

قالب فایل سوالات پرسشنامه سبک زندگی ارتقا دهنده سلامت والکر

روش نمره گذاری پرسشنامه سبک زندگی ارتقا دهنده سلامت والکر به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه سبک زندگی ارتقا دهنده سلامت والکر

سبک زندگی تحت عنوان تمام رفتارهایی که تحت کنترل شخص هستند یا بر خطرات بهداشتی فرد تاثیر می گذارند، تعریف می شود. یک رویکرد جامع پیشنهاد می کند که رفتارهای حفاظت از سلامتی (کاهش خطر و پیشگیری) و رفتارهای ارتقاء سلامت ممکن است به دو جزء مکمل سبک زندگی سالم در نظر گرفته شوند(2). اجزای حفاظت کننده سلامت، احتمال مواجهه فرد را با بیماری یا آسیب کاهش می دهند و اجزای ارتقاء دهنده سلامت الگویی چند بعدی هستند که در راستای خفظ یا افزایش سطح خودشکوفایی، رفاه و رضایتمندی افراد عمل می کنند(3). شواهد علمی می گویند که انتخابها و الگوی سبک زندگی افراد بر سلامت و طول عمر آنها تاثیر گذار است(4-7). با توجه به این که علت عمده مرگ و میر و ابتلا در جوامع امروزی به اعمال نادرست سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، عدم تحرک و عادات تغذیه ای ناکافی مربوط می شود(8) و فعالیت جسمانی و مصرف میوه و سبزی ناکافی عامل خطر بیماری های قلبی و عروقی و انواع سرطانها هستند(9، 11) و با نظر به اینکه ایران کشوری در حال گذر از حوزه های مراقبت بهداشتی، آموزش، اقتصاد و ارتباط جمعی است، ارزیابی دقیق سبک زندگی و رفتارهای بهداشتی برای تدوین و طراحی برنامه های ارتقاء سلامت و پیشگیری لازم و ضروری است. برای سنجش سبک زندگی سالم از پرسشنامه سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه سبک زندگی ارتقا دهنده سلامت والکر

سبک زندگی تحت عنوان تمام رفتارهایی که تحت کنترل شخص هستند یا بر خطرات بهداشتی فرد تاثیر می گذارند، تعریف می شود. یک رویکرد جامع پیشنهاد می کند که رفتارهای حفاظت از سلامتی (کاهش خطر و پیشگیری) و رفتارهای ارتقاء سلامت ممکن است به دو جزء مکمل سبک زندگی سالم در نظر گرفته شوند(2). اجزای حفاظت کننده سلامت، احتمال مواجهه فرد را با بیماری یا آسیب کاهش می دهند و اجزای ارتقاء دهنده سلامت الگویی چند بعدی هستند که در راستای خفظ یا افزایش سطح خودشکوفایی، رفاه و رضایتمندی افراد عمل می کنند(3).
پرسشنامه سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت والکر رفتارهای ارتقاء دهنده سلامت را در 6 بعد اندازه گیری می کند: تغذیه(داشتن الگوی غذایی و انتخاب غذا با 6 سوال)، ورزش (تعقیب الگوی ورزشی منظم  با 5 سوال)، مسئولیت پذیری در مورد سلامت (10) سوال، مدیریت استرس( شناسایی منابع استرس و اقدامات مدیریت استرس با 7 سوال)، حمایت بین فردی(حفظ روابط همراه با احساس نزدیکی با 7 سوال)، خودشکوفایی ( داشتن احساس هدفمندی، به دنبال پیشرفت فردی بودن و تجربه خودآگاهی و رضایتمندی با 13 سوال). سوالات اقدامات و تصورات مثبت را در راستای افزایش سلامت و رفاه نشان می دهند.

پرسشنامه سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامت با 52 سوال همراه با مقاله اصلی فارسی و دو مقاله مرتبط در قالب فایل Word و با مشخصات زیر در اختیار قرار می گیرد. 

ضمنا سوالات پرسشنامه به تفکیک هر مولفه مشخص شده اند و سوالات لاتین پرسشنامه نیز داخل فایل قرار دارد که به محض پرداخت موفق، لینک دانلود آن در اختیار قرار خواهد گرفت.

 

نمونه سوالات پرسشنامه سبک زندگی ارتقا دهنده سلامت والکر :

1-بین زمان کار و تفریح تعادل ایجاد می‌کنم.

2-هر روز را یک روز جالب توجه و چالش برانگیز می‌یابم.

3-از آنچه در زندگی برای من اهمیت دارد، آگاه هستم.

قیمت به تومان:
7,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه سبک زندگی ارتقا دهنده سلامت والکر

نام و نام خانوادگی:
 
شماره همراه:
 
آدرس ایمیل:
   
نظر شما:
 
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: