پرسشنامه اهمال كاري سازماني صفاری نیا


پرسشنامه اهمال كاري سازماني صفاری نیا صفاری نیا و امیرخانی رازلیقیn

مشخصات فایل پرسشنامه اهمال كاري سازماني صفاری نیا

نام نویسنده:
صفاری نیا و امیرخانی رازلیقی
سال انتشار:
1390
تعداد سوالات:
25
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه اهمال كاري سازماني صفاری نیا دارای سه مولفه ناکارآمدی، تشویش ذهنی و بیزاری از تکلیف است

قالب فایل سوالات پرسشنامه اهمال كاري سازماني صفاری نیا

روش نمره گذاری پرسشنامه اهمال كاري سازماني صفاری نیا به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه اهمال كاري سازماني صفاری نیا

در قرن حاضر، بهره وری فردی و سازمانی یکی از دغدغه های اصلی مدیران است. یکی از مقوله هایی که نقش مهمی در میزان بهره وری و سلامت جسمی روانی کارکنان دارد، اما در سازمانها به ویژه سازمان های ایرانی توجه کافی بدان مبذول نشده، مقوله اهمال کاری است. از دیدگاه سازمانی اهمال کاری دشمن سازمان و مانع رشد بهره وری و خلاقیت است. اهمال کاری به عنوان یکی از بزرگترین آفت ها در کارآیی نیروی انسانی محسوب می گردد. واژه اهمال کاری معادل تعلل، سهل انگاری و به تعویق انداختن است. آلیس و ناس تعلل را تمایل به اجتناب از فعالیت، محول نمودن فعالیت به آینده و استفاده از بهانه جویی برای توجیه تأخیر در انجام فعالیت تعریف نموده اند. در فرهنگ کمبریج اهمال کاری به معنای عقب انداختن امری به دلیل ناخوشایند بودن یا ملال آوری آن، تعریف شده است.

اهمال کاری با توجه به مؤلفه های شناختی، عاطفی و رفتاری، انواع گوناگونی دارد و می تواند در زمینه های مختلف از جمله تحصیلی، شغلی و تصمیم گیری رخ دهد. اهمال کاری سازمانی به تأخیر انداختن هدفمند شروع با تکمیل تکالیف مختلف شغلی است و به شکل مزمن اغلب توسط کارکنان سفید پوست گزارش شده است.

معرفی پرسشنامه اهمال كاري سازماني صفاری نیا

پرسشنامه اهمال کاری سازمانی صفاری نیا و امیرخانی رازلیقی (۱۳۹۰) با 25 سوال برای سنجش سطح اهمال کاری کارمندان به شیوه خود گزارشی طراحی شده است. هـدف اصـلي پرسشنامه اهمال کاری سازمانی صفاری نیا و امیرخانی رازلیقی اندازه گيري ميزان اهمال كاري و تعلل كارمندان در كارهاي اداري است. چارچوب نظری مورد استفاده در تهیه پرسشنامه اهمال کاری سازمانی صفاری نیا و امیرخانی رازلیقی تلفیقی از رویکردهای روانکاوی و شناختی رفتاری است. پاسخ سؤالات پرسشنامه اهمال کاری سازمانی صفاری نیا در مقیاس لیکرت ۵ درجه ای از کاملا موافق تا کاملا مخالف که از ۱ تا ۵ نمره گذاری می شود. البته یکی از سوالات پرسشنامه اهمال کاری سازمانی صفاری نیا به صورت منفی نمره گذاری می شود. پرسشنامه اهمال کاری سازمانی صفاری نیا  شامل خرده مقیاس ناکارآمدی (۱۶ گویه)، تشویش ذهنی (۵ گویه) و بیزاری از تکلیف (۴ گویه) است.

روایی و پایایی و تفکیک مولفه های پرسشنامه اهمال کاری سازمانی صفاری نیا و امیرخانی رازلیقی در داخل فایل قرار گرفته است که به محض دانلود در اختیار شما قرار می گیرد.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه اهمال كاري سازماني صفاری نیا

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: