پرسشنامه منزلت اجتماعی معلم نویدی


پرسشنامه منزلت اجتماعی معلم نویدی نویدی، برزگرn

مشخصات فایل پرسشنامه منزلت اجتماعی معلم نویدی

نام نویسنده:
نویدی، برزگر
سال انتشار:
1382
تعداد سوالات:
5
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
4 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه منزلت اجتماعی معلم نویدی شش خرده مقیاس منزلت اجتماعی واقعی معلم، ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت، تأمین امکانات رفاهی، افزایش کارایی نظام آموزشی اصلاح شیوه های تربیت معلم و توسعه مسئولیت و نقش معلمان یا اعمال سیاست مشارکت معلمان است

قالب فایل سوالات پرسشنامه منزلت اجتماعی معلم نویدی

روش نمره گذاری پرسشنامه منزلت اجتماعی معلم نویدی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه منزلت اجتماعی معلم نویدی

 تعامل پیچیده میان عوامل بافتی، شناختی و رفتاری در کلاس درس شامل باورهای معلم و شاگردان می شود؛ بخشی از باور معلم، متأثر از نگرش او نسبت به منزلت اجتماعی خود است و این باور می تواند به عنوان یک باور مهم با باور دانش آموزان درباره خودکارآمدی شان در ارتباط باشد. چرا که معلمان به واسطه نقش خود در کلاس درس و از طریق واکنش ها، ارزیابی ها، تأیید و تشویق ها و انتقادهای خود در ساخت باور دانش آموزان نسبت به کارآمدی خود مؤثرند. این درحالی است که نتایج کار معلم و بازتاب آن در جامعه، شأن و آبروی اجتماعی او رقم زده و در میزان رضایت شغلی و احساس منزلت اجتماعی او مؤثر است (سام آرام و قائم پور، ۱۳۹۰). بر این اساس او میرا و مكدانلد (۲۰۰۴) معتقدند، باور معلم نسبت به جایگاه خود در انگیزه شغلی او اثر گذار بوده و در نوع واکنش معلم نسبت به رخدادهای آموزشی بازتاب می یابد. یافته های پژوهش نویدی و برزگر (۱۳۸۲) نیز حاکی از ارتباط مستقیم ارتقاء منزلت اجتماعی معلم با سخت کوشی و اثربخش بودن معلم است؛ بنابراین به نظر می رسد ادراک معلم از منزلت اجتماعی خود، عملکرد او را تحت تأثیر قرار داده و به واسطه عملکرد او در کلاس، با رشد خودکارآمدی دانش آموز مرتبط باشد. برای سنجش ادراک معلم از منزلت اجتماعی خود از پرسشنامه منزلت اجتماعی معلم نویدی 40 سوالی استفاده می شود.

از سوی دیگر نقش معلم در تدارک ساختار تعاملی کلاس درس متأثر از باورها، اهداف و ارزش های اوست. معلمان از طریق شناخت جو کلاس و به وسیله طرح ریزی هایی که برای ایجاد جو مشارکتی و حمایت از دانش آموزان انجام می دهند، می توانند به ایجاد ادراک بهتر دانش آموزان از کلاس جهت یادگیری عمیق کمک کنند (سبز علیپور، ۱۳۸۶)، اما چگونگی تأثیر آن بر انگیزش و عملکرد دانش آموزان به چگونگی ادراک آنان از ساختار کلاس بستگی دارد (ایمز، ۱۹۹۲). 

معرفی پرسشنامه منزلت اجتماعی معلم نویدی

برای ارزیابی ادراک معلم از منزلت اجتماعی خود، از پرسشنامه منزلت اجتماعی معلم نویدی، برزگر (۱۳۸۲) استفاده می شود. پرسشنامه منزلت اجتماعی معلم نویدی شامل ۴۰  پرسش با طیف ۴ درجه ای لیکرت و شش خرده مقیاس منزلت اجتماعی واقعی معلم، ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت، تأمین امکانات رفاهی، افزایش کارایی نظام آموزشی اصلاح شیوه های تربیت معلم و توسعه مسئولیت و نقش معلمان یا اعمال سیاست مشارکت معلمان است که به مطالعه وضع موجود منزلت اجتماعی معلم رتبه بندی شده است. سازندگان پرسشنامه به منظور کسب اطمینان لازم از روایی پرسشنامه منزلت اجتماعی معلم 40 سوالی، از نظریات صاحب نظران روان سنجی استفاده نمودند و برای بررسی پایایی آن از روش باز آزمایی استفاده نمودند و ضریب پایایی آن را  برابر با 84/0 گزارش کرده است (نویدی و برزگر، ۱۳۸۲).

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه منزلت اجتماعی معلم نویدی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: