پرسشنامه سندرم پای بیقرار


پرسشنامه سندرم پای بیقرار n

مشخصات فایل پرسشنامه سندرم پای بیقرار

نام لاتین:
International Restless Legs Syndrome-IRLS
سال انتشار:
2003
تعداد سوالات:
10
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه سندرم پای بیقرار تک مولفه ای می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه سندرم پای بیقرار

روش نمره گذاری پرسشنامه سندرم پای بیقرار به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه سندرم پای بیقرار

یکی از مواردی که به عنوان عامل خطر احتمالی ابتلا به اختلالات روانی از جمله افسردگی، استرس و اضطراب مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته، سندرم پاهای بی قرار است(10، 11). که توسط پرسشنامه سندرم پای بیقرار ارزیابی می شود. سندرم پاهای بی قرار یک اختلال حسی-حرکتی اسکه با تمایل شدید به حرکت دادن پاها هنگام استراحت مشخص می شود(12). بیماران مبتلا به سندرم پاهای بی قرار تمایل غیر قابل مقاومتی به حرکت دادن پاهای خود دارند و آن را به صورت احساس نامطلوب و ناخوشایندی توصیف می کنند که با دوره های عدم فعالیت بدتر می شود(13-15). بر اساس گزارش ها حدود 80 درصد بیماران مبتلا به این اختلال به دلیل داشتن علائم به پزشک مراجعه می کنند، اما این بیماری فقط در 6 درصد این بیماران تشخیص داده می شود. پس از تشخیص هم تنها 13 درصد بیماران با داروهای مناسب درمان می شوند(16). شیوع سندرم پاهای بی قرار در کل جمعیت حدود 2-15 درصد است(17) که در سالمندان شایع تر است(14). سندروم پاهای بی قرار عوارض زیادی دارد و سبب کاهش کیفیت زندگی، اختلال خواب، افزایش خطر بیماریهای قلبی عروقی و مرگ و میر می شود. برای سنجش این اختلال از پرسشنامه سندرم پای بیقرار استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه سندرم پای بیقرار

پرسشنامه سندرم پای بی قرار(IRLSS) که توسط انجمن بین المللی مطالعات سندرم پاهای بی قرار(International Restless Legs Syndrome) پیشنهاد شده، شامل:1-حرکت مکرر پاها همراه با احساس غیرطبیعی در پوست پاها 2-تسکین موقتی علائم ناخوشایند با حرکت دادن پاها 3- شروع یا تشدید علائم با استراحت یا عدم حرکت پاها 4- شروع یا تشدید علائم در غروب یا شب است. پرسشنامه سندرم پاهای بی قرار یک ابزار استاندارد است و روایی و پایایی آن در مطالعات گذشته سنجیده شده است(23).

پرسشنامه سندرم پای بی قرار 10 سوالی در قالب فایل Word دارای روش نمره گذاری، روایی و پایایی به همراه اصل پرسشنامه انگلیسی آماده شده است که به محض پرداخت لینک دانلود آن در اختیار شما قرار می گیرد.

 

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه سندرم پای بیقرار

جواب سوالات این پرسشنامه در مقیاس پنج درجه ای لیکرت از 0 تا 4 نمره گذاری می شود. است. افراد در صورت داشتن هر چهار معیار، به عنوان افراد مبتلا به سندروم پاهای بی قرار در نظر گرفته شدند. 

نمونه سوالات پرسشنامه سندرم پای بیقرار :

1-چقدر از بي قرار بودن پاهاي خود احساس ناراحتي مي كنيد؟ 

2-چقدر تمايل داريد پاهاي خود را حركت دهيد؟ 

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه سندرم پای بیقرار

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: