پرسشنامه مدل رضایت مشتری از خدمات آموزشی ایزدی


پرسشنامه مدل رضایت مشتری از خدمات آموزشی ایزدی ایزدیn

تعریف مفهومی پرسشنامه مدل رضایت مشتری از خدمات آموزشی ایزدی

معرفی پرسشنامه مدل رضایت مشتری از خدمات آموزشی ایزدی

در سالهای آغازین هزاره سوم هم گام با روند سریع جهانی شدن، توسعه سازمانهای خدماتی و گسترش فرآیندهای عرضه خدمات در سطح جهان بیش از هر زمان دیگر مشهود است. توسعه بازار رقابت در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی و علاقه روزافزون سازمانها به پیاده سازی سامانه های مدیریت کیفیت، اندازه گیری رضایت مندی مشتریان را به یک الزام گریزناپذیر تبدیل نموده است؛ در زمینه و شرایط اقتصادی جدید بخش خدمات به طور فزاینده ای اهمیت یافته است(اولیوریرا[1]، 2009). با توجه به اهمیت بخش خدمات، تعالی کیفیت خدمات در این بخش نیز اهمیت ویژه ای پیدا کرده است، به نحوی که ارائه خدمات با کیفیت از چالشهای مهم قرن حاضر در سازمانهای خدماتی به شمار می رود. مدیران این سازمان ها می کوشند تا اندیشه و فرهنگ مشتری محوری را در سازمانهای خود توسعه داده و از طریق تمرکز بر نیازهای مشتریان و پاسخگویی صحیح به خواسته های آنان، ضمن ایجاد مزیت رقابتی، زمینه های دستیابی به تعالی عملکرد سازمان خود را فراهم سازند(بروکس، لینکس و بوچن[2]، 1999). در بین دانشگاه ها، دانشگاه آزاد اسلامی بیش از هر دانشگاه دیگری برای تداوم و بقای خود نیازمند بازنگری و ارزیابی فعالیتها و خدمات آموزشی خود از دید دانشجویان است. دلیل این امر ساده است، دانشگاه آزاد با مشتریانی سر و کار دارد که حق انتخاب بالایی دارند و چون برای این انتخاب پول هزینه می کنند در نتیجه  نگاه و دید دانشجویان نسبت به ارائه خدمات و عدم وفاداری به دانشگاه می تواند در شکست یا موفقیت آن بسیار موثر باشد. بنابراین دانشگاه ها به منظور به انجام رساندن وظایف خطیر و پویایی و ارتقای خود، نیازمند الگو و ابزار مناسب برای رازیابی و اطمینان کیفی از روند برنامه ها و فرایندهای مربوط و ارزیابی کارآیی و اثربخشی دانش آموختگان خود و مهم تر از همه، میزان رضایتمندی انان است. اما در یک دانشگاه مشتری کیست؟ می توانیم دانشجویانی را که دریافت کننده مستقیم خدمات آموزشی بوده، به عنوان مشتریان به حساب آورده یا صنایع دولتی و خصوصی که دانشجویان را استخدام می کنند را به عنوان مشتریان در نظر بگیریم.

این پرسشنامه بر اساس مولفه نتایج مشتری مدل اروپایی تعالی سازمان[3] که شامل پارامترهای تصورات کلی از گروه آموزشی، خدمات آموزشی ارائه شده، ارائه خدمات آموزشی پیگیرانه، وفاداری به دانشگاه و فعالیتهای فوق برنامه دانشگاه می باشد، ساخته شده است.

پرسشنامه مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه استانداردی است که قبلا توسط ایزدی و همکارانش(ایزدی و همکاران، 1387، ص. 44) استفاده شده و روایی آن مورد تایید قرار گرفته است. برای محاسبه پایایی پرسشنامه نیز، مطالعه ای مقدماتی با توزیع 30 پرسشنامه در بین دانشجویان انجام شد. سپس با استفاده از نرم افزار SPSS مقدار آلفا، برای هر سوال و  برای کل پرسشنامه به شرح زیر به دست آمده است

مشخصات فایل پرسشنامه:

تعریف مفهومی : دارد

روایی و پایایی : دارد

روش نمره گذاری: دارد

قالب فایل: Word

منبع: دارد

تعداد سوالات: 22

تعداد مقالات همراه : 1

مقاله اصلی: دارد

 

[1] -Olivier

[2] -Brooks, Botschen and Lings

[3] -European Foundation model of Quality

Management (EFQM)

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه مدل رضایت مشتری از خدمات آموزشی ایزدی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: