پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپانیر


پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپانیر اسپانیرn

تعریف مفهومی پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپانیر

معرفی پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپانیر

مقیاس سازگاری زناشویی اسپانیر دارای 32 سوال است که در سال 1976 توسط اسپانیر برای سنجش میزان سازگاری زن و شوهر تهیه شد و تا سال 1984 در حدود هزار مطالعه به عنوان ابزار اصلی پژوهش بود(اسپانیر، 1985؛ به نقل از ثنایی ذاکر، 1379). به علاوه از آن پس همواره میان زوجهای سازگار و ناسازگار از جمله کسانی که احتمال اقدام به طلاق در آنان بیشتر است، تمایز قائل شده است.

مقیاس سازگاری زناشویی اسپانیر برای ارزیابی کیفیت رابطه زناشویی از نظر زن و شوهر و یاد هر دو نفری است که با هم زندگی می کنند. این ابزار برای چند هدف ساخته شده است. می توان با بدست آوردن کل نمرات از این ابزار اندازه گیری رضایت کلی در یک رابطه صمیمانه استفاده کرد.تحلیل عاملی نشان داده است که این مقیاس چهار بعد رامی سنجد. این چهار بعد عبارتند از:

رضایت دو نفری(میزان رضایت از جنبه های مختلف رابطه)، همبستگی دو نفری (میزان مشارکت در مناسبتهای مشترک)، توافق دو نفری(میزان توافق طرفین در مسائل مربوط به رابطه زناشویی مثل امور مالی، تربیت بچه ها و ...) و ابراز محبت.

 

مقیاسهای آزمون سازگاری زناشویی

عبارات

رضایت دو نفری

 

همبستگی دو نفری

 

توافق دو نفری

 

ابراز محبت

 
 

رضایت دو نفری(میزان رضایت از جنبه های مختلف رابطه)، همبستگی دو نفری (میزان مشارکت در مناسبتهای مشترک)، توافق دو نفری(میزان توافق طرفین در مسائل مربوط به رابطه زناشویی مثل امور مالی، تربیت بچه ها و ...) و ابراز محبت .

 

مشخصات فایل پرسشنامه:

مشخصات فایل پرسشنامه:

قالب فایل: pdf

تعداد سؤالات پرسشنامه: 32

روایی و پایایی: دارد

منابع : دارد

روش نمره گذاری و تفسیر: دارد

تفکیک مؤلفه ها: دارد

تعریف مفهومی: دارد

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپانیر

نام و نام خانوادگی:
 
شماره همراه:
 
آدرس ایمیل:
   
نظر شما:
 
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: