پرسشنامه رفتار سازشی واینلند - 117 سوالی


پرسشنامه رفتار سازشی واینلند - 117 سوالی ادگار دالn

مشخصات فایل پرسشنامه رفتار سازشی واینلند - 117 سوالی

نام نویسنده:
ادگار دال
سال انتشار:
1968
تعداد سوالات:
117
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
3 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه رفتار سازشی واینلند - 117 سوالی دارای 8 مولفه خودیاری عمومی، خودیاری در خوردن، خودیاری در پوشیدن، خودرهبری، مشغولیات، جابه جایی، ارتباط، و اجتماعی شدن است

قالب فایل سوالات پرسشنامه رفتار سازشی واینلند - 117 سوالی

روش نمره گذاری پرسشنامه رفتار سازشی واینلند - 117 سوالی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه رفتار سازشی واینلند - 117 سوالی

پرسشنامه رفتار سازشی وایلند از ادگار دال دارای 8 زمینه خودیاری عمومی، خودیاری در خوردن، خودیاری در پوشیدن، خودرهبری، مشغولیات، جابه جایی، ارتباط، و اجتماعی شدن است، این پرسشنامه در سال 1968 توسط دال(Doll) روی 620 مردو زن در هر یک از گروههای سنی(تولد تا 30 سالگی) هنجاریابی شده است و ضریب پایایی آن 92/0 گزارش شده است(آناستازی، 1371). این مقیاس 117 سوال دارد که نمره های 0 ، 0/5 یا 1 را به خود اختصاص می دهند. توکلی، بقولی، قامت بلند، بوالهری و بیرشک(1379) این مقیاس را در ایران در مقاطع سنی تولد تا 18 سالگی و 11 ماهگی هنجاریابی کردند. 1650 آزمودنی بهنجار در 15 گروه سنی در مناطق شهری و روستایی استانهای فارس، خراسان، زنجان، کهکیلویه و بویراحمد و شهر تهران مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور بررسی روایی پرسشنامه رفتار سازشی واینلند ، این مقیاس بر روی 130 فرد کم توان ذهنی به کار برده شد. افزون بر آن برای تعیین پایایی مقیاس به شیوه بازآزمایی بر وری 170 نفر از پدران و مادران آزمودنی ها اجرا گردید. یافته های پژوهشی نشان می دهد که ماده های مقیاس در مورد جامعه ایرانی از پایایی و روایی رضایت بخش برخوردار است. همچنین جدولهای نمره های هنجار شده با فواصل سنی 2، 3، و 4 ماه و سطوح انطباقی در مورد قلمروها و بخش مرکب رفتار سازشی، سطوح ناسازگار در قلمرو رفتار ناسازگار، رتبه های درصدی و نمره های هنجارشده نه گانه، معادل های سنی مقیاس رفتار سازشی واینلند در قلمروها و زیرقلمروها و بخش مرکب رفتار سازشی محاسبه گردید. در هرماده، اطلاعات مورد نیاز نه از طریق موقعیتهای آزمون، بلکه از راه مصاحبه با مطلعین(پدر، مادر و یا اعضای خانوده یا مربی) یا خود آزمودنی، به دست می آید.

 

پرسشنامه رفتار سازشی وایلند 117 سوالی در قالب فایل Word به همراه راهنمای اجرا و نمره گذاری و تفسیر و جدول تبديل نمره كل مقياس به سن اجتماعي آماده شده است که به محض پرداخت موفق لینک دانلود آن در اختیار شما قرار می گیرد.

نمونه سوالات پرسشنامه رفتار سازشی واینلند - 117 سوالی :

1 O                     اشيايي را كه با انها آشنايي دارد مي آورد يا مي برد.

2         SHE        بدون كمك ديگران از فنجان چيزي مي نوشد.

3SHG                 كالسكه بچه ديگران براي  او جالب وجذاب نيست.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه رفتار سازشی واینلند - 117 سوالی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: