دانلود پروپوزال آماده روانشناسی با عنوان اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر کاهش افسردگی و رفتارهای پرخاشگرانه مادران با فرزندان مبتلا به اختلالات یادگیری


دانلود پروپوزال آماده روانشناسی با عنوان اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر کاهش افسردگی و رفتارهای پرخاشگرانه مادران با فرزندان مبتلا به اختلالات یادگیری آی اس آی داکn

تعریف مفهومی دانلود پروپوزال آماده روانشناسی با عنوان اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر کاهش افسردگی و رفتارهای پرخاشگرانه مادران با فرزندان مبتلا به اختلالات یادگیری

معرفی دانلود پروپوزال آماده روانشناسی با عنوان اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر کاهش افسردگی و رفتارهای پرخاشگرانه مادران با فرزندان مبتلا به اختلالات یادگیری

پروپوزال آماده روانشناسی با عنوان اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر کاهش افسردگی و رفتارهای پرخاشگرانه مادران با فرزندان مبتلا به اختلالات یادگیری که در 16 صفحه در قالب فایل Word آماده شده است. تعدادی از بخشها و مطالب این پروپوزال آماده عبارتند از:

 

- بيان مسأله:

یکی از مشکلات تحصیلی که باعث مراجعات مکرر والدین به کلینک های بالینی می شود، اختلالات یادگیری است. در طبقه بندی DSM-IV، اختلال یادگیری[1] زمانی تشخیص داده می شود که پیشرفت در آزمون های استاندارد شده برای خواندن، ریاضیات و بیان نوشتاری به طور قابل ملاحظه ای زیر حد مورد انتظار بر حسب سن، تحصیلات و سطح هوشی باشد (فلچر[2] و موریس[3]، 2007). کودکان مبتلا به اختلال یادگیری در یک یا چند فرایند اساسی شناختی دخیل در درک یا کاربرد زبان شفاهی یا کتبی اختلال نشان می دهند(امیرانی، تاهی و کمالی، 2011).

اختلال های یادگیری در کودکان، پیوند بین والدین و کودک را دستخوش تغییر می نماید، زیرا والدینی که کودک دارای اختلال یادگیری دارند، دچار مشکلات فراوانی می شوند و این موضوع رابطه مراقبتی و صمیمانه والد-فرزند را دستخوش مشکلات زیادی می کند(سینگر[4]، 2006).

-اهمیت مساله

شیوع اختلال یادگیری خاص در زمینه های تحصیلی خواندن، نگارش، و ریاضیات 5 تا 15 درصد در کودکان دبستانی زبان های و فرهنگ های مختلف است(انجمن روانپزشکی آمریکا، 2013؛ ترجمه سید محمدی، 1393). ناتوانی های یادگیری گستره ای بسیار وسیع تر از مشکلات تحصیلی را شامل می شود و نیازمند توجه به حوزه های اجتماعی، خانوادگی، عاطفی و رفتاری زندگی کودک در بافت خانواده نیز می باشد (لرنر[5]، 1997؛ به نقل از میکائیلی، گنجی، طالبی جوبیاری،1391).

-ادبیات پژوهش:

هافمن و همکاران(2014) و ایلنبرگ، کرون استرند[6]، فینک[7] و فروشلم (2013) در پژوهش خود به این نتیجه دست یافتند که مداخلهACT با تغییر در انعطاف پذیری روانی و توجه آگاهانه به حال علائم اضطراب سلامتی  و فشارهای روانی را کاهش می‌دهد.

فلیددیروس[8]، بولمی جر[9]، فوکس[10] و اسچریورس[11] (2013) در پژوهش خود به این نتیجه دست یافتند که انعطاف پذیری در طول مداخله موجب کاهش علایم افسردگی و اضطراب می‌شود.

نتایج پژوهش برینگ بورگ و همکاران (2011) و فلکسمن و بوند (2010) نشان داد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد موجب کاهش سطح استرس و افزایش سلامت عمومی می‌شود.

میچل[12] و هیوسر[13] (2008) دریافتند که مادران نوجوانان مبتلا به ناتوانی‌های رشدی، بهزیستی روانی کمتر و افسردگی بیشتری از خود نشان می‌دهند.

- اهداف تحقيق

- فرضیه های تحقیق

- روش شناسی تحقیق

-روش گردآوري داده ها

- جامعه آماري، روش نمونه گیری و حجم نمونه

- روش‌ تجزيه و تحلیل داده ها

-منابع

 

[1] Learning disorders

[2] Fletcher, I. M

[3] Morris, R. D

[4] Singer, G. H

[5] Lerner, J.W

[6] Kronstrand, L

[7] Fink, P

[8] Fledderus, M

[9] Bohlmeijer, E. T

[10] Fox, J

[11]Schreurs, K. M.G

[12] Mitchell, D.B

[13] Hauser-Cram, P.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

مطالب مشابه

فرم ثبت نظرات شما درباره دانلود پروپوزال آماده روانشناسی با عنوان اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر کاهش افسردگی و رفتارهای پرخاشگرانه مادران با فرزندان مبتلا به اختلالات یادگیری

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: