پرسشنامه سکوت سازمانی


پرسشنامه سکوت سازمانی برمبنای واكولا و بورادوسn

مشخصات فایل پرسشنامه سکوت سازمانی

نام نویسنده:
برمبنای واكولا و بورادوس
سال انتشار:
2005
تعداد سوالات:
13
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه سکوت سازمانی دارای3 مولفه سکوت تدافعی؛ سکوت مطیع؛ سکوت نوع دوستانه می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه سکوت سازمانی

روش نمره گذاری پرسشنامه سکوت سازمانی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه سکوت سازمانی

پرسشنامه سکوت سازمانی و تعریف مفهومی سکوت سازمانی: سکوت سازمانی ممکن است به اشکال مختلف مانند سکوت دسته جمعی در جلسات، میزان مشارکت کم در طرح های پیشنهادی، میزان پایین صدای دسته جمعی و... باشد و اثرات مضر بر تصمیم گیری و فرآیندهای تغییر داشته باشد(لئو و همکاران، 2009) که توسط پرسشنامه سکوت سازمانی اندازه گیری می شود.

سکوت فقط به معنای سخن گفتن نیست، بلکه می تواند به معنای ننوشتن، حاضر نشدن، نشنیدن و نادیده گرفتن هم باشد، سکوت همچنین شامل صحبت یا نوشته ای بدون اعتبار و سندیت هم است. علاوه بر آن خاموش سازی می تواند اشاره به ساکت کردن، سانسور، بازداری و سرکوب، حاشیه نشین سازی، ناچیزشماری، محرومیت و دیگر شکل های تخفیف و کاستن داشته باشد(فلنچر واتسون، 2007). در این رابطه جو سازمانی به عنوان ادراکات مشترک و مضمون راجع به خط مشی ها، عملکردها و رویه هایی که کارکنان تجربه کرده و رفتارهایی از کارکنان که در ارتباط با تشویق، حمایت و انتظارات آنان است، تعبیر می گردد که می تواند بر پیامهای سازمانی سکوت سازمانی کارکنان تاثیر بگذارد(آقایی و همکاران، 1394). سازمانهای امروزی نیازمند کارکنانی هستند که به طور پیوسته، ایده ها، باورها، دانش و تجربه خود را در سازمان راحت و آزاد تسهیم نمایند(لئو همکاران، 2009: 68). اما گاهی با وجود اینکه کارکنان برای سازمان ایده های حیاتی دارند، ترجیح می دهند، ایده های خود را مطرح نکنند، که این مسئله منجر به مشکلاتی برای سازمان ها می شود. یکی از دلایل شکست برنامه های مدیریت تغییر و به طور کلی یکی از موانع اصلی توسعه در سازمان، فقدان اطلاعات است که موریس و ملیکان(2000) از این پدیده به عنوان سکوت سازمانی یاد کرده اند. 

پرسشنامه سکوت سازمانی با سنجش 3 مولفه سکوت تدافعی؛ سکوت مطیع؛ سکوت نوع دوستانه سکوت سازمانی در قالب 13 سوال، در یک سازمان را مورد اندازه گیری قرار می دهد.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه سکوت سازمانی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: