پرسشنامه زمان عود مصرف مواد مخدر


پرسشنامه زمان عود مصرف مواد مخدر آدینافn

مشخصات فایل پرسشنامه زمان عود مصرف مواد مخدر

نام نویسنده:
آدیناف
نام لاتین:
Time to Relapse Questionnaire
سال انتشار:
2010
تعداد سوالات:
9
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
4 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه زمان عود مصرف مواد مخدر دارای 3 مولفه عود زودرس، عود دیر رس و عود ناگهانی

قالب فایل سوالات پرسشنامه زمان عود مصرف مواد مخدر

روش نمره گذاری پرسشنامه زمان عود مصرف مواد مخدر به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه زمان عود مصرف مواد مخدر

پرسشنامه زمان عود مصرف مواد مخدر آدیناف یک ابزار خود گزارشی است که توسط آدیناف طراحی شده است. پرسشنامه زمان عود مصرف مواد مخدر قادر است وقوع عود را در بین مصرف کنندگان مواد از نظر زمانی در سه گروه به صورت عود ناگهانی، عود با تأخیر کوتاه مدت(عود زودرس) و عود با تأخیر بلندمدت (عود دیررس) طبقه بندی کند. به عبارت دیگر زمان شکل گیری تفکرات اولیه مصرف مواد در ذهن فرد تا مرحله اقدام به مصرف مواد را مورد ارزیابی قرار میدهد. از مزایای پرسشنامه زمان عود مصرف مواد مخدر TRQ، می توان به سادگی، فهم آسان و قابلیت کاربرد در انواع مراکز مراقبت درمانی (از جمله سرپایی و بستری) ترک اعتیاد اشاره کرد. عود ناگهانی اشاره به حالتی دارد که فرد بدون داشتن قصد قبلی، آن رفتار را به طور غیر ارادی انجام می دهد. مداخلات درمانی متناسب برای این نوع عود، بر روی اجتناب از محرکها یا موقعیت های پرخطر تمرکز دارد که زمینه ساز تحریک فرد برای مصرف مجدد می شوند. از مداخلات شناختی- رفتاری در عود زودرس می توان به تکنیک های کنترل محرک ها، تصور پیامد مصرف، روش های آرام سازی، انتقال افکار، کمک گرفتن از متخصصین درمانی به صورت مشاوره اضطراری اشاره نمود. در عود دیررس، افراد بیشتر تحت تأثیر عواملی از قبیل: میل و ولع مصرف، محرکهای محیطی و شرایط ایجاد کننده اختلالات خلقی قرار می گیرند. پرسشنامه زمان عود مصرف مواد مخدر TRQ شامل 9 آیتم و ۳ زیرمقیاس است که در یک طیف لیکرتی ۴ گزینه ای (غلط = ۱، تا حدی درست =۲، نسبتا درست = ۳، کاملا درست = ۴) رتبه بندی می شود. 

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه زمان عود مصرف مواد مخدر

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: