پرسشنامه پرخوری گورمالی و همکاران - 16 سوالی


پرسشنامه پرخوری گورمالی و همکاران - 16 سوالی گورمالی n

مشخصات فایل پرسشنامه پرخوری گورمالی و همکاران - 16 سوالی

نام نویسنده:
گورمالی
نام لاتین:
Binge Eating Scale - BES
سال انتشار:
تعداد سوالات:
16
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
4 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه پرخوری گورمالی و همکاران - 16 سوالی

قالب فایل سوالات پرسشنامه پرخوری گورمالی و همکاران - 16 سوالی

روش نمره گذاری پرسشنامه پرخوری گورمالی و همکاران - 16 سوالی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه پرخوری گورمالی و همکاران - 16 سوالی

پرخوری شامل بلع مقدار زیادی غذا به طور نامعمول و احساس فقدان کنترل در طول دوره ی خوردن است، که به میزان حداقل دوبار در هفته و به مدت شش ماه رخ دهد. که برای سنجش آن از پرسشنامه پرخوری گورمالی استفاده می شود. پراشتهایی عصبی تکرار دوره های راجعه پرخوری و رفتارهای جبرانی نامتاسب از دوبار در فته به یک بار در هفته طی 3 ماه گذشته است. معیارهای تشخیصی آن شامل خوردن، در دوره های زمانی منفصل (به طور مثال هر دوره دو ساعت) و مقدار غذایی مشخصا بیشتر از مقدار غذایی است که اکثر مردم در دوره های زمانی و موقعیتهای مشابه می خورند؛ احساس عدم کنترل بر خوردن در طی دوره ها(به طور مثال فرد احساس می کند نمی تواند خوردن را متوقف کند یا کنترلی بر این که چه می خورد و چه مقدار می خورد ندارد) غذا خوردن با سرعت بیشتر از هنجار؛ غذا خوردن تا زمانی که احساس پربودن ناراحت کننده ای به فرد دست بدهد. خوردن مقدار زیادی غذا زمانی که فرد به طور فیزیکی احساس گرسنگی نمی کند؛ تنها غذا خوردن به دلیل احساس شرمندگی از میزان غذایی که می خورد؛ احساس انزجار از خود، افسردگی یا احساس گناه زیاد بعد از پرخوری. پرخوری حداقل یکبار در هفته به مدت 3 ماه اتفاق می افتد؛ پرخوری با استفاده مکرر از رفتارهای جبرانی نامناسب مرتبط نیست و منحصرا در طی دوره های بی اشتهایی عصبی و پراشتهایی عصب اتفاق نمی افتد(انجمن روان پزشکی آمریکا، 2013).پژوهشگران برای سنجش پرخوری ابزاری با عنوان پرسشنامه پرخوری گورمالی طراحی کرده اند.

معرفی پرسشنامه پرخوری گورمالی و همکاران - 16 سوالی

  اختلال پرخوری احتمالا رایج ترین اختلال خوردن است و تخمین زده می شود که تقریبا دو درصد از همه بزرگسالان در ایلات متحده از این اختلال رنج می برند(اسپیترز، یانوسکیو وادن، وینگ، مارکس و استانکارد[3]، 1993). اگر چه اختلال پرخوری به افراد چاق محدود نمی شود، این اختلال تشخیصی رایج در این گروه است، خصوصا در میان مراجعانی که به دنبال درمان برای مشکل چاقی خود هستند(یانوسکی، نیلسون و دوبرت[4]، 1994). بیش از 30 درصد افرادی که چاق هستند و آنهایی که تلاش می کنند وزن کم کنند، ممکن است از این اختلال رنج ببرند(اسپیترز و همکاران، 1993).

گورمالی و همکاران(28) مقیاس پرخوری را به منظور اندازه گیری شدت پرخوری در افراد مبتلا به چاقی طراحی کردند. نسخه های انگلیسی (28، 29، 30)، پرتغالی(3) و ایتالیایی(31) پرسشنامه پرخوری گورمالی از اعتبار و ضریب حساسیت و ویژگی رضایت بخشی برخوردار هستند. دژکام و همکاران(32) در مطالعه ای خصوصیات روان سنجی نسخه ایرانی مقیاس پرخوری را بررسی کردند.

پرسشنامه پرخوری گورمالی و همکاران در قالب فایل Word به همراه سوالات پرسشنامه به لاتین، مقاله اصلی لاتین و نمره گذاری و تفسیر آماده شده است که به محض پرداخت موفق لینک دانلود آن در اختیار شما قرار می گیرد.

 

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه پرخوری گورمالی و همکاران - 16 سوالی

پرسشنامه پرخوری گورمالی از 16 ماده تشکیل شده است و ماده های آن از سه یا چهارجمله تشکیل شده است. از ازمودنی ها خواسته می شود، جمله ای را انتخاب کنند که آنها را به بهترین وجه توصیف می کند. ماده ها از صفر تا سه درجه بندی می شوند و نمره کلی از صفر تا 46 متغیر است.

نمونه سوالات پرسشنامه پرخوری گورمالی و همکاران - 16 سوالی :

1- الف) وقتی که با دیگران هستم درباره وزن و اندازه­ی بدنم احساس نگرانی نمی­کنم.

2- الف) در غذا خوردن به صورت آرام و درست مشکلی ندارم

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه پرخوری گورمالی و همکاران - 16 سوالی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: