پرسشنامه حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس


پرسشنامه حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس تیلور و کاکسn

مشخصات فایل پرسشنامه حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس

نام نویسنده:
تیلور و کاکس
نام لاتین:
Anxiety Sensitivity Scale-ASS
سال انتشار:
1998
تعداد سوالات:
36
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس دارای مولفه های نشانه های قلبی عروقی(6 ماده)، ترس از نشانه های تنفسی(7 ماده)، ترس از نشانه های قابل مشاهده برای عموم(8 ماده)، ترس از نشانه های معده و روده(4 ماده)، ترس از نشانه های تجزیه ای و عصبی(6 ماده) و ترس از نشانه های فقدان کنترل شناختی(5 ماده)

قالب فایل سوالات پرسشنامه حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس

روش نمره گذاری پرسشنامه حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس

معرفی پرسشنامه تجدید نظر شده حساسیت اضطرابی


در سالهای اخیر مفهوم نسبتا تازه حساسیت اضطرابی به عنوان یک متغیر واسطه ای در تعداد قابل ملاحظه ای از اختلالات روانی به ویژه اختلالات اضطرابی، روان تنی و شبه جسمانی توجه زیادی را به خود جلب کرده است. حساسیت اضطرابی به عنوان ترس بیش از اندازه از احساسات و علایم اضطراب و باور شخص مبنی بر اسیب زا بودن این علایم و احساس ها تعریف شده است. امروزه شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد حساسیت اضطرابی نقش مهمی در بسیاری از موقعیتهای بالینی به ویژه اختلالات اضطرابی ایفاء می کند(1). پژوهشگران برای سنجش حساسیت اضطرابی از پرسشنامه حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس استفاده می کنند.

در حمایت از این ادعا، پژوهش ها نشان دادند که حساسیت اضطرابی نقش واسطه گری مهمی بین جنبه های آلکس تیمی[1] و نشانه های آشفتگی پس ضربه ای[2](PTD) ایفاء می کند. ضمن آن که حساسیت اضطرابی بیشتر به ابعاد بدنی و آلکسی تیمی بیشتر به ابعاد روان شناختی PTD مربوط می شود(17). هم چنین نشان داده شد که بین ابعاد حساسیت اضطرابی و افکار و روابط اجتماعی کمال گرایانه رابطه مثبت وجود دارد(18).

پرسشنامه حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس[3](ASI -R): پرسشنامه حساسیت اضطرابی توسط تیلور و کاکس در سال 1998 و برای ارزیابی میزان ترس از علایم و پیامدهای اضطراب طراحی شده است. اگر چه نمرات پرسشنامه حساسیت اضطرابی با شاخصهای اضطراب کلی دارای همبستگی است، اما در واقع پرسشنامه حساسیت اضطرابی برای ارزیابی خود اضطراب طراحی نشده است(19). پرسشنامه حساسیت اضطرابی یک مقیاس 36 ماده ای خودگزارشی است که برای اندازه گیری شش موضوع اختصاصی حساسیت اضطرابی شامل ترس از نشانه های قلبی عروقی(6 ماده)، ترس از نشانه های تنفسی(7 ماده)، ترس از نشانه های قابل مشاهده برای عموم(8 ماده)، ترس از نشانه های معده و روده(4 ماده)، ترس از نشانه های تجزیه ای و عصبی(6 ماده) و ترس از نشانه های فقدان کنترل شناختی(5 ماده) طراحی شده است. طراحی پرسشنامه حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس بر اساس مقیاس لیکرت پنج درجه ای با نمراتی از صفر برای بسیار کم تا چهار برای بسیار زیاد صورت گرفته است،

روش نمره گذاری پرسشنامه تجدید نظر شده حساسیت اضطرابی همراه با تفکیک مولفه های مربوط به هر سوال، داخل فایل همراه توضیح داده شده است.

تعدادی از نمونه سوالات پرسشنامه تجدید نظر شده حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس:
1- وقتي احساس مي كنم هواي كافي براي تنفس وجود ندارد مي ترسم خفه شوم.

2-- احساس خفگي موجب ترسم مي شود.

 

 پرسشنامه  تجدیدنظر شده حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس همراه با یک مقاله و تعداد 36 سوال دارای روش نمره گذاری و تفکیک سوالات پرسشنامه بر حسب مولفه ها می باشد.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: