پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران نارسایی قلبی مینه سوتا


پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران نارسایی قلبی مینه سوتا  رکتورn

مشخصات فایل پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران نارسایی قلبی مینه سوتا

نام نویسنده:
رکتور
نام لاتین:
Minnesota Living with Heart Failure Questionnaire-MLHF
سال انتشار:
1984
تعداد سوالات:
21
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
6 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران نارسایی قلبی مینه سوتا دارای 2 مولفه فیزیکی و هیجانی می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران نارسایی قلبی مینه سوتا

روش نمره گذاری پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران نارسایی قلبی مینه سوتا به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران نارسایی قلبی مینه سوتا

یکی از شایعترین بیماریهای مزمن و علت مرگ و میر در بزرگسالان، بیماریهای قلبی عروقی است. نارسایی قلبی یکی از مهمترین بیماریهای قلبی عروقی است که میزان ابتلا، مرگ و میر و از کارافتادگی نسبتا بالایی دارد. نارسایی قلبی به عنوان نتیجه نهایی و مشترک همه اختلالات قلبی است. از طرفی درمان های جدید پزشکی باعث افزایش امید به زندگی و طول عمر بیماران مبتلا به بیماریهای قلبی عروقی و در نتیجه افزایش تعداد مبتلایان به نارسایی قلبی شده است. شیوع و بروز نارسایی قلبی با افزایش سن بیشتر می شود به طوری که در ایالات متحده تقریبا 1 درصد افراد بالای ۵۰ سال و حدود ۱۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال دچار نارسایی قلبی هستند اه]. طبق آمار مرکز مدیریت بیماریهای ایران در سال ۱۳۸۰، تعداد مبتلایان به نارسایی قلبی در ۱۸ استان کشور ۳۳۳۷ در ۱۰۰,۰۰۰ نفر جمعیت است  در نگاه جامع نمی توان بیماری را از ویژگی های فردی و اجتماعی بیمار جدا دانست. گسترش نگاه کل نگر به بیمار و محوریت دادن به او، به ایجاد راه و روش های جدیدی برای ارزشیابی بهبود بیماران منجر شده است. یکی از شایع ترین این روش ها، بررسی کیفیت زندگی بیمار است. که برای بیماران قلبی از پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران نارسایی قلبی مینه سوتا  استفاده می شود.

برای ارزیابی رفتارهای خودمراقبتی بیماران قلبی از پرسشنامه رفتار خودمراقبتی بیماران مبتلا به نارسایی قلبی استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران نارسایی قلبی مینه سوتا

برای سنجش کیفیت زندگی بیماران قلبی از پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران نارسایی قلبی مینه سوتا (MLHF) استفاده می شود. این پرسشنامه در سال ۱۹۸۴ توسط Rector طراحی شده است. پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران قلبی مینه سوتا شامل ۲۱ گویه است که محدودیت های جسمی، روانی و اجتماعی – اقتصادی ناشی از علایم نارسایی قلبی را در یک ماه گذشته می سنجد. این پرسشنامه درک بیماران اثرات CHF را روی جنبه های فیزیکی، اقتصادی –اجتماعی و روانی زندگی شان را ارزیابی می کند.  

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران نارسایی قلبی مینه سوتا

در پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران نارسایی قلبی مینه سوتا هر سؤال ۶ معیار داشته و از صفر تا پنج نمره گذاری شده است که صفر نشان دهنده عدم محدودیت و پنج نشان دهنده حداکثر محدودیت است. ...

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران نارسایی قلبی مینه سوتا

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: