پرسشنامه مقیاس انگیزش تحصیلی "فرم دبیرستانی"


پرسشنامه مقیاس انگیزش تحصیلی "فرم دبیرستانی"  حیدریn

تعریف مفهومی پرسشنامه مقیاس انگیزش تحصیلی "فرم دبیرستانی"

معرفی پرسشنامه مقیاس انگیزش تحصیلی "فرم دبیرستانی"

نسخه اولیه توسط الیون و چرچ(1917) ساخته شده که شامل 18 ماده با سه زیرمقیاس عملکردمدار اجتنابی و مهارت مدار بود. این مقیاس توسط فولادچنگ و همکاران(2009) به فارسی ترجمه و ویژگی های روانسنجی آن بررسی گردید. نتایج نشان دهنده تایید ساختار عاملی ارائه شده توسط الیوت و چرچ بود. ضریب همسانی درونی زیر مقیاسها به ترتیب 81%، 53%، و 70% بود. فرم 20 ماده ای مقیاس جهت گیری هدف توسط الیوت و مک گریگور(2001) ساخته شده است. این مقیاس دارای 4 زیر مقیاس است که برای هر یک از زیرمقیاسها 5 ماده در نظر گرفته شده است. زیر مقیاسها عبارتند از: 1-گرایش به مهارت

2اجتناب از مهارت

3-گرایش به عملکرد

4-اجتناب از عملکرد

وی ضمن تایید ساختار عاملی مقیاس، همسانی درونی آن از 37% برای زیر مقیاس اجتناب از عملکرد تا 84% برای زیر مقیاس گرایش به مهارت گزارش کرده است.

همچنین مقیاس 20 ماده ای جهت گیری هدف توسط حیدری(1389) به فارسی ترجمه و پس از تایید صحت ترجمه توسط اساتید متخصص بررسی مفهوم بودن مواد مقیاس، برای اجرا آماده گردید. بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس نشان داد که 18 ماده از مقیاس بر روی 4 عامل بار می شوند که به لحاظ محتوایی با 4 زیر مقیاس ارائه شده توسط الیوت و مک گریگور هماهنگی دارد. این ابزار بر روی مقیاس لیکرت دارای 6 گزینه (کاملا موافق، موافق، کمی موافق، کمی مخالف، مخالف و کاملا مخالف) بوده و آزمودنی های باید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنند(نوری، 1389). ضرایب بدست آمده در پژوهش نوری(1390) بر روی دانش آموزان متوسطه برای خرده مقیاس مهارت اجتنابی و گرایشی به ترتیب 84% و 86% و برای عملکرد مدار اجتنابی و گرایشی به ترتیب 78% و 69% گزارش شده است. کمترین و بیشترین نمره فرد در بعد مهارت مدار اجتنابی و گرایشی به ترتیب 5 و 35 می باشد. کمترین و بیشترین نمره فرد در بعد عملکرد مدار اجتنابی 5 و 35 و گرایشی به ترتیب 3 و 18 می باشد.

شیوه نمره گذاری:

مقیاس 18 ماده ای بر روی طیف لیکرتی 6 درجه ای(کاملا مخالفم=1، تقریبا مخالفم =2، کمی مخالفم=3، کمی موافقم =4، تقریبا موافقم=5 و کاملا موافقم=6) پاسخ داده می شوند. جمع نمرات مواد 9، 3، 12، 14، 15 نشان دهنده جهت گیری مهارت مدار اجتنابی است. جمع نمرات مواد 2، 5، 8، 11و16 نشان دهنده جهت گیری مهارت مدار گرایشی است. جمع نمرات مواد 1، 4، 6، 10 و 17 نشان دهنده جهت گیری عملکرد مدار اجتنابی است و جمع نمرات مواد 7، 13، و 18 نشان دهنده جهت گیری عملکرد مدار گرایشی است(حیدری، 1389).

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه مقیاس انگیزش تحصیلی "فرم دبیرستانی"

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: