پرسشنامه سواد دیجیتال محقق ساخته


پرسشنامه سواد دیجیتال محقق ساخته محقق ساختهn

مشخصات فایل پرسشنامه سواد دیجیتال محقق ساخته

نام نویسنده:
محقق ساخته
نام لاتین:
Digital Literacy
سال انتشار:
تعداد سوالات:
20
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه سواد دیجیتال محقق ساخته دارای مولفه های انتقال دیجیتال، کاربری دیجیتال و شایستگی دیجیتال می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه سواد دیجیتال محقق ساخته

روش نمره گذاری پرسشنامه سواد دیجیتال محقق ساخته به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه سواد دیجیتال محقق ساخته

پیدایش رسانه های جدید، تغییرات عمیقی را در عرصه های مختلف زندگی روزمره پدید آورده است. این تغییرات، بیش از هر چیز از رهگذر تغییر در ساختارها و الگوهای ارتباطی، نه تنها بر فرهنگ جوامع معاصر تأثیر گذاشته بلکه خود به عرصه نوین فرهنگی پدید آورده که با تعابیر مختلف از آن به فرهنگ الکترونیک، فرهنگ دیجیتال، فرهنگ مجازی، فرهنگ سایبر و فرهنگ نوین یادشده است (شکیب، باهنر، بنی هاشم و علیشیری، ۱۴۰۰). با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، فضای دومی به موازات جهان واقعی ایجاد شد که به واقع، تمام عناصر و اجزای دنیای واقعی را در خود تکرار می کنند. با توجه به ظهور تحولات سریع در حیطه فناوری و تأثیر گذاری این تحولات در حوزه های متعدد به ویژه آموزش، بهره گیری از متون و ابزارهای جدید در آموزش موضوع های درسی متنوع، به صورت امری اجتناب ناپذیر در آمده است (قدیمی مقدم و مصر آبادی، ۱۳۹۵). حرکت نظام های آموزشی به سمت الکترونیکی شدن؛ به دلیل عدم پاسخگویی آموزش سنتی تدریس به نیازهای سنتی آموزشی است که نمی تواند دانش آموزان را برای دنیای متحول فردا آماده نماید (مؤمنی راد و سلیمی روش، ۱۳۹۸). فناوری های نوین رسانه ای و کاربرد آن، آثار عمیقی بر ابعاد مختلف زندگی بشر از جمله حوزه آموزش داشته است. سواد دیجیتالی نوعی از سواد مرتبط با استفاده از فناوری های دیجیتالی است. جیسک (۲۰۱۴) سواد دیجیتالی را به عنوان قابلیت های مناسب یک فرد برای زندگی، یادگیری و کار در جامعه دیجیتالی توصیف می کند. چارچوب سواد دیجیتالی جیسک روی این نگرش توسعه می یابد و شاید معتبر ترین تفسیر این مفهوم عوامل تأكیدی مانند مدیریت شناخت و حرفه، دیجیتال پژوهی و مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات و سواد اطلاعاتی است. در یک شخص باسواد دیجیتالی انتظار می رود که قادر به شناسایی تمام این توانایی ها و مهارت ها باشد (محمدی شهرودی، نعمتی، صادقی و طباخیان، ۱۳۹۷). سواد دیجیتالی یک آگاهی، نگرش و توانایی افراد برای استفاده مناسب از ابزارهای دیجیتالی و امکانات برای شناسایی، دسترسی، مدیریت، هماهنگی، ارزشیابی، تجزیه و تحلیل و سنتز منابع دیجیتال، ساخت دانش نوین، ایجاد سیمای رسانه ها و برقراری ارتباط با دیگران در زمینه های ویژه زندگی، برای فعال کردن کنش اجتماعی سازنده و برای واکنش دادن به این فرایند (مارتین ۱، ۲۰۰۵).

برای سنجش سواد دیجیتال پرسشنامه های گوناگونی طراحی شده است که یکی از انها پرسشنامه سطح عمومی سواد دیجیتال جهاد دانشگاهی با 64 سوال و  پرسشنامه سواد دیجیتال محقق ساخته است.

معرفی پرسشنامه سواد دیجیتال محقق ساخته

تعریف مفهومی سواد دیجیتالی: سواد دیجیتال یک مفهوم وسیعی است که برای توسعه آن فهرستی از مهارت های سودمند از شایستگی های تولیدی و استراتژیک تا مهارت های شناختی باید کسب شود (کالوانی، فینی، رابینز و پیس ۳، ۲۰۱۲).

برای نمره‌گذاری پرسشنامه سواد دیجیتال از طیف لیکرت پنج درجه ای استفاده شده است. همچنین این پرسشنام دارای 3 مولفه است.

قیمت به تومان:
3,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه سواد دیجیتال محقق ساخته

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: