پرسشنامه حساسیت اخلاقی پرستاران در تصمیم گیری لوتزن


پرسشنامه حساسیت اخلاقی پرستاران در تصمیم گیری لوتزن لوتزن و همکاران n

مشخصات فایل پرسشنامه حساسیت اخلاقی پرستاران در تصمیم گیری لوتزن

نام نویسنده:
لوتزن و همکاران
نام لاتین:
MSQ
سال انتشار:
1994
تعداد سوالات:
25
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه حساسیت اخلاقی پرستاران در تصمیم گیری لوتزن دارای 6 مولفه 1- ميزان احترام به استقلال مددجو، 2- ميزان آگاهي از نحوه ي ارتباط با بيمار، 3- ميزان دانش حرفه اي، 4- تجربه ي مشکلات و کشمکش هاي اخلاقي، 5- به کارگيري مفاهيم اخلاقي در تصميم گيري هاي اخلاقي و 6- صداقت و خيرخواهي می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه حساسیت اخلاقی پرستاران در تصمیم گیری لوتزن

روش نمره گذاری پرسشنامه حساسیت اخلاقی پرستاران در تصمیم گیری لوتزن به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه حساسیت اخلاقی پرستاران در تصمیم گیری لوتزن

اخلاق به عنوان مجموعه ای از صفات روحی و باطنی انسان تعریف می شود که به صورت اعمال و رفتاری که از خلقیات درونی انسان ناشی می شود بروز می یابد. عدم رعایت برخی معیارهای اخلاقی سبب نگرانی های زیادی در سازمان ها  شده است (1). که در مورد پرستاران حساسیت اخلاقی مطرح است که با  پرسشنامه حساسیت اخلاقی پرستاران در تصمیم گیری لوتزن ارزیابی می شود. حساسیت اخلاقی ویژگی ای است که شخص را به تشخیص کشمکش های اخلاقی و برداشت حسی و فکری از موقعیت های آسیب پذیر و آگاهی به نتایج اخلاقی در تصمیم گیری در مورد دیگران قادر می سازد (۲). این حساسیت که ترکیبی از آگاهی فرد از ابعاد اخلاقی نظیر تحمل، آرامش، مسؤولیت پذیری و اهمیت دادن به مسائل اخلاقی است (۳)، در نگرانی های فرد در مورد عمل برای دیگران منعکس می شود و به افراد کمک می کند عمل صحيح و غلط را تشخیص بدهند (۴). اخلاقیات به عنوان یک بخش مهم در ارائه ی مراقبت شناخته شده که به وسیله ی کدهای اخلاقی و استانداردهای موجود حمایت می شود. برای سنجش حساسیت اخلاقی پرستاران از ابزارهای مداد و کاعذی استفاده می شود که یکی از آنها پرسشنامه حساسیت اخلاقی پرستاران لوتزن می باشد.

نتایج مطالعه ی Hariharan و همکاران در هندوستان نشان داد یک چهارم پرستاران از کدهای اخلاقی پرستاری اطلاعی ندارند و تنها تعداد کمی از افراد این کدها را می شناسند و ۳۷ درصد پرستاران از وجود کمیته ی اخلاق در بیمارستان مطلع نیستند (۷). نتایج مطالعه ای در ایران نشان می دهد پرستاران اصول اخلاقی را در تصمیم گیری های خود به درستی به کار نمی گیرند و دلیل آن را عدم تدوین اصول اخلاقی در کشور ذکر کرده اند.

معرفی پرسشنامه حساسیت اخلاقی پرستاران در تصمیم گیری لوتزن

پرسشنامه ی استاندارد حساسیت اخلاقی پرستاران در تصمیم گیری لوتزن توسط Lutzen و همکاران در سوئد تدوین شد (۲۷) و سپس در کشورهای مختلف از جمله ایران به کار گرفته شده است. پرسشنامه حساسیت اخلاقی پرستاران در تصمیم گیری لوتزن دارای ۲۵ سؤال است که وضعیت تصمیم گیری اخلاقی پرستاران را در هنگام ارائه ی خدمات بالینی اندازه گیری می کند. 

 

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه حساسیت اخلاقی پرستاران در تصمیم گیری لوتزن

در پرسشنامه ی حساسیت اخلاقی پرستاران در تصمیم گیری لوتزن امتیاز هر سؤال به روش لیکرت به صورت کاملا موافق [۴]، نسبتا موافق [۳]، نسبتا مخالف [۲]، کاملا مخالف [۱] و بی نظر [0] در نظر گرفته می شود. 

نمونه سوالات پرسشنامه حساسیت اخلاقی پرستاران در تصمیم گیری لوتزن :

1-من معتقدم، زمانی مراقبت خوب انجام میشود که حق بیمار در انتخاب و تصمیم گیری حفظ شود. 

2-من به عنوان پرستار، عموما باید مراقبت خاص مورد نیاز بیمارانم در بخش را بشناسم.

3-من حتی اگر موفق نشوم که به بیمارم کمک کنم تا بینشی در مورد بیماری اش کسب کند باز هم بر اساس نقش حرفه ای خود عمل میکنم.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه حساسیت اخلاقی پرستاران در تصمیم گیری لوتزن

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: