پرسشنامه انگیزش مدرسه


پرسشنامه انگیزش مدرسه مک اینرنیn

مشخصات فایل پرسشنامه انگیزش مدرسه

نام نویسنده:
مک اینرنی
نام لاتین:
Inventory of school Motivation(ISM)
سال انتشار:
2001
تعداد سوالات:
43
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه انگیزش مدرسه پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی دارای 8 مولفه وظیفه، تلاش، رقابت، قدرت اجتماعی، نگرانی اجتماعی و ... می باشد

قالب فایل سوالات پرسشنامه انگیزش مدرسه

روش نمره گذاری پرسشنامه انگیزش مدرسه به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه انگیزش مدرسه

پیشرفت تحصیلی به توانایی آموخته شده یا اکتسابی فرد در موضوعات آموزشگاهی اطلاق می شود که به وسیله آزمون های فراگیری استانداردشده یا آزمون های معلم ساخته اندازه گیری می شود(نویدی، ۱۳۸۲). به طور کلی این اصطلاح به معنای مقدار یادگیری آموزشگاهی فرد است، به طوری که بتوان آنها را در مقوله کلی عوامل مربوط به تفاوت های فردی و عوامل مربوط به مدرسه و نظام آموزش و پرورش مورد مطالعه قرار داد (سوليمن نجهد و سهران، ۲۰۰۲). در واقع پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان یکی از مهم ترین ملاکهای ارزیابی عملکرد معلمان محسوب می شود. برای دانش آموزان نیز معدل تحصیلی معرف تواناییهای علمی آنها برای ورود به دنیای کار و اشتغال و مقاطع تحصیلی بالاتر است؛ بنابراین نظریه پردازان تربیتی بسیاری از پژوهشهای خود را بر شناخت عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی تمرکز کرده اند (درتاج، لک پور و بهلولی، ۱۳۹۲). همچنین از آنجایی که شرط مهم برای رشد و شکوفایی هر جامعه ای وجود افراد آگاه، کارآمد و خلاق است، لذا پرورش و تقویت انگیزه پیشرفت سبب ایجاد انرژی و جهت دهی مناسب رفتار، علایق و نیازهای افراد در راستای اهداف ارزشمند و معین می شود. در واقع انگیزه پیشرفت به عنوان یک عامل مهم در عملکرد تحصیلی قلمداد می شود. انگیزه پیشرفت به عنوان یک زمینه نسبتا ثابت در دانش آموزان، از جمله مهم ترین انگیزه ها یا نیازهای اکتسابی هر فرد است (بیابانگرد، ۱۳۸۴). انگیزش پیشرفت تحصیلی عبارت است از گرایشی همه جانبه به ارزیابی عملکرد خود با توجه به عالی ترین معیارهای تلاش برای موفقیت در عملکرد و برخورداری از لذتی که با موفقیت در عملکرد همراه است(وستلند و آرچ، ۲۰۰۱). برای سنجش انگیزش پیشرفت تحصیلی از پرسشنامه انگیزش مدرسه مک اینرنی استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه انگیزش مدرسه

پرسشنامه انگیزش مدرسه مک اینرنی توسط على و مک اینرنی (۲۰۰۱) ساخته شده است. این مقیاس از ۴۳ سؤال ۵ گزینه ای بر اساس مقیاس لیکرت (با نمره دهی یک تا پنج از کاملا مخالفم تا کاملا موافقم) تهیه شده است. پرسشنامه انگیزش مدرسه ۴ هدف سطح بالاتر را می سنجد که عبارتند از: توانایی، عملکرد، هدف اجتماعی، و هدف بیرونی. هریک از این ۴ هدف سطح بالاتر به دو هدف جزیی تقسیم می شوند که عبارتند از گرایش به توانایی( انجام تکلیف، تلاش)، عملكرد (رقابت، و شهرت طلبی)، هدف اجتماعی (وابستگی اجتماعی و نوع دوستی)، هدف بیرونی (تشویق و جایزه).

پرسشنامه انگیزش مدرسه مک اینرنی در مجموع دارای ۸ مؤلفه کلی در زمینه های انگیزه علاقه به تکلیف (انتخاب تکلیف در شرایط آزادانه و انگیزه دانش آموز در انجام تکالیف درسی، با چهار گویه)، کوشش (تلاش زیاد، به ویژه روی مواد درسی دشوار، شامل هفت گویه)، رقابت جویی (مقایسه عملکرد تحصیلی خود با سایر دانش آموزان و جلو افتادن از آنها، با شش گویه)، قدرت اجتماعی (انگیزه دانش آموز برای سرپرستی و رهبری گروه بودن با شش گویه)، کسب پیوستگی انجام کارهای گروهی در زمینه تحصیلی با سه گویه)، علاقه اجتماعی (انگیزه دانش آموز برای کمک و توجه به پیشرفت تحصیلی دیگران شامل پنج گویه)، کسب ستایش انگیزه دانش آموز برای جلب نظر و تشویق دیگران در امر تحصیل با پنج گویه) و نمونه بودن انگیزه دانش آموز برای قدردانی و دریافت پاداش در امر تحصیل با هفت گویه) میباشد.

 

سوالات لاتین پرسشنامه انگیزش مدرسه مک اینرنی-Inventory of school Motivation(ISM) به همراه مقاله اصلی لاتین نیز همراه فایل می باشد که به محض پرداخت قابل دانلود می باشد.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه انگیزش مدرسه

پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی دارای ۴ هدف کلی و ۸ هدف جزیی است. نمرات هر مؤلفه و کل پرسشنامه از یک تا پنج محاسبه می شود و نمره گذاری آن به صورتی است که آزمودنی، هر اندازه نمره بالاتری از این پرسشنامه به دست آورد، نشان دهنده عملکرد بهتر او در طیف پنج گانه است.

 

سوالات لاتین پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی نیز همراه فایل می باش

نمونه سوالات پرسشنامه انگیزش مدرسه :

1-دوست دارم در انجام یک کار فرصتی دیگر به من داده شود تا آن را بهتر انجام دهم. 

2-در کلاس برای اینکه از والدینم جایزه بگیرم، سخت تلاش می کنم.

3-برای اینکه بهترین عملکرد تحصیلی ام را داشته باشم برایم تشويق کافی نیست و دوست دارم جایزه بگیرم.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه انگیزش مدرسه

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: