پرسشنامه مهارت های ارتباط پرستاران با بیمار


پرسشنامه مهارت های ارتباط پرستاران با بیمار n

مشخصات فایل پرسشنامه مهارت های ارتباط پرستاران با بیمار

سال انتشار:
تعداد سوالات:
31
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
بلی و خیر
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه مهارت های ارتباط پرستاران با بیمار دارای 3 مولفه شروع ارتباط، مهارت های تعاملی و پایان ارتباط می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه مهارت های ارتباط پرستاران با بیمار

روش نمره گذاری پرسشنامه مهارت های ارتباط پرستاران با بیمار به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه مهارت های ارتباط پرستاران با بیمار

ارتباط تعاملی بین حداقل دو انسان می باشد که حاصل آن پیامی است که فرستاده میشود و دریافت می گردد تا هدفی برآورده گردد. توانایی برقراری ارتباط صحیح، یکی از مهارت های اساسی زندگی اجتماعی می باشد. 
بسیاری از صاحب نظران، توانایی برقراری ارتباط صحیح را از مهم ترین ویژگی های کارکنان بهداشتی دانسته اند. برقراری ارتباط صحیح، اثرات مثبتی بر بیماران دارد از جمله بهبود علایم حیاتی، کاهش درد و اضطراب، افزایش رضایتمندی، ارتقای پیامدهای درمانی و مشارکت بهتر در برنامه های درمانی، از سوی دیگر، اختلال در ارتباط منجر به اشتباه در تشخیص، کاهش مشارکت بیمار در درمان و کاهش میزان ارائه اطلاعات از سوی بیماران میشود . 
اغلب مشکلاتی که در محیط کار، دانشگاه، خانه و سازمانها به وجود می آید، ناشی از ارتباط نامناسب است .  از دیدگاه بیماران، کیفیت خدمات از طریق برقراری ارتباط مناسب و مؤثر معنا پیدا می کند، به طوری که مطالعات نشان می دهد، علت نهایی اکثر شکایتها، نارضایتی ها و تخلفهای محیط های بهداشتی، درمانی، به علت خطاهای ارتباطی و عدم وجود ارتباط مؤثر می باشد . کارکنان بهداشتی درمانی و پرستاران علاوه بر دانش تخصصی خود، باید نحوه برقراری ارتباط موثر با بیماران را یاد بگیرند و گرنه میزان پذیرش توصیه های درمانی و مراقبتی و همچنین آموزش از سوی بیماران کمتر خواهد شد.  پایه و اساس ارتباط موثر و نزدیک پرستاران با بیماران بر پایه این فرضیه استوار است که آنها بتوانند تمایلات و تجربیات شخصی بیمار را درک نموده و از آن آگاه شوند و بیماران را از برنامه هایی که در جهت تشخیص و درمان پیشنهاد می شود، آشنا نمایند تنها از طریق برقراری ارتباط صحیح و موثر است که بیماران زمینه را برای طرح سوال، مناسب دیده و نگرانی ها و تمایلات خود را بازگو می کنند و این می تواند در هنگام اخذ شرح حال بیمار به پرستار کمک زیادی را در جهت شناخت هرچه بیشتر بیمار بکند و علاوه از این، برخورد گرم و توأم با همدلی می تواند، توان و تحمل بیمار را در نگرانی ها، اضطراب و درد و رنج کاهش دهد و این امر یکی از نکات مهم پرستاری می باشد.

با توجه به اهمیت مهارت های ارتباط پرستاران با بیمار برای سنجش آن از پرسشنامه مهارت های ارتباط پرستاران با بیمار استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه مهارت های ارتباط پرستاران با بیمار

 پرسشنامه مهارت های ارتباط پرستاران با بیمار دارای 31 سوال و سه مولفه است که این مولفه ها عبارتند از  شروع ارتباط، مهارت های تعاملی و پایان ارتباط می باشد. در  پرسشنامه مهارت های ارتباطی پرستاران با بیماران آزمون دهنده به صورت بلی و خیر جواب می دهد و نمره گذاری آن به این صورت است که اگر بلی انتخاب شود، نمره 1 و اگر خیر انتخاب شود، نمره صغر تعلق می گیرد.

برای مشاهده مقاله مربوط به  پرسشنامه مهارت های ارتباط پرستاران اینجا کلیک کنید.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه مهارت های ارتباط پرستاران با بیمار

پاسخ به پرسشنامه به صورت بلی و خیر است به. بلی نمره 1 و خیر نمره صفر تعلق می گیرد. نمره کل این پرسشنامه بین 0 تا 31 خواهد بود. 

نمونه سوالات پرسشنامه مهارت های ارتباط پرستاران با بیمار :

1. پرونده یا کاردکس بیمار را بررسی می کند

2. با بیمار سلام واحوالپرسی می کند

3. بیمار را نام با خانوادگی صدا می زند

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه مهارت های ارتباط پرستاران با بیمار

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: