پرسشنامه کارکردهای روانشناختی خانواده کیمیایی- 94 سوالی


پرسشنامه کارکردهای روانشناختی خانواده کیمیایی- 94 سوالی کیمیاییn

تعریف مفهومی پرسشنامه کارکردهای روانشناختی خانواده کیمیایی- 94 سوالی

معرفی پرسشنامه کارکردهای روانشناختی خانواده کیمیایی- 94 سوالی

این مقیاس توسط کیمیایی(1388) و برای نشان دادن کارکردهای روانشناختی خانواده ایرانی ساخته شده است. این مقیاس را می توان بر روی افراد، زوجین یا خانواده ها در طی مراحل مختلف چرخه زندگی خانواده اجرا نمود. به علاوه قابلیت کابرد برای گروههای بزرگتر مثل دانش آموزان یک کلاس یا خانواده هایی که در مطالعات زمینه یابی شرکت می نمایند را نیز دارد. عبارتها به گونه ای تدوین شده اند که نوجوانان از حدود 12 سال به بعد قادر به در ک و خواندن می باشند، می توانند به این پرسشنامه پاسخ دهند. در مورد افراد بی سواد، درمانگر یا پژوهشگر می تواند با خواندن سوالات پرسشنامه، پاسخ فرد را جویا شده و در قسمت مربوطه علامت بزند. در حالت ایده آل بهتر است تمامی اعضای خانواده که شرایط لازم برای پاسخ دهی را دارند، مقیاس را کامل نمایند. به این ترتیب گزارشهای چندگانه ای به دست می آید که به درک کاملتر و جامعتری از کارکردهای روانشناختی خانواده می انجامد. این آزمون دارای 94 سوال می باشد و 12 بعد از کارکردهای روانشناختی خانواده ایرانی را می سنجد. ابعاد دوازده گانه این آزمون عبارتند از: ارتباط، پیشرفت، سواد عاطفی(عشق و محبت)، معنویت و مذهب ، اوقات فراغت(تفریح و سرگرمی)، اتحاد، ساختار و سازمان، احسا امنی، حل تعارض، رفت وآمد و صله رحم، استقلال و کنترل.

 

تذکر: این پرسشنامه دارای نسخه 124 سؤالی هم می باشد که برای دریافت آن اینجا کلیک کنید.

مشخصات فایل پرسشنامه:

قالب فایل:pdf

تعداد سؤالات: 94

روایی و پایایی: دارد

منابع: دارد

روش نمره گذاری: دارد

ابعاد و مؤلفه ها: دارد

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه کارکردهای روانشناختی خانواده کیمیایی- 94 سوالی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: