پرسشنامه کارکردهای خانواده - 60 سؤالی


پرسشنامه کارکردهای خانواده - 60 سؤالی ناتان بی اپشتاین ، لارنس ام بالدوین ، و دوان اس بیشاپ n

تعریف مفهومی پرسشنامه کارکردهای خانواده - 60 سؤالی

معرفی پرسشنامه کارکردهای خانواده - 60 سؤالی

ابزار سنجش خانواده به منظورِ تمیز میان خانواده های سالم و بیمار، الگوهای تبادلی میان اعضای خانواده را اندازه گیری می کند. (FAD-I) همان آزمون سنجش خانواده است که براساس مدل مک مستر طراحی شده و نجاریان(1374) آن را هنجاریابی کرده است که دارای سه بعد: نقش ها، حل مشکل و ابراز عواطف می باشد. مواد این آزمون جمله هایی است که خانواده آزمودنی را توصیف می کند آزمودنی در واکنش به این گزاره ها، میزان انطباق خصوصیات توصیف شده را با شرایط خانواده خود، بر روی یک مقیاس لیکرت چهار طبقه ای کاملاً موافقم، موافقم، مخالفم، و کاملاً مخالفم مشخص می سازد. این آزمون به گونه ای نمره گذاری می شود که هر چه نمره خانواده بالاتر باشد خانواده سالم تر است و کارایی بهتری دارد. مجموع مواد(FAD-I)، 45 آیتم است که 20 مورد آن مربوط به نقش ها و 17 مورد آن مربوط به حل مشکل و 8 مورد آن مربوط به ابراز عواطف می باشد[40].

این پرسشنامه شامل 60 سوال می باشد و توسط زاده محمدی و ملک خسروی (1385) برای نشان دادن کارکردهای روانشناختی خانواده در جامعه ایرانی مورد استفاده قرار گرفته است. چک لیست مذکور دارای شش خرده مقیاس حل مشکل، ارتباط، نقشها، همراهی عاطفی، آمیزش عاطفی، کنترل رفتار و یک خرده مقیاس عملکرد کلی می باشد. خرده مقیاس حل مساله با سوالات(............)، خرده مقیاس ارتباط با سوالات(. ............)، خرده مقیاس نقشها با سوالات(. ............)، خرده مقیاس پاسخ دهی عاطفی با سوالات(...............)، آمیزش عاطفی با سوالات(...............)، کنترل رفتار با سوالات(...................) و عملکرد کلی با سوالات(................) سنجیده می شود.

مشخصات فایل پرسشنامه:

قالب فایل:Word

تعداد سؤالات پرسشنامه: 60

روایی و پایایی: دارد

روش نمره گذاری: دارد

تفکیک مؤلفه ها و سوالات هر مولفه: دارد

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه کارکردهای خانواده - 60 سؤالی

نام و نام خانوادگی:
 
شماره همراه:
 
آدرس ایمیل:
   
نظر شما:
 
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: