مقیاس عزت نفس روزنبرگ

  عزت نفس     روزنبرگ     خودشناسی  


مقیاس عزت نفس روزنبرگ روزنبرگn

مشخصات فایل مقیاس عزت نفس روزنبرگ

نام نویسنده:
روزنبرگ
نام لاتین:
SES
سال انتشار:
1965
تعداد سوالات:
10
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
موافق و مخالف
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
ندارد
اسامی مولفه ها:

مقیاس عزت نفس روزنبرگ تک مولفه ای است

قالب فایل سوالات مقیاس عزت نفس روزنبرگ

روش نمره گذاری مقیاس عزت نفس روزنبرگ به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی مقیاس عزت نفس روزنبرگ

مقیاس عزت نفس روزنبرگ یک مقیاس تک عاملی است که نمره آن بر یک پیوستار تک بعدی از کمترین تا بیشترین میزان عزت نفس قرار دارد. پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ به صورت گسترده ای توسط پژوهشگران مورد استفاده قرار گرفته است(گرین برگر، چن، دمیتریوا و فاروجیا، 2003). ساختار عاملی تجربی یا واقعی این مقیاس در سی سال گذشته در معرض مطالعه و نقد وبررسی های فراوانی قرار گرفته است(اوونز، 1994). تعدادی از پژوهشگران با انجام تحلیل عوامل بر 10 ماده این مقیاس ، پیشنهاد یک ساختار دو بعدی مشتکل از تصور مثبت و منفی از خود را مطرح کرده اند(بچمن و اومالی، 1986، گلد اسمیت، 1986؛ گرین برگر و همکاران، 2003).

معرفی مقیاس عزت نفس روزنبرگ

مقیاس عزت نفس روزنبرگ (1965)، عزت نفس کلی و ارزش شخصی را اندازه می گیرد. پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ شامل 10 عبارت کلی است که میزان رضایت از زندگی و داشتن احساس خوب در مورد خود را می سنجد (صلصالی و سیلورستون، 2003). به نظر بورنت و رایت (2002) مقیاس عزت نفس روزنبرگ (SES) یکی از رایج ترین مقیاس های اندازه گیری عزت نفس بوده و مقیاس معتبری در نظر گرفته می شود؛ زیرا برای عزت نفس از مفهومی مشابه با مفهوم ارائه شده در نظریه های روان شناختی درباره «خود» استفاده می کند. SES  به منظور ارائه یک تصویر کلی از نگرش های مثبت و منفی درباره خود به وجود آمده است (روزنبرگ، 1979 به نقل از بورنت و رایت، 2002). این مقیاس ضرایب همبستگی قویتری نسبت به پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت (SEI) دارد و در سنجش سطوح عزت نفس دارای روایی بالاتری می باشد (گریفیتس و همکاران، 1997 به نقل از بورنت و رایت، 2002).
برای اجرای این آزمون، مقیاس به آزمودنی داده شده و از وی خواسته می شود پس از خواندن جملات، موافقت یا مخالفت خود را با آن جملات از طریق انتخاب گزینه «موافقم» یا «مخالفم» ابراز کند.

نمونه سوالات مقیاس عزت نفس روزنبرگ :

1- احساس می کنم انسان با ارزشی هستم .
 2- احساس می کنم چند ویژگی خوب دارم .
 3- می توانم به خوبی اکثر مردم کارها را انجام دهم.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره مقیاس عزت نفس روزنبرگ

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: