پرسشنامه حساسیت اضطرابی ریس و پترسون


پرسشنامه حساسیت اضطرابی ریس و پترسون ریس و پترسونn

مشخصات فایل پرسشنامه حساسیت اضطرابی ریس و پترسون

نام نویسنده:
ریس و پترسون
نام لاتین:
Anxiety sensitivity Index-ASI
سال انتشار:
1985
تعداد سوالات:
16
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
4 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه حساسیت اضطرابی ریس و پترسون دارای سه عامل ترس از مشاهده شدن اضطراب توسط دیگران، ترس از نگرانی های بدنی و ترس از نداشتن کنترل شناختی است

قالب فایل سوالات پرسشنامه حساسیت اضطرابی ریس و پترسون

روش نمره گذاری پرسشنامه حساسیت اضطرابی ریس و پترسون به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه حساسیت اضطرابی ریس و پترسون

اضطراب یک حالت عاطفی ناخوشایند است که ضمن آن شخص انتظار وقوع حادثه ای نامساعد را دارد، اما از علت آن آگاه نیست. اضطراب خواه به تنهایی به صورت علامتی بارز، خواه به همراه سایر اختلالات، هسته اصلی و مرکزی خیلی از بیماری های روانی را تشکیل می دهد (کاپلان و سادوک، ۱۳۷۹). سازه ای که توجه گسترده ای را در پیشینه مطالعاتی اختلالات اضطرابی به خود اختصاص داده است، حساسیت اضطرابی است. فرض بر این است که حساسیت اضطرابی یک متغیر گرایشی با ثبات است که نشان دهنده میل به تفسیر پیامدهای جسمانی، روان شناختی، اجتماعی و تجارب اضطرابی به عنوان اموری آزارنده و خطرناک است. بنابراین، حساسیت اضطرابی، بیان کننده ترس از نشانه های اضطرابی است و از این فرض نشأت می گیرد که این نشانه ها به پیامدهای آسیب زای بدنی، روانشناختی و اجتماعی منجر می شود. برای سنجش حساسیت اضطرابی از پرسشنامه حساسیت اضطرابی ریس و پترسون استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه حساسیت اضطرابی ریس و پترسون

حساسیت اضطرابی یک متغیر شناختی تفاوت های فردی است که به وسیله ترس از احساسات اضطرابی (ترس از ترس) مشخص می شود و نشان دهنده گرایش به فاجعه سازی در رابطه با پیامدهای چنین احساساتی است رایس و مک نالای (۱۹۸۵) بیان می کنند افرادی که حساسیت اضطرابی بالایی دارند ممکن است اضطراب فزاینده ای را در پاسخ هایی که مخالف واکنش اضطرابی آن ها است تجربه کنند و این به شیوه بازخورد افزایشی منجر می شود که ممکن است حملات وحشت زدگی را بوجود بیاورد و به گسترش اختلال هراس یا سایر اختلالات اضطرابی بینجامد. در تأیید این یافته، پژوهش هایی که در میان بزرگسالان انجام شده ارتباط مثبتی را بین حساسیت اضطرابی و سایر اختلالات اضطرابی نشان داده اند. 

پرسشنامه حساسیت اضطرابی ریس و پترسون (ASI) پرسشنامه ای خود سنجی است که ۱۶ سوال دارد. پرسشنامه حساسیت اضطرابی توسط ریس و پترسون (۱۹۸۵) ساخته شده است. ساختار مقیاس حساسیت اضطرابی ریس و پترسون از سه عامل ترس از نگرانی های بدنی (۸ سوال)، ترس از نداشتن کنترل شناختی(۴  سوال)، و ترس از مشاهده شدن اضطراب توسط دیگران (۴ سوال) تشکیل شده است (فلوید و همکاران، ۲۰۰۵).

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه حساسیت اضطرابی ریس و پترسون

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: