تست انیاگرام


تست انیاگرام  n

مشخصات فایل تست انیاگرام

سال انتشار:
1993
تعداد سوالات:
115
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
6 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

تست انیاگرام دارای 9 تیپ شخصیتی می باشد.

قالب فایل سوالات تست انیاگرام

روش نمره گذاری تست انیاگرام به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی تست انیاگرام

از نظریه های متعددی که از آغاز علم روان شناسی تاکنون به طبقه بندی و توصیف تیپهای مختلف شخصیتی پرداخته اند، می توان نظریه های سنخ شناسی و تیپ شناسی مانند یونگ و آیزنگ تا نظریه هالند و نظریه سنخ نمای مایرز بریگز و مدل پنج عاملی کاستا و مکری را نام برد. یکی از جدیدترین آنها نظریه انیگرام" است که نه گونه تیپ شخصیتی را معرفی و توصیف می کند و در واقع افراد را با تمایلات درونی، انگیزه های هشیار و ناهشیار و الگوی احساسی، ادراکی و رفتاری خود آشنا می کند. که برای این منظور آزمون انیاگرام یا تست انیاگرام را طراحی نموده اند.

انیگرام در لغت از دو کلمه یونانی "Ennea" به معنای عدد ۹ و "gram" به معنای شکل (ترسیم) تشکیل شده است. در واقع این مفهوم معرف تیپ های ۹ گانه شخصیتیاست (دایره المعارف ویکیپدیا، ۲۰۰۷). هر سنخ شخصیتی کانون توجه، علایق، ارزش ها، انتظارات، شکل برقراری ارتباط و محیط شغلی جذاب با نوع خودش را دارد (ریزو، ۲۰۰۳). انیگرام دارای نمادی است به شکل دایره که نه نقطه بر روی آن با فواصل یکسان توسط نه خط به هم متصل شده است.

انیگرام شخصیتی از یک مبدأ یا از سوی یک شخص و یا مؤسسه پویش نیافته است، بلکه نتیجه تحقیقات، کنجکاویها و تجزیه و تحلیل های فراوانی است که از ترکیب روش های متعدد اسطوره ای (دینی، مذهبی، عرفانی) و علم روان شناسی امروزی سرچشمه گرفته است. فردی که شکل انیگرام را برای اولین مرتبه به دنیای امروز آورد، روسی- یونانی، آموزگار عارف و روحانی به نام "گور جيف" (۱۸۷۷ تا ۱۹۴۹ میلادی) است که در ابتدای قرن بیستم (۱۹۳۰) پایه گذار اولیه این نظریه نام گرفت. اما تخصیص نه تیپ شخصیتی به هر یک از نه وضع روی نمودار به طوری که امروزه ما آن را می شناسیم به ایجازو و آموزش وسیع تر انیگرام از اوایل سال ۱۹۷۰ به روان پزشک آمریکایی "نارانجو" برمی گردد. نهایتأ تجزیه و تحلیل فرضیه های زیربنایی و آزمون تشخیصی شخصیت (RHETI)" و تکمیل شرح خصوصیات انواع شخصیت های نه گانه انیگرام مربوط می شود به دو روان شناس آمریکایی ریزو و هادسون که در سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ اولین مطالعات و تحقیقات علمی آن را آغاز کرده و تاکنون دهها کتاب در سطح جهان منتشر کرده اند. انیگرام هم اکنون توسط "ریزو" و "هادسون" که توسعه دهندگان اصلی این نظریه هستند در مؤسسه انیگرام در نیویورک و سایر مراکز علمی مشابه در جهان به صورت آکادمیک، به افراد بسیاری آموزش داده میشود (ریزو و هادسون، ۲۰۰۳؛ و پالمر، ۲۰۰۸).

معرفی تست انیاگرام

شناخت ویژگی های تیپ های شخصیتی انیگرام موارد استفاده متعددی دارد که مهم ترین آنها عبارتند از: خودآگاهی و خودشناسی روشن و عمیق تر و آشنایی با مسیر رشد و تکامل سازی هر سنخ شخصیتی، آموزش پیش از ازدواج که به وسیله آشنایی با قالب های فکری و حسی طرفین منجر به انتخاب آگاهانه و مناسب تری می شود، زوج درمانی از طریق شناخت کامل و عمیق همسر، آموزش و راهنمایی در انتخاب شغل به وسیله آشنایی با تمایلات شغلی هر سنخ شخصیتی و هم چنین در روابط مشاوره ای به مشاوران کمک می کند که به مرکز توجه مراجعین پی برده و آنها را با ساختار خصوصیاتشان، راهکارهای سازش و حرکت به بهترین سطح از تیپ شخصیتی خود آشنا سازند (بارتلت، ۲۰۰۷).

آزمون شخصیتی تیپ های ۹ گانه انیگرام ریزو- هادسون نسخه تجدیدنظرشده آن جهت تعیین ویژگی های روان سنجی استفاده می شود، اولین نسخه آزمون انیگرام در سال ۱۹۹۳ توسط ریزو و هادسون تهیه و اعتباریابی شد، و آخرین فرم تجدیدنظرشده آن در سال ۲۰۰۳ منتشر شده است. پرسشنامه انیاگرام دارای 115جفت سوال است که به صورت دوجمله ای گزینه بایست می باشد. آزمودنی در هر سوال یکی از جملاتی را که رفتار او را بیشتر در طول زندگی او توصیف کرده انتخاب می کند. هر جمله نشانگر یکی از نه تیپ شخصیتی می باشد که در نهایت به وسیله کلید، تیپ شخصیتی فرد را می توان تعیین کرد. آزمون انیگرام طیف کامل و یکپارچه ای از شخصیت فرد را در پروفایل موجود در آزمون فراهم می کند.

به طور خلاصه مهم ترین ویژگی های تیپ های ۹ گانه شخصیتی انیگرام در داخل فایل همراه توضیح داده شده است.

نمونه سوالات تست انیاگرام :

1-زندگی ما وقتی بهتر می شود، که ما به مسائل مثبت نگاه کنیم، بجای آنکه تماما متوجه مسائل منفی باشیم.

2-من دوست دارم، زندگی پر از احساسات و هیجان داشته باشم، حتی اگر برای من گران تمام شود.

3-من علاقه دارم به کسانی که به کمک لازم دارند، من جمله اقلیتها و مردمان محروم، در اجتماع یاری دهم.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره تست انیاگرام

نام و نام خانوادگی:
 
شماره همراه:
 
آدرس ایمیل:
   
نظر شما:
 
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: