پرسشنامه ابراز گری هیجان کینگ و امونز


پرسشنامه ابراز گری هیجان کینگ و امونز  کینگ و امونزn

مشخصات فایل پرسشنامه ابراز گری هیجان کینگ و امونز

نام نویسنده:
کینگ و امونز
نام لاتین:
EEQ
سال انتشار:
1990
تعداد سوالات:
16
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه ابراز گری هیجان کینگ و امونز دارای 3 مولفه ابراز هیجان منفی، ابراز هیجان مثبت و و ابراز صمیمیت می باشد

قالب فایل سوالات پرسشنامه ابراز گری هیجان کینگ و امونز

روش نمره گذاری پرسشنامه ابراز گری هیجان کینگ و امونز به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه ابراز گری هیجان کینگ و امونز

تعریف سازه ابرازگری هیجان

مطالعه ابراز هیجان تاریخچه طولانی دارد. داروین با دیدی کارکردی به ابراز هیجان، آن را وسیله ای برای رساندن اطلاعات درونی شخص به دیگران می داند و معتقد است که جلوه های هیجانی برای سازگاری و تغییر دیگران به کار رفته اند و چون ارزش بقا داشته اند، حفظ شده اند(ورتمن و همکاران، ۱۹۹۹). از زمان فروید تا به حال هیجانهای سرکوب شده، برای نشانه شناسی بیماری روانشناختی و جسمانی نامناسب تلقی شده است؛ ولی ابرازگری نوعی بی ادبی و در عین حال، مفید فرض شده است (کینگ و امونز، ۱۹۹۰) که برای سنجش و اندازه گیری آن از پرسشنامه ابرازگری هیجان کینگ و امونز استفاده می شود.

کرینگ و همکاران (۱۹۹۴) "ابرازگری هیجانی" را به عنوان نمایش بیرونی هیجان بدون توجه به ارزش، (مثبت یا منفی) یا روش، (چهره های کلامی و حالتهای بدنی) تعریف می کنند. برخی افراد هیجانشان را آزادانه و بدون نگرانی از پیامدهای آن ابراز می کنند؛ برخی دیگر، در انتقال حالتهای هیجانی شان محافظه کارند (امونز و کلبی، ۱۹۹۵)؛ برخی افراد هیجانشان را ابراز نمیکنند ولی راحتند؛ اما افراد دیگری نیز هستند که وقتی هیجانشان را بازداری میکنند، "تنیده" هستند و با خطر آشفتگی روانشناختی و مشکلات بالقوه جسمانی مواجه اند (کینگ وامونز، ۱۹۹۰)؛ برخی هیجانهای ناراحت کننده را در ذهن خود مرور می کنند(راجر و نسشوور، ۱۹۸۷) و افرادی نیز ممکن است ابرازگر یا غیر ابرازگر باشند، ولی در عین حال در مورد سبک ابرازگری خود متعارض باشند (کینگ و امونز، ۱۹۹۰) که پرسشنامه ابرازگری هیجان کینگ و امونز برای تشخیص و اندازه گیری آن کمک می کند.

 

پرسشنامه ابرازگری هیجان کینگ و امونز

کینگ و امونز (۱۹۹۰) به منظور بررسی اهمیت نقش ابراز هیجان در سلامت، پرسشنامه ابراز گری هیجان کینگ و امونز را طراحی نمودند. پرسشنامه ابراز هیجانی ۱۶ ماده و سه خرده مقیاس دارد. مواد ...... آن مربوط به زیر مقیاس ابراز هیجان مثبت، مواد ....... آن مربوط به زیر مقیاس ابراز صمیمیت و مواد .......... مربوط به زیر مقياس ابراز هیجان منفی است.

 

نمره گذاری پرسشنامه ابرازگری هیجان

دامنه ی پاسخ در پرسشنامه ابراز گری هیجان کینگ و امونز، از"کاملا موافق" تا "کاملا مخالف" در طیف لیکرتی، متغیر است. پایایی مقیاس ابرازگری هیجان کینگ و امونز با استفاده از روش همسانی درونی و محاسبه ضريب آلفای کرونباخ ۶۸/0 گزارش شده است. کینگ و امونز (۱۹۹۰) ضریب آلفای کرونباخ را برای این پرسشنامه ۷۰/0 بدست آوردند و روایی همگرای معنی داری میان پرسشنامه ی ابرازگری هیجانی، پرسشنامه شخصیت چند بعدی و مقیاس عاطفه ی مثبت بدست آوردند (۰۵/0>p). در پژوهش حسنی و بمانی یزدی (۱۳۹۴)، ضرایب آلفا برای خرده مقیاس های ابراز هیجان مثبت، ابراز صمیمیت، ابراز هیجان منفی وکل به ترتیب 76/0، ۷۴/0، ۸۲/0 و ۷۸/0 به دست آمد.

 

تعدادی از نمونه سوالات پرسشنامه ابرازگری هیجان کینگ و امونز عبارتند از:

1-وقتی تنها هستم می توانم با یادآوری بعضی از خاطرات گذشته خودم را بخندانم

2-با آغوش گرفتن یا لمس کردن یک شخص نشان می دهم او را دوست دارم

3-هروقت کسی برایم کارخوبی انجام دهد خجالت می کشم و در قدردانی مشکل دارم

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه ابراز گری هیجان کینگ و امونز

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: