پرسشنامه سبک‏های شوخ‏ طبعی مارتين


پرسشنامه سبک‏های شوخ‏ طبعی مارتين مارتينn

مشخصات فایل پرسشنامه سبک‏های شوخ‏ طبعی مارتين

نام نویسنده:
مارتين
نام لاتین:
Humor Styles Questionaior-HSQ
سال انتشار:
2003
تعداد سوالات:
32
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
7 درجه ای لیکرت
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه سبک‏های شوخ‏ طبعی مارتين دارای مولفه های سبک شوخ طبعی پیوند دهنده و شوخ طبعی خودافزایی سبکهای مثبت و سازگار و سبک شوخ طبعی پرخاشگرانه و خودکاهنده سبکهای منفی و ناسازگار می باشد

قالب فایل سوالات پرسشنامه سبک‏های شوخ‏ طبعی مارتين

روش نمره گذاری پرسشنامه سبک‏های شوخ‏ طبعی مارتين به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه سبک‏های شوخ‏ طبعی مارتين

راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی شوخ طبعی را به عنوان مکانیم دفاعی توسعه یافته تعریف می کند که به افراد کمک می کند تا با تعارضهای هیجانی یا عوامل استرس زای بیرونی با اهمیت دادن به جنبه های طنزآمیز و سرگرم کننده مقابله کنند(10). افراد شوخ طبع مهارتهای مدیریت استرس خوبی نشان می دهند، قادر به ارزیابی، ابراز و مدیریت هیجاناتشان هستند و در تعاملات اجتماعی موفق ترند(11، 12، 13، 14). برای سنجش شوخ طبعی از پرسشنامه سبک‏های شوخ‏ طبعی مارتين استفاده می شود.

مطالعات زیادی نشان داده اند که شوخ طبعی به عنوان یک عامل حمایت کننده و پیش بینی کننده متغیرهای سلامت روانی و بهزیستی روانشناختی، همبستگی منفی با فاسردگی، اضطراب و استرس دارد(13، 14، 15، 16، 17، 18،19،20). علاوه بر این، افرادی که از سطوح بالای شوخ طبعی برخوردارند، تمایل به لذت بردن از رویدادها و تجربیات روزمره زندگی روزمره زندگی دارند(16، 17). به این علت که افراد شوخ طبع، اسنادهای خاصی دارند که به آنها کمک می کند به شیوه ی سرگرم کننده ای با مشکلات و رویدادهای ناگوار زندگی برخورد کنند تا تجربیات کمتر استرس آوری داتشه باشند(14) و همچنین بهزیستی و سلامت روانشناختی خویش را بهبود بخشند(21).

معرفی پرسشنامه سبک‏های شوخ‏ طبعی مارتين

پرسشنامه سبک‏های شوخ‏ طبعی مارتين توسط مارتین و دیگران در سال 2003 ساخته شده است و دارای 32 سوال و چهار سبک شوخ طبعی است که دو سبک شوخ طبعی پیوند دهنده و شوخ طبعی خودافزایی سبکهای مثبت و سازگار و دو سبک شوخ طبعی پرخاشگرانه و خودکاهنده سبکهای منفی و ناسازگار هستند. 

پرسشنامه سبک‏های شوخ‏ طبعی مارتين همراه با پرسشنامه لاتین در قالب فایل WORD آماده شده است که به محض پرداخت موفق به ایمیل ارسال می شود.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه سبک‏های شوخ‏ طبعی مارتين

پرسشنامه سبک‏های شوخ‏ طبعی مارتين در طیف لیکرت هفت درجه ای از کاملا مخالفم نمره 1 تا کاملا مخالفم نمره 7 نمره گذاری می شود. همچنین تعدادی از سوالات دارای نمره گذاری منفی می باشند که این سوالات در فایل ضمیمه مشخص شده اند.

نمونه سوالات پرسشنامه سبک‏های شوخ‏ طبعی مارتين :

1- با افراد دیگر جوک نمی‌‌گویم و نمی‌‌خندم.

2-- اگر احساس افسردگی کنم، می‌‌توانم با گفتن شوخی خودم را شاد کنم.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه سبک‏های شوخ‏ طبعی مارتين

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: