پرسشنامه حل تعارض - 40 سوالی


پرسشنامه حل تعارض - 40 سوالی n

تعریف مفهومی پرسشنامه حل تعارض - 40 سوالی

معرفی پرسشنامه حل تعارض - 40 سوالی

این پرسشنامه به عنوان ابزاری برای اندازه گیری ایده های حل تعارض و توانایی شخص در خلق و ارائه راه حلهای برنده-برنده و سودمند به حال طرفین تعارض برای جمعیت عمومی توسط ویکز[1](1994) و فیشر و اوری[2](1991) ساخته شد. این پرسشنامه در ایران توسط حسینی(1385) ترجمه و هنجاریابی شده است.

عبارات این پرسشنامه، ادراک و برداشت پاسخ دهندگان را بر مبنای اینکه معمولا چگونه در رفتارهای خاص مرتبط با تعارض وارد می شوند و میزان آگاهی آنها از موضوع تعارض را می سنجد. پرسشنامه حاضر به عنوان وسیله ای برای ارتقاء و بهبود ادراک افراد از تعارض طراحی و به عنوان ابزاری آموزشی مورد استفاده قرار گرفته است. این پرسشنامه شامل 40 عبارت است که از تقریبا هرگز(نمره صفر) تا تقریبا همیشه(نمره 4) می باشد و دارای 10 زیر مقیاس است. این زیرمقیاسها عبارتند ازالف)تعارض و درگیری(عبارات 1 تا 4)، ب) فضا و موقعیت(عبارات 5 تا 8)، ج)شفاف سازی دریافت و برداشتها(عبارات 9 تا 12)، د) توجه به نیازها به جای خواسته ها(عبارات 13 تا 16)، ذ) ایجاد رابطه همکاری مثبت و قدرتمند(عبارات 17 تا 20)، ر)تمرکز بر آینده با یادگیری از گذشته ها(عبارات 21 تا 24)، ز) ارائه گزینه هایی برای سود متقابل(عبارات 25 تا 28)، س)بسط و ارئه کارهای شدنی، هدف گذاری گام به گام تا عمل(عبارات 29 تا 32)، ش)ایجاد توافق مبنی بر سود متقابل، عبارت(33 تا 36) ، ص) ملاحظه کاری و مراعات بسیار زیاد(عبارات 37 تا 40).

ارزیابی کلی این تست نشان می دهد با استفاده از روش دو نیمه کردن نمره دو فاکتور دو و هفت از کل فاکتورهای این تست پایا و معتبر بودند. ضریب آلفای کرونباخ این تست 78% برآورد شده است(هینگز[3]، 2003).

منابع جانبی:

حسینی، مریم(1385). هنجاریابی پرسشنامه شیوه های حل تعارض برای خانواده ایرانی ساکن تهران. فصلنامه خانواده پژوهی.

 

[1] -Viks

[2] -Fisher & Oury

[3] -Hingz

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه حل تعارض - 40 سوالی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: