پرسشنامه طلاق عاطفی گاتمن


پرسشنامه طلاق عاطفی گاتمن  گاتمنn

مشخصات فایل پرسشنامه طلاق عاطفی گاتمن

نام نویسنده:
گاتمن
نام لاتین:
Emotional Divorce Scale-EDS
سال انتشار:
تعداد سوالات:
24
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
بلی و خیر
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه طلاق عاطفی گاتمن تک مولفه ای می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه طلاق عاطفی گاتمن

روش نمره گذاری پرسشنامه طلاق عاطفی گاتمن به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه طلاق عاطفی گاتمن

از آنجا که مفهوم طلاق عاطفی با مفهوم نارضایتی، ناسازگاری یا تعارضات زناشویی پیوند خورده است، به پژوهشهای محدود به این حوزه استناد می شود. نجف لویی(1383) نشان داد زوجین دارای تمایزیافتگی پایین، تعارضات زناشویی بالایی را تجربه می کنند. کستا، هربست و مک کرا(2000) نیز دریافتند که وقایع خاص زندگی مرتبط با هویت، هم چون تغییر در موقعیت زناشویی ارتباط بسیار زیادی با تغییرات شخصیتی دارد. 
استس و بورک(2005) دریافتند همسران فاقد توانایی وارسی هویت، قادر به به کارگیری فرآیندهای کنترل نبوده، از الگوهای تعاملی نامطلوبی برخوردارند. بنابراین، همسرانی که نقش های مربوط به هویت همسر خود را تایید نمی کنند، پایه های روابط بین فردی را مخدوش می سازند. چنانچه هر یک از طرفین رابطه زناشویی قادر به تحلیل و اصلاح هویت خود در چارچوب ازدواج نباشد، مشکلات بسیاری را در تداوم روابط صمیمانه خود با دیگری تجربه می کند که فرآیند به اشتراک گذاری صمیمیت را با اختلال مواجه می سازد(والرستین، 1994). لذا از آن جا که ارتباط با همسر، جنبه مرکزی زندگی عاطفی و اجتماعی هر فرد به شمار می رود، چنین تعارضاتی می تواند علاوه بر آسیبهای فردی و اختلال در فرآیند رشد هویت، به توانایی آنها در برقراری روابط مطلوب با دیگران آسیب برساند(وینچ[1]، 1971؛ به نقل از نادری، حیدری و حسین زاده مالکی، 1390). جدایی زناشویی[2]، به عنوان پدیده رایج و برآیند چنین تعاملاتی(کوک و جونز، 2002)، در 75% موارد به طلاق منجر شده است(گاتمن، 1993) که به تایید مطالعات صورت گرفته، بیشتری در 4 سال پس از ازدواج رخ می دهد(کوک و جونز، 2002). این میزان، طبق نتایج سرشماری مرکز آمار ایران(1389) به تدریج در حال افزایش است. انواع ناسازگاری های حاد و مزمن زناشویی-که خانواده های بسیاری را از نعمت سلامت و محبت زناشویی محروم نموده-نیز به این آماد افزوده می شود(صبور اردوبادی، 1387). افزایش ناسازگاریها، زوجین را درگیر یک کشمکش دوجانبه گردانده، به تدریج منجر به افزایش فاصله ها، طلاق عاطفی[3] و بی تفاوتی نسبت به هم، علی رغم همزیستی می شود(خواصی، 1389). اینجاست که کیفیت شکل گیری هویت افراد می تواند پیش بینی کننده موفقیت آنها در فرآیند درهم آمیزی عاطفی و روانی (صمیمیت) مورد توجه قرار گیرد.

معرفی پرسشنامه طلاق عاطفی گاتمن

پرسشنامه طلاق عاطفی گاتمن در 24 گویه به شکل دو گزینه ای به صورت بلی(1) یا خیر(0) توسط گاتمن(1988، ترجمه جزایری، 1388) تنظیم شده است. پس از جمع کردن پاسخهای مثبت پرسشنامه طلاق عاطفی گاتمن، چنان چه تعداد آن برابر ...... پایایی کل پرسشنامه طلاق عاطفی گاتمن در پژوهش.... با استفاده از آلفای کرونباخ 93/0 به دست آمد. روایی صوری پرسشنامه طلاق عاطفی گاتمن با نظر متخصصان تایید گردید.

 

به محض پرداخت موفق، لینک دانلود پرسشنامه طلاق عاطفی گاتمن در اختیار شما قرار می گیرد و به ایمیل نیز ارسال می شود.

 

[1] -Winch

[2] -marital separation

[3] -emotional divorce

[4] -emotional divorce scale

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه طلاق عاطفی گاتمن

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: