پرسشنامه سبک رهبری بارنز و متنزکاس


پرسشنامه سبک رهبری بارنز و متنزکاس  بارنز و متنزکاسn

تعریف مفهومی پرسشنامه سبک رهبری بارنز و متنزکاس

معرفی پرسشنامه سبک رهبری بارنز و متنزکاس

مدیر به عنوان نماینده رسمی سازمان برای ایجاد هماهنگی و افزایش بهره وری در راس سازمان قرار دارد. موفقیت سازمان در تحقق اهداف در گرو چگونگی اعمال مدیریت و سبکهای موثر رهبری مدیر است و در این میان مدیریت آموزشی از دشوارترین و حساس ترین نوع مدیریت در سازمانهای عمومی و دولتی است. مدیران آموزشی وظایف خطیری در سطوح آموزشی، اجتماعی بر عهده دارند و انجام این وظایف خطیر از طریق ایفای دو نقش بروز می کند: دیگر نقش اداری و سرپرستی و دیگری نقش رهبری است(2). دو مفهوم از مدیریت و رهبری سازمانی لازم و ملزوم یکدیگرند، یعنی هیچ مدیریتی بدون رهبری سازمانی و هیچ رهبری سازمانی بدون مدیریت نمی تواند موفق باشد. یک مدیر خوب الزاما باید یک رهبر سازمانی خوب هم باشد تا بتواند هم جنبه های فنی کار و هم نیروی انسانی سازمان را اداره کند(3). الحسینی به نقل از پیتر اف دراکر خاطرنشان می کند که مدیران همان رهبران سازمانها هستند که اصلی ترین و نادرترین منابع هر موسسه ای به شمار می روند(4). اکثر بهترین سازمانهای دنیای ما توسعه رهبری و تغییر سازمانی را به عنوان "وظیفه اصلی سازمان" توصیف می کنند(5). مطالعات نشان داده اند که موفقیت سازمانی در گرو رهبری اثربخش است.

 

معرفی پرسشنامه سبک رهبری باردنز و متزکاس

پرسشنامه سبک رهبری از پرسشنامه بارنز و متزکاس  به ترجمه مقیمی با 35 سوال استفاده شد که رهبری را بر اساس تمایل به وظیفه گرایی و انسان گرایی در سه سبک اصلی رهبری یعنی ازادمنشانه، آمرانه و تلفیقی تقسیم بندی می کند(11).

تعدادی از نمونه سوالات پرسشنامه :

1- من به افراد سازمان اجازه می دهم که از ابتکار فردی در کار استفاده کنند.

2--من برای ایجاد تغییرات تمایل دارم.

 

مشخصات فایل پرسشنامه:

روایی و پایایی: ندارد

قالب فایل: pdf

منبع: دارد

تعداد سوالات: 35

مقاله همراه: 1

تعریف مفهومی: دارد

تفکیک مولفه ها: انجام نشده است.

روش نمره گذاری: ندارد

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه سبک رهبری بارنز و متنزکاس

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: