پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت


پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت گرشام و الیوتn

مشخصات فایل پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت

نام نویسنده:
گرشام و الیوت
نام لاتین:
SSRS
سال انتشار:
1990
تعداد سوالات:
52
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
3 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت دارای دو مقياس كلي مهارتهاي اجتماعي و مشكلات رفتاري می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت

روش نمره گذاری پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت

مهارتهای اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای دوران کودکی شناخته شده اند (براكن، كيت و واکر، ۱۹۹۴ نقل از جمیانگ - شرینگ، ۲۰۰۴). مهارتهای اجتماعی، مانند همیاری، جرئت ورزی، خودمهارگری و مسئولیت پذیری، رفتارهای آموخته شده قابل مشاهده ای هستند که فرد را قادر می سازند به طور مؤثری با دیگران تعامل داشته باشد و از واکنشهای نامعقول اجتماعی خودداری کند (گرشام واليوت، ۱۹۹۰؛ اسمیت و تراویس، 2001). برای سنجش مهارتهای اجتماعی کودکان و نوجوانان از پرسشنامه مهارت های اجتماعی فرم والدین استفاده می شود.

بسیاری از پژوهشگران (گرشام و اليوت، ۱۹۹۰؛ پارکهاست و آشر، ۱۹۹۲؛ مانز، فانتوزو و مک درموت، ۱۹۹۹) مهارت اجتماعی را به عنوان زیر مجموعه ای از سازه کفایت اجتماعی می دانند و معتقدند که برای درک درست از میزان کفايت اجتماعی کودکان سنین پیش دبستانی، باید هر دو بعد مهارتهای اجتماعی و رفتارهای مشکل دار ارزیابی شود. زیرا کودکان فاقد سطوح بالای مهارتهای اجتماعی، نه تنها تعامل موفقیت آمیزی با همسالان خود ندارند، بلکه رفتارهای مشکل دار درونی سازی شده مانند احساس غمگینی، افسردگی، تنهایی و رفتارهای مشکل دار برونی سازی شده (مانند پرخاشگری جسمانی یا کلامی، مهار ضعیف خلق و بحث کردن با دیگران) را نیز بیشتر تجربه می کنند (والثال، کونولد و پیانتا، ۲۰۰۵). افزون بر این، مهارتهای اجتماعی بالا، موفقیت تحصیلی آینده را کاملا پیش بینی می کنند. از آنجا که خانواده و محیطهای اجتماعی مانند مهد کودک و کودکستان، تأثیر بسیار مهمی در تحول مهارتهای اجتماعی و فرایند اجتماعی شدن کودکان دارند (فارنکوف، هاوزی و سوول، ۱۹۹۵)، والدین و مربیان، به عنوان مهمترین منابع اطلاعات درباره رفتار اجتماعی و هیجانی کودکان محسوب می شوند. بنابراین، جمع آوری اطلاعات از آنان با رتبه گذاریهای مربی و والد برای دستیابی به تصویری کاملتر از رفتار اجتماعی و رفتارهای مشکل دار کودکان ضروری است (گرشام و اليوت، ۱۹۹۰؛ وون، کیم،  موریس اسلون، تجرو هيوز، الباوم و اسریدهر، ۲۰۰۳؛ مکابی و ملر، ۲۰۰۴؛ ون هورن، اتکینز - برنت، کارلین، رمی و اسنایدر ، ۲۰۰۷). برای سنجش مهارتهای اجتماعی از پرسشنامه مهارت های اجتماعی فرم والدین استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت

معرفی پرسشنامه مهارت های اجتماعی فرم والدین

پرسشنامۀ مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت (1990) دارای 3 فرم است،که شامل فرم والدین، معلمان و دانش آموز می باشد که برای سه دورۀ تحصیلی پیش دبستانی، دبستان و راهنمایی و دبیرستان، تهیه شده است. پرسشنامه مهارت های اجتماعی فرم والدین، فراوانی رفتارهای مؤثر بر رشد و کفایت اجتماعی و تطابق دانش آموز را در خانه و مدرسه، اندازه گیری می کند و می تواند برای سرند کردن، طبقه بندی کردن دانش آموزان و برنامه ریزی آموزشی مهارت اجتماعی، مورد استفاده قرارگیرد(گرشام، الیوت،1990؛ گرشام، 1997؛ گرشام، ساگای، هورنر، 2001 ؛ الیوت، مالکی، دماری، 2001، به نقل از رامش، 1388). پرسشنامه مهارت های اجتماعی فرم والدین در مقطع راهنمايي - دبيرستان شامل دو مقياس كلي مهارتهاي اجتماعي و مشكلات رفتاري می باشد.  مـقیاس SSRS بر‌ این نظر استوار است که مشکلات رفتاری مانع رشد مهارت‌ اجتماعی است(گرشام و الیوت، 1990). ایـن نـظر در درک نـقایص مهارت اجتماعی اهمیت‌ دارد. مشکلات رفتاری می‌تواند مـانع بـروز مـهارت‌های اجـتماعی‌ شـود و یـا در بروز آن‌ها تداخل ایجاد کند(شهیم، 1378).

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت

پرسشنامه مهارت های اجتماعی فرم والدین دارای مقیاس سه درجه ای لیکرت می باشد. که از هرگز 0 تا اغلب اوقات 2 علامت گذاری میشود.

نمونه سوالات پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت :

1-در خانه با صدا و لحن مناسب سخن می گوید.

2-اتاق خود را بدون تذکر، تمیز و پاکیزه نگه می دارد.

3- برای کمک به اعضای خانواده با انجام وظایفش، داوطلب می شود.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: