مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی 10 سوالی


مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی 10 سوالی  مک ایلروی و بانتینگn

مشخصات فایل مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی 10 سوالی

نام نویسنده:
مک ایلروی و بانتینگ
نام لاتین:
Academic Self-Efficacy Questionnaire
سال انتشار:
2002
تعداد سوالات:
10
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
7 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی 10 سوالی تک مولفه ای می باشد.

قالب فایل سوالات مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی 10 سوالی

روش نمره گذاری مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی 10 سوالی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی 10 سوالی

مطابق با نظریه شناختی- اجتماعی بندورا در میان ساز و کارهای عاملیت شخصی یا اعمالی که با قصد و نیت، انجام می پذیرد، باور افراد در مورد توانایی شان و به ویژه باور به توانمندی خود، عامل مهم و تعیین کننده نوع هدف و میزان تلاش برای دستیابی به آن است. این باور "خودکارآمدی " نامیده شده و به عنوان یک عامل فعال کننده و جهت دهنده رفتار انسان به سوی اهداف، بخش یا جنبه ای از اعتماد به نفس تعریف می شود، اما بیشتر صاحب نظران آن را به عنوان مؤلفه ادراکی رفتار توصیف می کنند. در واقع خودکارآمدی سازه برآمده از تبیین بندورا از تعامل پیچیده میان عوامل سه گانه شخصی، محیطی و رفتاری در مفهوم تعیین گری متقابل است. از نظر بندورا (۱۹۸۶) عوامل شخصی (از جمله باورها، انتظارات، نگرش ها، دانش، راهبردها)، رویدادهای محیطی (فیزیکی و اجتماعی و رفتارهای فرد (عملی، کلامی) بر یکدیگر تأثير متقابل دارند و هیچ یک از این سه جزء را نمی توان جدا از اجزای دیگر به عنوان تعیین کننده رفتار انسان به حساب آورد، بلکه تعامل سه گانه میان آنها وضعیت پویایی از کنشگری و انتخاب حاصل از تجربه را مهیا می سازد. بر این اساس خودکارآمدی محصول ادراک روان شناختی فرد از تجارب پیشین و خود متأثر از تعامل دائمی بین اثرات رفتاری، شناختی و محیط است. برای سنجش خودکارآمدی تحصیلی ابزارهای متعددی از جمله پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی مورگان و جینکز و پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی ساخته شده است.

معرفی مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی 10 سوالی

برای سنجش خودکارآمدی تحصیلی از مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی 10 سوالی (۲۰۰۲) استفاده می شود. طراحان پایایی پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی و بانتینگ را بر حسب ضریب آلفای کرونباخ 81/0 گزارش نموده اند و برجعلی لو(۱۳۸۶) پایایی مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی و بانتینگ را از طریق آلفای کرونباخ 63/0 گزارش نموده است و در بررسی روایی سازه آن از تحلیل عاملی تأییدی استفاده نموده است و شاخص برازش به دست آمده در شاخص نیکویی برازندگی (87/0) GFI و شاخص تعدیل شده نیکویی برازشAGEI (۹۲/0) اعلام نموده که می تواند نمایانگر اعتبار بالای این پرسشنامه باشد.

مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی 10 سوالی  در قالب فایل Word به همراه روش نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و پرسشنامه اصلی به زبان انگلیسی آماده شده است که به محض پرداخت لینک دانلود آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

مختصری در مورد روش نمره گذاری مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی 10 سوالی

مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی 10 سوالی شامل ۱۰ گویه در طیف ۷ درجه ایلیکرت از " کاملا موافقم " تا کاملا مخالفم " است. چنانچه فرد گزینه کاملا موافقم را انتخاب کند نمره 7 و کاملا مخالفم را انتخاب کند نمره1 را اخذ می کند. در پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی 10 سوالی مک ایلروی و بانتینگ تعدادی از سؤالات نمره گذاری معکوس دارند که در فایل همراه مشخص شده اند.

نمونه سوالات مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی 10 سوالی :

1- من مطمئن هستم که می توانم نتایج خوبی را در امتحان بگیرم اگر تمام حواسم را به آن معطوف کنم.

2- اگر یک مسئله درسی را متوجه نشوم همه تلاشم را برای حل آن انجام می دهم.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره مقیاس خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی 10 سوالی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: