پرسشنامه خود تنظیمی ارادی بالتس


پرسشنامه خود تنظیمی ارادی بالتس بالتس، بالتس، فروند و لانگn

مشخصات فایل پرسشنامه خود تنظیمی ارادی بالتس

نام نویسنده:
بالتس، بالتس، فروند و لانگ
سال انتشار:
1999
تعداد سوالات:
5
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه خود تنظیمی ارادی بالتس دارای خرده مقیاس های انتخاب، انتخاب مبتنی بر شکست، بهینه سازی و جبران

قالب فایل سوالات پرسشنامه خود تنظیمی ارادی بالتس

روش نمره گذاری پرسشنامه خود تنظیمی ارادی بالتس به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه خود تنظیمی ارادی بالتس

نظریه سیستم های تحولی تأکید می کند که تحول و پیشرفت انسان شامل تأثيرات متقابل فرد و محیط او می شود که به صورت "انسان و محیط" بیان می شود (لرنر، ۲۰۰۶؛ أورتونه، ۲۰۱۰؛ به نقل از ناپولیتانو و همکاران، ۲۰۱۱). برای پیشبرد چنین رابطه ای افراد باید اهداف بلندمدت را به وسیله رفتارهای مبتنی بر خود تنظیمی ارادی انتخاب و دنبال نمایند (بالتس، ۱۹۹۷). یکی از مدل های مهم در خود تنظیمی ارادی، مدل «انتخاب، بهینه سازی، جبران» است (بالتس و بالتس، ۱۹۹۰؛ فروند و بالتس، ۲۰۰۲) که از ۴ سازه تشکیل شده است: انتخاب گزینشی (S) که شامل انتخاب هدف توسط فرد، سطح انتخاب گری او و تمرکز بر روی هدف است؛ انتخاب مبتنی بر شکست که شامل همان انتخاب ولی پس از شکست در عملکرد یا کاهش منابع است؛ بهینه سازی (O) که به معنای شناسایی و جذب منابع درونی و بیرونی و انسجام آنها در راستای دستیابی به اهداف است؛ و جبران خسارت (C) که اصلاح یا جایگزینی راهبردهای بهینه سازی برای رسیدن به همان هدف قبلی پس از شکست این راهبردها است (ناپولیتانو و همکاران، ۲۰۱۱). مهارت های SOCبه عنوان یک توانایی کلیدی در پیشبرد شکوفایی نوجوانان یا همان تحول مثبت نوجوانی شناخته می شود (لرنر و همکاران، ۲۰۰۵). همچنین ضعف در مهارت های خود تنظیمی می تواند نقش مهمی در گرایش نوجوانان به اعتیاد داشته باشد.

برای سنجش خود تنظیمی ارادی بالتس از پرسشنامه خود تنظیمی ارادی بالتس، بالتس، فروند و لانگ(1999) استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه خود تنظیمی ارادی بالتس

پرسشنامه خود تنظیمی ارادی توسط بالتس، بالتس، فروند و لانگ (۱۹۹۹) ساخته شده که مقیاسی ۴۸ سوالی است و در آن برای هریک از خرده مقیاس های انتخاب، انتخاب مبتنی بر شکست، بهینه سازی و جبران ۱۲ سوال در نظر گرفته شده است. هر پرسش شامل دو اظهار نظر است که یکی شامل رفتار مبتنی بر (انتخاب، بهینه سازی، جبران و انتخاب مبتنی بر شکست) و دیگری بیانگر رفتار غیر مرتبط با آن است. از فرد خواسته می شود جمله ای را که به شیوه عملکرد او شبیه تر است را انتخاب کند. در این پژوهش از فرم کوتاه این پرسش نامه که توسط فروند و بالتس (۲۰۰۲) تدوین شده استفاده شد که برای هر کدام از خرده مقیاس های انتخاب، بهینه سازی و جبران، ۶ ماده در نظر گرفته شده است. نمرات بالاتر نشان دهنده سطح بالاتر مهارت های خود تنظیمی است.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه خود تنظیمی ارادی بالتس

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: