دانلود پروپوزال آماده رشته روانشناسی با عنوان مقایسه سبک‌های دلبستگی، مهارت‌های مقابله‌ای، طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه و تاب‌آوری درافراد مبتلا به سوء مصرف مواد با افراد غیر مبتلا


دانلود پروپوزال آماده رشته روانشناسی با عنوان مقایسه سبک‌های دلبستگی، مهارت‌های مقابله‌ای، طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه و تاب‌آوری درافراد مبتلا به سوء مصرف مواد با افراد غیر مبتلا آی اس آی داکn

تعریف مفهومی دانلود پروپوزال آماده رشته روانشناسی با عنوان مقایسه سبک‌های دلبستگی، مهارت‌های مقابله‌ای، طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه و تاب‌آوری درافراد مبتلا به سوء مصرف مواد با افراد غیر مبتلا

معرفی دانلود پروپوزال آماده رشته روانشناسی با عنوان مقایسه سبک‌های دلبستگی، مهارت‌های مقابله‌ای، طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه و تاب‌آوری درافراد مبتلا به سوء مصرف مواد با افراد غیر مبتلا

پروپوزال آماده رشته روانشناسی با عنوان مقایسه سبک‌های دلبستگی، مهارت‌های مقابله‌ای، طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه و تاب‌آوری درافراد مبتلا به سوء مصرف مواد با افراد غیر مبتلا که در 27 صفحه آماده شده است. تعدادی از بخشها و مطالب این پروپوزال آماده عبارتند از:

 

- بيان مسأله:

سوء مصرف و اعتیاد به مواد تغییر دهنده خلق و رفتار، یکی از بارزترین آسیب‌های روانی و اجتماعی است که به راحتی می‌تواند بنیان زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی یک کشور را سست کند و پویایی های انسانی آن را به مخاطره اندازد و امکانات مادی و معنوی آن را تباه سازد. سوء مصرف مواد و وابستگی و اعتیاد به آن اختلالی پیچیده است که با علل و آثار زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی همراه است. در هم پیچیدگی عوامل زیستی، روانی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی این گرفتاری و معضل را به یکی از پیچیده ترین مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی تبدیل کرده است. امروزه اعتیاد یک مشکل سلامتی و بهداشت عمومی در سر تا سر جهان و در تمام کشورها محسوب می‌شود(زرین کلک،1388).

-اهمیت و ضرورت

سوء مصرف مواد، اختلال پيچيده­اي در كل فرد است. الگوهاي رفتاري و فكري خود تهديد كننده و خود مخرب، آشفتگي در سبك زندگي و عملكرد فرد را آشكار مي­سازند. با وجودي كه اثرات ژنتيكي، فيزيولوژيكي و شيميايي مواد شناخته شده است، اما خود فرد بايد مسئوليت اوليه‌ي اختلال و بهبوديش را بپذيرد. بنابراين اعتياد يك علامت است و نه جوهر و اصل اختلال. مشكل خود فرد است نه مواد(دي لئون[1]، 2000، ترجمه ابراهیمی، 1381).

جامعه ما طبق آمار يك جامعه جوان است لذا شايسته است كه به مشكلات و مسائل جوانان و راه‌هاي درمان و پيشگيري آنها توجه ويژه‌اي شود، آگاهي از نقش روش مقابله‌اي مي­تواند در شناخت و درمان مشكلات جوانان دختر و پسر سودمند باشند. شناخت راه‌هاي مقابله­اي جوانان مي­تواند در يافتن اين پرسش كه آنها در رويارويي با موقعيت‌هاي استرس زا چگونه واكنش نشان مي­دهد كمك كند. همچنين اين شناخت­ها مي­تواند راه­هاي مناسب براي كاهش بسياري از اختلال­ها و ارتقاء سطح بهداشت رواني در اختيار متخصصان بهداشت رواني قرار دهد (باقري، 1385).

-تعاریف مفهومی و عملیاتی

تعریف نظری:

سوء مصرف مواد[2]: الگويي از مصرف مكرر مواد كه معمولاً به ظهور تحمل، ترك و رفتارهاي اجباري دارو مي­انجامد. مهمترين مشخصه سوء مصرف مواد، الگويي از مصرف ناسازگارانه مواد است كه با پيامدهاي قابل توجه نامطلوب و عودكننده مرتبط با مصرف مكرر مواد مشخص مي­شود (موسوی،1388).

دلبستگي[3]: فرآیندی است که بین مادر و کودک در ماه های اولیه تولد با ایجاد یک ارتباط عاطفی و هیجانی متقابل به وجود می‌آید(کاپلان و سادوک[4]،2003).

- شيوه‌هاي كنار آمدن يا مقابله با استرس[5]: عبارتند از تسلط یافتن[6]، کم کردن[7] یا تحمل آسیب‌هایی است که توسط استرس ایجاد می‌گردند(عطاردی،1389).

-طرح‌واره ناسازگار اولیه: الگویا درون مایه‌های عمیق و فراگیری هستند که در خاطرات‌،هیجان، شناخت واره‌ها و احساسات بدنی تشکیل شده‌اند، در دوران کودکی یا نوجوانی شکل گرفته‌اند و در مسیر زندگی تداوم دارند، درباره‌ی خود و در رابطه با دیگران هستند وبه شدت نا کارآمدند.(خورشیدیان،1389).

 -تاب‌آوری: تاب‌آوری تنها مقاومت منفعل در برابر آسیب یا شرایط تهدید کننده نیست، بلکه فرد تاب‌آور مشارکت کننده فعال و سازنده محیط پیرامون خود است(اعتبار جهرمی،1389).

تعریف عملی:

-سوء مصرف مواد مخدر: در اين تحقيق افرادي كه سابقه مصرف مواد اپيوييدي داشته و تست مورفين آن‌ها مثبت بوده، همچنين پس از قطع مصرف علايم محروميت مشخص گرديده، به عنوان افراد مبتلا به سوء مصرف مواد شناسايي شده­اند.

- سبك­هاي دلبستگي: نمره­اي است كه آزمودني در هر يك از مؤلفه­هاي آزمون سبك‌­هاي دلبستگي بزرگسالان كسب مي­كند.

- راهبردهاي مقابله­اي: نمره­اي است كه آزمودني در هر يك از مؤلفه ­هاي آزمون راهبردهاي مقابله­اي CISS[8] كسب مي­كند.

- طرح‌واره ناسازگار اولیه: نمره‌ای که آزمودنی در پرسشنامه‌ی طرح‌واره‌ی یانگ- فرم کوتاه شده(1998)، بدست می آورد.

- تاب‌آوری: دراین پژوهش در برگیرنده‌ی نمره‌ای است که آزمودنی در پرسش‌نامه‌ی کونور ودیوید سون (2003 )، کسب می‌کند.

  - اهداف تحقيق

- فرضیه های تحقیق

- روش شناسی تحقیق

-روش گردآوري داده‏ها

- جامعه آماري، روش نمونه گیری و حجم نمونه

- روش‌ تجزيه و تحلیل داده ها

-منابع

 

[1]- Deleon

[2]-Substance Abuse                                                                                                                             

[3]-Attachment

[4]- Kapgan & Sadock

[5] -Copying & Stress

[6]-Masten

[7]-Reduce

[8] -Coping inventory for stressful situations

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

مطالب مشابه

فرم ثبت نظرات شما درباره دانلود پروپوزال آماده رشته روانشناسی با عنوان مقایسه سبک‌های دلبستگی، مهارت‌های مقابله‌ای، طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه و تاب‌آوری درافراد مبتلا به سوء مصرف مواد با افراد غیر مبتلا

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: