دانلود پروپوزال آماده روانشناسی با عنوان ارزش‌های دینی خانواده و نقش آن در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر


دانلود پروپوزال آماده روانشناسی با عنوان ارزش‌های دینی خانواده و نقش آن در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر آی اس آی داکn

تعریف مفهومی دانلود پروپوزال آماده روانشناسی با عنوان ارزش‌های دینی خانواده و نقش آن در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر

معرفی دانلود پروپوزال آماده روانشناسی با عنوان ارزش‌های دینی خانواده و نقش آن در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر

پروپوزال آماده روانشناسی با عنوان تاثیر ارزش‌های دینی خانواده و نقش آن در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر که در 18 صفحه در قالب فایل Word آماده شده است. تعدادی از بخشها و مطالب این پروپوزال آماده عبارتند از:

 

- بيان مسأله:

اعتیاد ابتلای اسارت آمیز فرد به ماده یا مواد مخدر است، به گونه‌ای که او را از نظر جسمی و روانی به خود وابسته می‌کند و کلیه رفتارهای فردی و اجتماعی او را تحت الشعاع قرار می‌دهد. اعتیاد امروزه به عنوان مهم‌ترین آسیب اجتماعی، جامعه انسانی را مورد هجوم قرار داده است (اصغری و همکاران، 1392). یافته‌های بالینی گویای آن است که در شکل گیری وابستگی به مواد مخدر ویژگی‌های شخصیتی، شیوه زندگی، روابط اجتماعی، نگرش، باورها، احساسات، دلبستگی‌ها، عواطف و رفتارهایی که در طی رشد فرد شکل گرفته‌اند، نقش اساسی ایفا می‌کنند (آرتگا[1] و همکاران، 2010؛ استون و همکاران، 2012). در این میان به نظر می‌رسد که نقش مذهب به لحاظ احاطه داشتن بر همه شئون زندگی انسان تعیین کننده باشد (دلاورپور و همکاران، 1387). دین برای آدمی موهبتی الهی است که او را به یک فلسفه حیات مسلح می‌کند. باورهای دینی همواره در طی تاریخ حیات بشر با او همراه بوده‌اند و در هیچ دوره و زمانی بشر بدون اعتقادات دینی نبوده است. دین از طریق یک نظم اخلاقی، تدارک فرصت هایی برای بدست آوردن شایستگی های یاد گرفته شده و تهیه قوانین اجتماعی نقشی موثر در بروز یا پیشگیری از مشکلات اجتماعی و اخلاقی، سلامت جسمانی و حتی مسایل بهداشت روانی دارد (برگ، 2011؛ یانکر[2] و همکاران، 2012).  

 

-اهمیت مساله

براساس گزارش دیلی و مارلات (2005)، هم اکنون اختلالات مصرف مواد و عواقب وخیم و ناخوشایند ناشی از آن، یکی از مهم ترین مشکلات سلامت عمومی در سراسر دنیا است. این اختلالات با بسیاری از مشکلات جدی پزشکی، روان پزشکی، خانوادگی، شغلی، قانونی، مالی، معنوی، و اخلاقی رابطه دارد. اختلالات مصرف مواد نه تنها باعث درد و رنج فرد مصرف کننده می شوند، بلکه بار و آسیب فراوانی را نیز بر خانواده و جامعه تحمیل می کنند(به نقل از کرد میرزا، 1388). ارتباط مصرف مواد و رفتارهای اعتیاد آمیز با سایر مشکلات و انحرافات اجتماعی مانند خشونت خانگی، کودک آزاری، طلاق و بیماری‌های واگیردار مانند ایدز و هپاتیت و در گیر شدن بیشتر جوانان نسبت به سایر قشرها بر دامنه آسیب زایی آن می‌افزاید (سیام، 1385). به دلیل عواقب و آثار زیان بار سوء مصرف مواد گسترش هرچه بیشتر و بهتر راهبرد های پیشگیری از مصرف مواد امری ضروری است. بنابراین، پیشگیری از آن جهت که چاره ای منطقی برای ایمن سازی روانی و جسمانی ارایه می دهد، امری بسیار مهم است.

-چارچوب نظری تحقیق:

تحقیقات نشان می دهد که در یک مقیاس گروهی داشتن اتکای مذهبی می تواند با کاهش مصرف مواد مخدر ارتباط داشته باشد. سوالی که اینجا پیش می آید این است که چه ساز و کاری در مذهب وجود دارد که باعث کاهش مصرف مواد می شود؟ در پاسخ به این سوال دو نظریه وجود دارد که عبارتند از: 1. نظریه مهار اجتماعی؛ 2. نظریه یادگیری اجتماعی.

 

- ادبیات پژوهش:

محمد پور اصل؛عباسی قهرمانلو؛ اله وردی پور؛ و اگنر (2014) پژوهشی تحت عنوان "سوء مصرف مواد در رابطه با مذهب و حمایت خانوادگی در دانشجویان دانشگاههای ایران" انجام دادند. نتایج پژوهش آنها نشان داد که داشتن اعتقادات مذهبی موجب کاهش خطر از مصرف الکل و مواد مخدر می شود.

فلتچر و کومر (2014)پژوهشی تحت عنوان "مذهب و رفتار های مخاطره آمیز سلامت در میان نوجوانان و بزرگسالان ایالات متحده" انجام دادند. نتایج پژوهش های آنها نشان داد که مذهب اثر قابل توجهی بر روی کاهش وابستگی به استفاده و سوء استفاده از مواد مخدر دارد.

- اهداف تحقيق

- فرضیه های تحقیق

- روش شناسی تحقیق

-روش گردآوري داده ها

- جامعه آماري، روش نمونه گیری و حجم نمونه

- روش‌ تجزيه و تحلیل داده ها

-منابع

 

[1]Arteaga

[2] Yonker

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

مطالب مشابه

فرم ثبت نظرات شما درباره دانلود پروپوزال آماده روانشناسی با عنوان ارزش‌های دینی خانواده و نقش آن در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: