پرسشنامه تجدید نظر شده حساسیت اضطرابی تیلور و کوکس


پرسشنامه تجدید نظر شده حساسیت اضطرابی تیلور و کوکس تیلور و کوکس n

مشخصات فایل پرسشنامه تجدید نظر شده حساسیت اضطرابی تیلور و کوکس

نام نویسنده:
تیلور و کوکس
نام لاتین:
ASI-R
سال انتشار:
1998
تعداد سوالات:
36
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه تجدید نظر شده حساسیت اضطرابی تیلور و کوکس دارای 4 مولفه «ترس از نشانه هاي قلبي- عروقي و معده اي- روده اي»، « ترس از نشانه هاي تنفسي»، « ترس از واكنش هاي اضطرابي قابل مشاهده در جمع»، «ترس از کنترل شناختی» می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه تجدید نظر شده حساسیت اضطرابی تیلور و کوکس

روش نمره گذاری پرسشنامه تجدید نظر شده حساسیت اضطرابی تیلور و کوکس به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه تجدید نظر شده حساسیت اضطرابی تیلور و کوکس

اضطراب یک حالت عاطفی ناخوشایند است که ضمن آن شخص انتظار وقوع حادثه ای نامساعد را دارد، اما از علت آن آگاه نیست. اضطراب خواه به تنهایی به صورت علامتی بارز، خواه به همراه سایر اختلالات، هسته اصلی و مرکزی خیلی از بیماری های روانی را تشکیل می دهد (کاپلان و سادوک، ۱۳۷۹). سازه ای که توجه گسترده ای را در پیشینه مطالعاتی اختلالات اضطرابی به خود اختصاص داده است، حساسیت اضطرابی است.

فرض بر این است که حساسیت اضطرابی یک متغیر گرایشی با ثبات است که نشان دهنده میل به تفسیر پیامدهای جسمانی، روان شناختی، اجتماعی و تجارب اضطرابی به عنوان اموری آزارنده و خطرناک است (موریس و همکاران، ۲۰۰۱). بنابراین، حساسیت اضطرابی، بیان کننده ترس از نشانه های اضطرابی است و از این فرض نشأت می گیرد که این نشانه ها به پیامدهای آسیب زای بدنی، روانشناختی و اجتماعی منجر می شود ( تیلور"، ۱۹۹۵؛ به نقل از ایسایو و همکاران، ۲۰۱۰). افراد با حساسیت اضطرابی بالا اغلب اوقات به نشانه های اضطرابی به طور منفی واکنش نشان می دهند، در حالی که افراد با حساسیت اضطرابی پایین اگر چه ممکن است این نشانه ها را به عنوان اموری ناخوشایند تجربه کنند، اما آنها را تهدید آمیز تلقی نمی کنند (رایس و مک نالیه، ۱۹۸۵؛ به نقل از دیکون و والنتینر، ۲۰۰۲).

پرسشنامه حساسیت اضطرابی توسط تیلور و کاکس در سال 1998 و برای ارزیابی میزان ترس از علایم و پیامدهای اضطراب طراحی شده است. اگر چه نمرات پرسشنامه حساسیت اضطرابی با شاخصهای اضطراب کلی دارای همبستگی است، اما در واقع پرسشنامه حساسیت اضطرابی برای ارزیابی خود اضطراب طراحی نشده است(19). 

تعدادی از نمونه سوالات پرسشنامه تجدید نظر شده حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس:
1- وقتي احساس مي كنم هواي كافي براي تنفس وجود ندارد مي ترسم خفه شوم.

2-- احساس خفگي موجب ترسم مي شود.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه تجدید نظر شده حساسیت اضطرابی تیلور و کوکس

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: