پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی 38 سوالی


پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی 38 سوالی زاده محمدی و همکارانn

مشخصات فایل پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی 38 سوالی

نام نویسنده:
زاده محمدی و همکاران
نام لاتین:
Iranian Adolescents Risk-taking Scale- IARS
سال انتشار:
1386
تعداد سوالات:
38
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای لیکرت
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی 38 سوالی دارای مولفه های خشونت، سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر، مصرف الکل، رابطه و رفتار جنسی و گرایش به جنس مخالف می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی 38 سوالی

روش نمره گذاری پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی 38 سوالی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی 38 سوالی

خطرپذیری به رفتارهایی اطلاق می شود که احتمال نتایج منفی و مخرب جسمی، روان شناختی و اجتماعی را برای فرد افزایش می دهد.. جسور(1987) با ارائه اصطلاح سندروم رفتار مشکل ساز، مقولات رفتارهای پرخطر را شامل سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر، الکل، رانندگی خطرناک و فعالیت جنسیزود هنگام دانسته است. خطرپذیری و انجام رفتار پرخطر دقیقا معدال یکدیگر نیستند. خطرپذیری علاوه بر اینکه انجام رفتارهای پرخطر را در بر می گیرد، به آسیب پذیری و در معرض خطر بودن فرد از سوی محیط و نزدیکان و نیز گرایشها، تمایلات و باورهای نادرست و تهدید کننده فرد در مورد رفتارهای پرخطر اشاره دارد. برای سنجش خطرپذیری نوجوانان از پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی (IARS) استفاده می شود.

تعدادی از رفتارهای خطرپذیر نوجوانان شامل مصرف مواد مخدر، خشونت و رفتارهای جنسی است که عامل بسیاری از مرگ و میرهای سنین نوجوانی و اوایل بزرگسالی است.بسیاری از رفتارهای پرخطر از قبیل سیگار، الکل، موادمخدر و ورابط جنسی نامطمئن در سنین قبل از 18 سالگی اتفاق می افتند. در ایران اکثر موارد بی مبالاتی جنسی(6/55%) در سنین 16 تا 21 سالگی رخ می دهند(مرکز مداخله بحران بهزیستی شمال استان تهران). میانگین سن شروع سیگار در ایران 6/16 سال بودهو بالاترین نسبت معتادان کشور(7/45%) در فاصله 17 تا 22 سال مصرف مواد را آغاز کرده اند. شروع زودهنگام، مصرف بیشتر، مداوم تر و استفاده از مواد خطرناک تر را افزایش می دهد(سوادی، 1999). 8/1 میلیون معتاد شناخته شده و 300 هزار معتاد ناشناخته در ایران وجود دارند که 25/3% از جمعیت کشور را تشکیل می دهند. برای سنجش خطرپذیری نوجوانان از پرسشنامه رفتارهای پرخطر نوجوانان ایرانی استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی 38 سوالی


معرفی پرسشنامه رفتارهای پرخطر نوجوانان ایرانی(IARS)

در پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی 38 و 46 سوالی گویه برای سنجش آسیب پذیری نوجوانان در مقابل رفتارهای پرخطر از قبیل خشونت، سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر، مصرف الکل، رابطه و رفتار جنسی و گرایش به جنس مخالف به کار گرفته شده است. پاسخگویان موافقت یا مخالفت خود را با این گویه ها در یک مقیاس 5 گزینه ای از کاملا موافق(=5) تا کاملا مخالف(=1) بیان کردند.

 

پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی (IARS)  هر دو نسخه 38 همراه با مقاله اصلی فارسی در قالب فایل Word آماده شده است که به محض پرداخت موفق به ایمیل ارسال می شود.

 

نمونه سوالات پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی 38 سوالی :

1-من از سرعت زیاد لذت مي برم.

2-معمولا زود از کوره در مي روم و دعوا راه مي اندازم.

3-اگر به من سيگار تعارف شود حتما قبول مي کنم.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه خطرپذیری نوجوانان ایرانی 38 سوالی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: