پرسشنامه عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی


پرسشنامه عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی حشمتی و درویش پورn

مشخصات فایل پرسشنامه عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی

نام نویسنده:
حشمتی و درویش پور
سال انتشار:
1399
تعداد سوالات:
33
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
3 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی دارای 5 مولفه اهداف و برنامه آموزشی ، مربی، برخورد با دانشجو، محیط آموزشی و نظارت و ارزشیابی می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی

روش نمره گذاری پرسشنامه عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی

آموزش بالینی را می­توان فعالیت تسهیل کننده یادگیری در محیط بالینی دانست که در آن مربی بالینی و دانش­جو به یک اندازه مشارکت دارند و هدف آن ایجاد تغییرات قابل اندازه­ گیری در دانش­جو برای انجام مراقبت­های بالینی است. آموزش بالینی به عنوان اولین منبع یادگیری و شکل­ دهی هویت حرفه­ای دانش­جویان علوم پزشکی محسوب می­شود و بسیار حائز اهمیت بوده به طوری که به عنوان قلب آموزش حرفه­ای شناخته شده است زیرا بیش از نیمی از زمان آموزشی دانش­جویان علوم پزشکی را تشکیل می­دهد و اساس کسب مهارت­های حرفه­ای در آن­ها می­ باشد.
باید توجه داشت که یادگیری دانش­جویان علوم پزشکی در محیط­های بالینی تا حدود زیادی تحت تأثیر میزان اثربخشی این محیط آموزشی قرار دارد. از عوامل مهم این اثربخشی بالینی که بسیار مورد توجه است، می­ توان مربی بالینی، محیط بالینی، خصوصیات فردی دانش­جویان، ارزشیابی بالینی و برنامه ­ریزی و به طور کلی ایجاد یک مدل بومی که بتواند در فرآیند آموزشی مؤثر باشد دانست.  نتایج بسیاری از ­مطالعات بیانگر ­آن است که شکاف نسبتاً عمیقی در­ روند آموزش ­علمی دانش­جویان وجود دارد، به طوری که آموزش‌های بالینی موجود، توانایی لازم ­را برای ابراز لیاقت ­و مهارت بالینی به دانش­جو ­نمی­ د­هد. مطالعات مختلف نشان داده‌اند وجود مشکلات متعدد مانع ­از دست‌یابی به اهداف بوده است . می­توان به عدم هماهنگی بین انتظارات پرسنل­ و بخش با اهداف ­آموزش، نامناسب بودن تعداد دانش­جو با بیمار ­در بخش‌ها، امکانات ناکافی و عدم استفاده از­ وسایل آموزشی، ارتباط نامناسب از سوی­ پزشکان، سرپرستاران و دیگر پرسنل با دانش­جو، نداشتن فرصت لازم برای انجام اقدامات استاندارد، نامناسب بودن شرایط و موقعیت‌های بالینی مطابق با اصول تئوری، تنش­ در بالین، عدم ­وجود معیار­های ­ارزیابی­ مناسب و یکنواخت ­جهت ‌دانش­جویان، عدم مهارت کافی مربی، نبودن اعتماد به نفس، ترس و اضطراب و آشفتگی در هنگام انجام کار بالین اشاره نموده است.
در مطالعۀ Hamiti و همکاران  به این نتیجه رسیدند که می­توان با ادغام فن­آوری­های نوین و استفاده از آن­ها در جهت بهبود کیفیت آموزشی در حل مسئله و چالش­ها و خلاقیت با استفاده از تکنولوژی­های جدید کمک شود.Negricea و همکاران در پژوهشی نشان دادند که عوامل ملموس بیش­ترین تأثیر و سپس به ترتیب قابلیت اطمینان و مطلوبیت ارزشهای دانشگاهی دارای بیش­ترین اهمیت هستند. Hubacko در پژوهش خود به این نتیجه رسید که مهارت تدریس و محتوای برنامه آموزشی و تعداد دانش­جویان و تخصص اساتید در کیفیت تدریس در دانشگاه مؤثر می­باشد.
برای سنجش عواملی که بر کیفیت آموزش بالینی موثرند از پرسشنامه عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی

پرسشنامه عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی در دو نسخه 33 و 56 سوالی در قالب فایل ورد به همراه یک مقاله اصلی تایپ شده به زبان فارسی آماده شده است که به محض پرداخت موفق لینک دانلود آن در اختیار شما قرار می گیرد.

نسخه 33 سوالی پرسشنامه دارای نمره گذاری لیکرت 3 درجه ای بله، تا حدی و خیر است. و نسخه 56 سوالی پرسشنامه کیفیت آموزش بالینی در مقیاس 5 درجه ای لیکرت است که از اصلا مهم نیست نمره 1 تا  کاملا مهم است نمره 5 متغیر است.

نمونه سوالات پرسشنامه عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی :

1. آیا استادان آموزش­های بالینی از کیفیت مناسب آموزشی برخوردار هستند؟

2. آیا از روش تدریس مشارکتی جهت آموزش استفاده می­شود؟

3. آیا آزمون های عملی مناسب در طول آموزش­های بالینی انجام می­شود؟

 

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: