پرسشنامه غربالگری اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب دوره کودکی


پرسشنامه غربالگری اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب دوره کودکی  بیر ماهر و همکارانn

مشخصات فایل پرسشنامه غربالگری اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب دوره کودکی

نام نویسنده:
بیر ماهر و همکاران
نام لاتین:
Screen for child Anxiety Related Emotional Disorders-SCARED
سال انتشار:
1999
تعداد سوالات:
41
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
3 درجه ای طیف لیکرت
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه غربالگری اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب دوره کودکی اختلال وحشت زدگی (۱۳ ماده)، اختلال اضطراب تعميم یافته (۹ ماده)، اختلال اضطراب جدایی (۸ ماده)، هراس اجتماعی (۷ ماده) و هراس مدرسه (۴ ماده)

روش نمره گذاری پرسشنامه غربالگری اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب دوره کودکی

روش نمره گذاری پرسشنامه غربالگری اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب دوره کودکی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه غربالگری اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب دوره کودکی

پرسشنامه غربالگری اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب کودکی

پرسشنامه غربالگری اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب دوره کودکی اسکارد یک مقیاس خود گزارشی است که توسط بیر ماهر و همکاران (۱۹۹۹) به منظور ارزیابی علائم اختلالات اضطرابی بر طبق معیارهای نسخه چهارم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی در کودکان ۱۷-۸ سال طراحی شده است. پرسشنامه غربالگری اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب کودکی شامل 41 گویه می باشد و نشانه های اختلال اضطرابی در کودکان و نوجوانان سنین ۸ تا ۱۸ سال را می سنجد. خرده مقیاس های پرسشنامه غربالگری اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب دوره کودکی موارد ذیل می باشد: اختلال وحشت زدگی (۱۳ ماده)، اختلال اضطراب تعميم یافته (۹ ماده)، اختلال اضطراب جدایی (۸ ماده)، هراس اجتماعی (۷ ماده) و هراس مدرسه (۴ ماده). هر ماده به کمک ۳ گزینه و به سبک لیکرت درجه بندی می شود (0 = صحیح نیست یا به ندرت صحیح است، ۱: گاهی صحیح است، ۲ = صحیح یا اغلب صحیح است). پرسشنامه غربالگری اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب دوره کودکی، دارای ویژگی های روانسنجی مطلوب در سطح بالینی [۳۳]، و غیر بالینی [۳۴] می باشد. روایی پرسشنامه غربالگری اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب کودکی را با استفاده از روش های روایی همگرا و افتراقی مورد آزمون قرار داده که در نتیجه آن، روایی قابل قبولی برای پرسشنامه مذکور به دست آمد. اعتبار آزمون غربالگری اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب کودکی از طریق روش های باز آزمایی و نیز آلفای کرونباخ محاسبه شد [۳۵]. به طوری که در پژوهش کروتی، هیل، فرمانی، ریجمیکر و میوس [۳۶]، آلفای کرونباخ برای کل آزمون 0/91  به دست آمد که این یافته ثبات درونی مناسب پرسشنامه SCARED را بیان می کند.

 

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه غربالگری اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب دوره کودکی

نام و نام خانوادگی:
 
شماره همراه:
 
آدرس ایمیل:
   
نظر شما:
 
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: