دانلود پروپوزال آماده با عنوان اعتباریابی و هنجاریابی خرده آزمون واژگان وکسلر کودکان با استفاده ازرویکردهای کلاسیک اندازه گیری (CTT ) ومدلهای پاسخ سوال ( IRT)


دانلود  پروپوزال آماده با عنوان اعتباریابی و هنجاریابی خرده آزمون واژگان وکسلر کودکان با استفاده ازرویکردهای کلاسیک اندازه گیری (CTT ) ومدلهای پاسخ سوال ( IRT) آی اس آی داکn

تعریف مفهومی دانلود پروپوزال آماده با عنوان اعتباریابی و هنجاریابی خرده آزمون واژگان وکسلر کودکان با استفاده ازرویکردهای کلاسیک اندازه گیری (CTT ) ومدلهای پاسخ سوال ( IRT)

معرفی دانلود پروپوزال آماده با عنوان اعتباریابی و هنجاریابی خرده آزمون واژگان وکسلر کودکان با استفاده ازرویکردهای کلاسیک اندازه گیری (CTT ) ومدلهای پاسخ سوال ( IRT)

پروپوزال آماده رشته روانشناسی با عنوان اعتباریابی و هنجاریابی خرده آزمون واژگان وکسلر کودکان با استفاده ازرویکردهای کلاسیک اندازه گیری (CTT ) و مدلهای پاسخ سوال ( IRT)  که در 19 صفحه در قالب فایل Word آماده شده است. تعدادی از بخشها و مطالب این پروپوزال آماده عبارتند از:

- بيان مسأله اساسي تحقيق

مفهوم هوش بر واقعيت بسيار پيچيده اي منطبق است و تحت تاثیر جنبه هاي بسيار متفاوتي تجلي پيدا مي كند. محققان قديمي، هوش را يك عامل عمومي يا خصيصه اي مي دانستند كه در قالب طيف وسيعي از رفتارها نمايان مي شود. اما روان شناسان بعدي اظهار داشتند كه هوش، مجموع هاي از تواناي يهاي نسبتاً مستقل است (تاد و بوهارت، ترجمه ی فیروزبخت، 1379، به نقل از علی پور و صالح میر حسنی، 1390). به عنوان يكي از پركاربردترين تعريف ها ، از نظر  وكسلر ( 1985) هوش شامل توانايي هاي فرد براي تفكر منطقي، اقدام هدفمندانه و برخورد مؤثر با محيط است و مي تواند اجتماعي ، عملي يا انتزاعي باشد. برخی هوش را به عنوان ماهیتی واحد معرفی می کنند و برخی دیگر آن را واجد مؤلفه‌ها و مقوله‌هاي بی شماري می دانند (کلنوسکی[1]، 2002 ). آنگاه که مفهوم هوش از مطالعات آزمایشگاهی و آزمون‌هاي معما شکل و کاغذ و قلمی به سطح جامعه و روابط بین فرد باددیگر افراد، اشیا و یا مسائل انتقال یافت، مفاهیمی چون "هوش اجتماعی"، "هوش بین فردي" و "هوش هیجانی" اذهان پژوهشگران را به خود مشغول کرد . هوش بر اساس تعریف سنتی خود مدت ها به عنوان اصلی ترین عامل موفقیت و پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته می شد (مارنات[2]، 2003). یکی از جنبه هایی که در ارزیابی هوش موثر است، هوش کلامی است. نمره ی بهره هوشی کلامی شاخصی برای توانایی های ادراکی فرد است. گفتار وجه تمایز بشر از سایر موجودات است. این وجه تمایز اگرچه ریشه در اندیشه و فرایندهاي روانشناختی دارد معهذا از طریق تظاهرات بیرونی قابل مشاهده بوده و بیشتر از اندیشه و فرایندهاي روانشناختی مورد بررسی قرار گرفته است و خود ابزاري براي مطالعه ی اندیشه و فرایندهاي روانشناختی شده است. بدین ترتیب است که گفتار توجه روانشناسان را به خود جلب کرده است و مطالعات فراوانی در این زمینه صورت گرفته است ( به عنوان مثال نگاه کنید به فرنیهاگ[3] و فریدلی[4]، 2005؛ استاد[5] و آسکلند[6]، 2008؛ وینسلر[7] و همکاران، 2008؛ پیاژه[8]، 2000؛ استاد و سورنسن[9]، 2007؛ جونز[10]، 2009؛ فرنیهاگ، 2008؛ مارتون[11] و همکاران، 2005؛ ویلیرز[12]، 2007؛ ویلی[13]، 2006؛ ماسکارنو[14]، 2008؛ واسرمن[15]، 2007؛ به نقل از کاظمی و همکاران، 1391).

-ادبیات پژوهش

دونا[16] و همکاران (2013) پژوهشی را با عنوان "تحلیل عاملی تاییدی از وکسلر 4 بر روی نمونه ی مراجعان بیمارستان" انجام دادند. نتایج نشان داد در این نمونه هوش عمومی 50 درصد از کل واریانس و 76 درصد از واریانس مشترک را به خود اختصاص می دهد. عامل درک کلامی 6/5 درصد از واریانس کل و 4/8 درصد از واریانس مشترک را تشکیل می دهد.

صادقی و همکاران (1390) پژوهشی را با عنوان " رواسازي و اعتباريابي چهارمين ويرايش مقياس هوش وکسلر کودکان" انجام دادند. نتايج روايي نشان داد که بين ويرايش چهارم مقياس هوش و کسلر کودکان، مقياس تجديدنظر شده هوش و کسلر کودکان و ماتريس هاي پيشرونده ريون در بخش هاي مرتبط همبستگي معنادار وجود دارد. اعتبار آزمون با روش هاي دونيمه سازي و بازآزمايي محاسبه شد. ضرايب اعتبار دو نيمه سازي کليه زيرمقياس ها در حد کافي تا عالي بودند. ضرايب اعتبار بازآزمايي کليه زير مقياس ها به غير از زير مقياس مفاهيم تصويري نيز در حد کافي تا عالي بودند. از اين مقياس، علاوه بر سنجش بهره هوشي افراد 6 تا 16 ساله مي توان براي تشخيص اختلال يادگيري، اختلال نارسايي توجه، آسيب مغزي، اختلال هاي اضطراب و وسواس بهره گرفت.

 

- اهداف تحقيق

- سؤالات تحقیق

- فرضيه‏هاي تحقیق

- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی

- روش شناسی تحقیق

-روش گردآوري داده‏ها

- جامعه آماري، روش نمونه ‏گيري و حجم نمونه

- روش‌ تجزيه و تحليل داده‏ها

-منابع

 


[1] Klenowski

[2] Marnat

[3] Fernyhough

[4] Fradely

[5] Ostad

[6] Askeland

[7] Winsler

[8] Piaget

[9] Sorensen

[10] Jones

[11] Marton

[12] Viliers

[13] Wiley

[14] Mascareno

[15] Wasserman

[16] Devena

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره دانلود پروپوزال آماده با عنوان اعتباریابی و هنجاریابی خرده آزمون واژگان وکسلر کودکان با استفاده ازرویکردهای کلاسیک اندازه گیری (CTT ) ومدلهای پاسخ سوال ( IRT)

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: