پرسشنامه تجدید نظر شده درد مک گیل


پرسشنامه تجدید نظر شده درد مک گیل دورکین و همکارانn

مشخصات فایل پرسشنامه تجدید نظر شده درد مک گیل

نام نویسنده:
دورکین و همکاران
سال انتشار:
2009
تعداد سوالات:
22
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
10 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه تجدید نظر شده درد مک گیل دارای 4 مولفه درد حسی ؛ درد عاطفی ؛ درد نوروپاتیک می باشد. هر کدام از مولفه ها تفکیک شده اند.

قالب فایل سوالات پرسشنامه تجدید نظر شده درد مک گیل

روش نمره گذاری پرسشنامه تجدید نظر شده درد مک گیل به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه تجدید نظر شده درد مک گیل

مردم در زمان یک درد مداوم، نوعی توجه فزاینده به واژه های خاص یا شرح دهنده های درد از خود نشان می دهند، میزان توجهی که به درد یا کلماتی که درد را توصیف می کند نشان داده می شود، احتمالا از عوامل مهم تنظیم درد مداوم است. این رابطه پیشنهاد می کند که احتمالا زبان نقش مهمی هم در فهم و هم در مدیریت تجربه درد مداوم دارد. پرسشنامه درد مک گیل MPQ برجسته ترین ابزار اندازه گیری درد است، که برای اولین بار توسط ملزاک و بر روی ۲۹۷ بیمار که از انواع مختلف دردها رنج برده اند مورد استفاده قرار گرفت. (۶) نسخه خلاصه شده پرسشنامه درد مک گیل  SF-MFQنیز توسط ملزاک و همکاران برای یک اقدام کوتاه اما مفید در زمینه درد ساخته شد که در ۲۵۰ مطالعه بکار گرفته شده است، پرسشنامه درد مک گیل شامل دو عامل مستقل است ، یکی تحت عنوان درد حسی که توصیف کننده تجربه درد در فرد و دیگری درد عاطفی که تشریح تاثیر احساسی از تجربه درد را نشان میدهد. با توجه به نواقص نسخه اولیه ابزار سنجش درد، دورکین و همکاران در سال ۲۰۰۹ پرسشنامه تجدید نظر شده درد مک گیل را طراحی کردند. 

معرفی پرسشنامه تجدید نظر شده درد مک گیل

دورکین و همکاران در سال ۲۰۰۹ فرم تجدید نظر شده درد مک گیل را طراحی کردند. در فرم تجدید نظر شده ۱۵ گویه از شماره پیشین را که توانایی تطبیق با ادبیات و تشخیص جامع و فراگیر در مورد توصیفات حسی و عاطفی درد غیر نوروپاتیک تامین می کرده است حفظ شده و بر پایه نتایج تحقیقات درد نوروپاتیک و دیگر تجربیات بالینی هفت گویه به

SF-MPQ اضافه شد که عبارتند از: درد خسته کننده یا تحليل دهنده، شوک برقی، یخ کردن، احساس یخ زدگی، لمس صاعقه یا صاعقه زدگی، خارش، قلقلک یا سوزن سوزن شدن و بی حسی. این گونه ها به ۱۵ گونه توصیف کننده ی درد حسی و عاطفی اضافه شده و با اصلاح چهار چوب پاسخ و تبدیل آن به مقیاسی با دامنه ی ۰ تا ۱۰ میزان پاسخگویی در مطالعات طولی را افزایش داده اند. پرسشنامه تجدید نظر شده درد مک گیل (۲-SE-MPQ) در سال ۲۰0۹ توسط دورکین و همکاران به منظور بسط و تکمیل پرسشنامه قدیمی مک گیل با اضافه کردن نشانه های هر دو نوع درد نوروپاتیک او غير نوروپاتیک در ۲۲ ماده و با اصلاح چهار چوب پاسخ و تبدیل آن با دامنه 0 تا 10 در رابطه با شدت درد، بر روی ۸۸۲ نفر که دارای نشانه های متنوع درد بودند و هم چنین ۲۲۶ بیمار مبتلا به دیابت با درد نوروپاتیک که در آزمایش بالینی تصادفی شرکت کرده بودند، مورد بررسی قرار گرفت.

دورکین و همکاران در سال ۲۰۰۹ در اعتبار یایی پرسشنامه تجدید نظر شده درد مک گیل در تحلیل مولفه های اصلی به ۴ عامل درد عاطفی و درد نوروپاتیک، درد پیوسته و درد متناوب دست یافتند. 

 

همراه با فایل پرسشنامه، آیتم های پرسشنامه درد مک گیل به لاتین در اختیار شما قرار می گیرد

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه تجدید نظر شده درد مک گیل

پرسشنامه تجدید نظر شده درد مک گیل، بر مقیاس درجه بندی لیکرت از 1 تا 10 نمره گذاری می شود که نداشتن احساس درد نمره 1 و درد خیلی شدید نمره 10 تعلق می گیرد و در صورت حالات میانه، امتیاز مربوط به آن بین 1 تا 10 علامت گذاری می شود.....

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه تجدید نظر شده درد مک گیل

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: