پرسشنامه بالندگی سازمانی


پرسشنامه بالندگی سازمانی  اسپایدرزn

مشخصات فایل پرسشنامه بالندگی سازمانی

نام نویسنده:
اسپایدرز
نام لاتین:
Organizational development
سال انتشار:
2007
تعداد سوالات:
30
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه بالندگی سازمانی دارای6مولفه بازبودن و شفافیت سازمان ؛ اعتماد به همدیگر ؛ شمول و درگیری با همدیگر؛ ساختار سازمانی با لایه کم و ... می باشد. مولفه های پرسشنامه تفکیک نشده اند.

قالب فایل سوالات پرسشنامه بالندگی سازمانی

روش نمره گذاری پرسشنامه بالندگی سازمانی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه بالندگی سازمانی

با آنکه بالندگی سازمانی پدیده ای به نسبت تازه در قلمرو مدیریت به شما می آید و هنوز دستورهای آن، به گونه ای در خور، صورت بندی و استوار نشده، ولی در چهاردهه کنونی از گسترش بسیار شایانی برخوردار بوده اس. هم اکنون، موضوع بالندگی سازمانی در شمار درس های مهم و بنیادی دوره های آموزشی بسیاری از دانشکده های دانشهای رفتاری بویژه مدیریت در سراسر جهان است(Tusi,2001). بالندگی سازمانی در حقیقت بازشناسی ارزش انسان در کوششهای بزگ سازمانی است. بالندگی سازمان یعنی فراهم آوردن موجبات رشد و بالنده شدن سازمانها از راه پرورش مردمانی که در سازمان به عنوان گرانبهاترین سرمایه به کار می پردازند(Ibid). آرگریس تجدیدنظر سازمانی را در تعریف توسعه(بهبود) سازمانی خود چنین خلاصه می کند: در قلب توسعه(بهبود) سازمانی توجه به تعیین اولویتها، انرژی بخشی، دقت عمل، فعالیت و تغییر(نوسازی)سازمان از راه استفاده از فناوری و منابع انسانی قرار دارد. به همین ترتیب، گاردنر نیز در اثر خود به نام "خودتجدیدنظری سازمان" به اجتناب از فساد سازمانی و بیهودگی و استفاده از اولویتها و نوآوری ها و بیشتر از هم انعطاف پذیری و تطبیق دادن خود با شرایط جدید، ایجاد شرایطی که موجب برانگیختن انگیزه پیشرفت و ارضاء کارکنان شود، توصیه می کند؛ به گونه ای که نتایج به دست آمده کاملا در خط اهداف مورد نظر پیش بینی شده برای ایجاد تغییرات در سازمان باشد(فرنچ، 2005).

پرسشنامه بالندگی سازمانی توسط اسپایدز ( 2007) ساخته شده است. این پرسشنامه دارای 30 سوال در 6 مولفه می باشد. هدف اصلی پرسشنامه بالندگی سازمانی سنجش توسعه و بالندگی از نظر کارکنان سازمان است. تعدادی از نمونه سوالات پرسشنامه بالندگی سازمانی عبارتند از:

1- در این سازمان ، کارها طوری طراحی شده اند که به افراد امکان و اجازه کسب تجربه را می دهند.

2- این سازمان طوری طراحی شده است که تغییرات را ممکن سازد.

3- این سازمان طوری طراحی شده است که ناب ، ساده و انعطاف پذیر باشد.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه بالندگی سازمانی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: