دانلود پروپوزال آماده رشته روانشناسی با عنوان رابطه بین کمال گرایی و بلوغ عاطفی با سلامت روان نوجوانان


دانلود پروپوزال آماده رشته روانشناسی با عنوان رابطه بین کمال گرایی و بلوغ عاطفی با سلامت روان نوجوانان  آی اس آی داکn

تعریف مفهومی دانلود پروپوزال آماده رشته روانشناسی با عنوان رابطه بین کمال گرایی و بلوغ عاطفی با سلامت روان نوجوانان

معرفی دانلود پروپوزال آماده رشته روانشناسی با عنوان رابطه بین کمال گرایی و بلوغ عاطفی با سلامت روان نوجوانان

 

پروپوزال آماده رشته روانشناسی با عنوان رابطه بین کمال گرایی و بلوغ عاطفی با سلامت روان نوجوانان که در 17 صفحه آماده شده است. تعدادی از بخشها و مطالب این پروپوزال آماده عبارتند از:

 

- بيان مسأله:

شناسایی متغیرهایی روان شناختی، مخصوصا متغیرهای شخصیتی، مرتبط با سلامت و بیماری مورد توجه پژوهشگران قلمروهای روان شناسی و سلامت بوده است (برای مثال، پتیت[1]، کلین[2]، جنکوز[3]، جنکوز[4] و جوینر[5]، 2002؛ میکس[6]، مورل[7] و مهل[8]، 2000). کمال گرایی یکی از این متغیرهای تاثیر گذار بر وضعیت سلامت و بیماری است (بشارت، عسگری، علی بخشی، و موحدی نسب، 1389).کمال گرایی به عنوان رگه شخصیتی، سازه ای چند بعدی است (هویت[9] و فلت[10]، 1991) که با تلاش برای بی نقص بودن و وضع معیارهای عالی برای عملکرد، همراه با تمایل به ارزشیابی های کاملا انتقادی از رفتار شخصی و حساسیت بیش از حد در مورد اشتباها مشخص می شود (رایس[11] و پروسر[12]، 2002) . مقیاس کمال گرایی چند بعدی[13] فراست[14]، مارتین[15]، لاهارت[16] و لوسن بالتی[17]( MPS-F؛1990) شش بعد کمال گرایی را متمایز می کند: نگرانی درباره اشتباهها[18]، معیارهای شخصی[19]، انتظارهای والدینی[20]، انتقادگری والدینی[21]، تردید در مورد اعمال[22] و سازماندهی[23]. از بین این ابعاد، نگرانی درباره اشتباهها و شک درباره اعمال، بیش از همه با شاخص های بیماری مرتبط بوده اند

-اهمیت و ضرورت

با توجه به این که سالهای نوجوانی دوره شکل گیری ساختار شخصیت فردی و اجتماعی انسان است، بروز نابسامانی ها و از جمله آسیب پذیری به اختلالات روانی می تواند قابلیت ها و در نهایت آینده و سرنوشت فرد را تحت تاثیر جدی قرار دهد. از این رو توجه به نیازهای مادی و معنوی نوجوانان از اهمیت خاصی برخوردار است. در کنار تلاشی که برای تحصیلات آنان می اندیشیم، باید عوامل آسیب رسانی روحی روانی آنها را بهتر درک کرد تا بتوان راه حل شایسته ای را برای پیشگیری و جبران آن ها یافت(رابرت و همکاران، 1998، به نقل از فیاض و کیانی، 1390).

این گروه به علت آسیب پذیری بالا، در معرض خطر روز افزون مشکلاتی همچون افسردگی، اضطراب، خودکشی، بزهکاری و سوء مصرف مواد قرار دارند. لذا توجه به نیازهای بهداشتی-روانی این نسل از اولویت های برنامه توسعه بهداشت کشور است. بر این اساس بررسی سلامت روان نوجوانان و عوامل موثر بر آن، کمک شایانی به یافتن راهکارهای مناسب در برنامه ریزی های آینده خواهد بود.

-ادبیات پژوهشی:

نتایج پژوهش های چانگ[24] و همکاران (2015) و شری[25]، شری[26]، هیویت[27]، میوش کیوش[28] و فلت[29](2015) نشان داد که کمالگرایی تحت تاثیر شدت افسردگی قرار دارد و افسردگی بالاتر با کمال گرایی منفی بالاتر و کمال گرایی مثبت کمتر مرتبط است.

نتایج پژوهش های لی و همکاران (2015)؛ احمدی طهور، جعفری، کرمی نیا، اخوان، (1389)؛ سوری(1391) نشان داد که بین کمال گرایی و سلامت روان آزمودنی ها رابطه معنادار وجود دارد.

میلوسوا [30]و وکوساولجویس-گوزادن[31] (2014) در پژوهش خود به این نتیجه دست یافتند که بین برخی از ابعاد کمال گرایی و اضطراب و افسردگی رابطه وجود دارد.

  - اهداف تحقيق

- فرضیه های تحقیق

- روش شناسی تحقیق

-روش گردآوري داده‏ها

- روش‌ تجزيه و تحلیل داده ها

-منابع

 

[1] Pettit, J. W

[2] Kline, J. P

[3] Gencoz, T

[4] Gencoz, F

[5]Joiner, T. E

[6] Meeks, S

[7] Murrell, S. A

[8] Mehl, R. C

[9] Hewitt, P. L

[10]Flett, G. L

[11] Rice, K. G

[12]Preusser, K. J

[13] Multidimentional Perfectionism Scale

[14] Frost, R. O

[15] Marten, P

[16] Lahart, C

[17] Rosenblate, R

[18] concern over mistakes

[19] personal standards

[20]parental expectations

[21] parental criticism

[22] doubts about actions

[23] organization

[24] Cheng, P

[25] Sherry, D. L

[26] Sherry, S. B

[27] Hewitt, P. L

[28] Mushquash, A

[29]Flett, G. L

[30] Miloseva, L

[31]Vukosavljevic-Gvozden, T

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

مطالب مشابه

فرم ثبت نظرات شما درباره دانلود پروپوزال آماده رشته روانشناسی با عنوان رابطه بین کمال گرایی و بلوغ عاطفی با سلامت روان نوجوانان

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: