پرسشنامه رضایت از زندگی دانش آموزان هیوبنر


پرسشنامه رضایت از زندگی دانش آموزان هیوبنر هیوبنرn

مشخصات فایل پرسشنامه رضایت از زندگی دانش آموزان هیوبنر

نام نویسنده:
هیوبنر
نام لاتین:
MSLSS
سال انتشار:
2001
تعداد سوالات:
40
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
6 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه رضایت از زندگی دانش آموزان هیوبنر دارای 5 مولفه خانواده ، دوستان ، مدرسه ، محیط زندگی و خود می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه رضایت از زندگی دانش آموزان هیوبنر

روش نمره گذاری پرسشنامه رضایت از زندگی دانش آموزان هیوبنر به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه رضایت از زندگی دانش آموزان هیوبنر

یکی از شاخص های بهداشت روانی میزان رضایت از زندگی است. مراد از رضایت زندگی، نگرش فرد، ارزیابی عمومی نسبت به کلیت زندگی خود و یا برخی از جنبه های زندگی، هم چون زندگی خانوادگی و تجربه آموزشی است دینر، سان، لوكاس و اسمیت، ۱۹۹۹). در بررسی های انجام شده پیرامون سازه روانشناختی احساس خوشبختی ذهنی در دو دهه گذشته، مدل سه بعدی احساس خوشبختی ذهنی که عبارت از احساس مثبت، احساس منفی و رضایت از زندگی است، مورد توجه بوده است. تصور ذهنی رضایت از زندگی از دو بعد دیگر متفاوت است. رضایت از زندگی بیشتر مقوله ای شناختی است در حالی که احساس منفی و مثبت مقوله هایی احساسی و عاطفی به شمار می روند (داینر، ۱۹۸۴؛ ادمونز و داینر، ۱۹۸۵، به نقل از گرینسپون و ساکلوفسکی"، ۱۹۹۸). احساس خرسندی و رضایت از جنبه های زندگی، از مؤلفه های نگرش مثبت افراد نسبت به جهانی است که در آن زندگی می کنند. رضایت از زندگی با ارزش ها ارتباط نزدیک اما پیچیده ای دارد و معیارهایی که افراد بر پایه آن در ک ذهنی خود را از خوشبختی ارزیابی می کنند، متفاوت است. برای سنجش رضایت از زندگی دانش آموزان از مقیاس رضایت از زندگی دانش آموزان هیوبنر استفاده می کنند.

معرفی پرسشنامه رضایت از زندگی دانش آموزان هیوبنر

مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی دانش آموزان هیوبنر(MSLS) به ارزیابی افراد در پنج زمینه خانواده، دوستان، مدرسه، خود و محیط زندگی با هدف های زیر می پردازد (هیوبنر، ۲۰۰۱؛ هیوبنر، گلین اشک و گیلمن ۳، ۱۹۹۸):

۱- ارزیابی افراد در زمینه مدرسه، خانواده، دوستان؛

 ۲- شناسایی میزان کلی رضایت از زندگی با توجه به جمع نظریه های افراد در چندین زمینه

مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی دانش آموزان را هیوبنر (۱۹۹۴) در مقاله ای که برای ساخت و طراحی مقیاسی برای کودکان نوشته شده بود، ارایه نمود و در پژوهش دیگری یافته های مربوط به اعتباریابی آن به وسیله هیوبنر، لاگلین، اش و گیلمن (۱۹۹۸) ارایه گردیده است.

پرسشنامه مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی دانش آموزان (MSLSS)، ابزار خود گزارشی ۴۰ سوالی چهار گزینه ای می باشد که در سال ۲۰۰۱ توسط هوبنر جهت استفاده در گروه سنی کودک و نوجوان طراحی شد. پرسشنامه مذکور می تواند به صورت گروهی و فردی مورد استفاده قرار گیرد و به ارزیابی خانواده، دوستان، مدرسه، خود و محیط زندگی و نیز به محاسبه ارزیابی کلی کیفیت زندگی ادراک شده PQOL با استفاده از ترکیب تمامی گزینه ها با یکدیگر می پردازد. این مقیاس برای گروه سنی ۸ تا ۱۸ سال طراحی شده است (گیلمن و هوبنر، ۲۰۰۶).  

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه رضایت از زندگی دانش آموزان هیوبنر

مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی دانش آموزان به علت اینکه هر حوزه سوالی، تعداد گزینه ای نامساوی دارد، حوزه و تمامی نمرات با خلاصه کردن پاسخهای هر بخش و تقسیم آنها به تعداد حوزه و یا بخش، قابل مقایسه شده اند. نمرات بالاتر در مقیاس چند بعدی رضایت از زندگی دانش آموزان هیوبنر شاخص سطوح بالاتر PQOL می باشند. MSLSS دارای اعتبار همگرا و متمایز در روابط مهم و مورد انتظار با اندازه گیریهای مشابه و غیر مشابه می باشد. بعنوان مثال، همبستگی مهم و مثبت بين حوزه های مختلف مشتق شده ا

نمونه سوالات پرسشنامه رضایت از زندگی دانش آموزان هیوبنر :

1-از اینکه در خانه و کنار خانواده ام باشم، لذت می برم.

2-خانواده من با هم خوب می سازند.

3-من از گذراندن زمان در کنار والدینم لذت می برم.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه رضایت از زندگی دانش آموزان هیوبنر

نام و نام خانوادگی:
 
شماره همراه:
 
آدرس ایمیل:
   
نظر شما:
 
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: