آزمایش یادگیری فشرده و یادگیری توزیعی


آزمایش یادگیری فشرده و یادگیری توزیعی ابنیگهوسn

مشخصات فایل آزمایش یادگیری فشرده و یادگیری توزیعی

نام نویسنده:
ابنیگهوس
سال انتشار:
تعداد سوالات:
10
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

آزمایش یادگیری فشرده و یادگیری توزیعی دارای 2 مولفه یادگیری فشرده و یادگیری توزیعی می باشد.

قالب فایل سوالات آزمایش یادگیری فشرده و یادگیری توزیعی

روش نمره گذاری آزمایش یادگیری فشرده و یادگیری توزیعی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی آزمایش یادگیری فشرده و یادگیری توزیعی

بنا به نوشته‌ی کتابهای روان‌شناسی، یادگیری کلامی یا یادگیری حرکتی، از طریق تکرار متوالی یک فعالیت معین انجام می‌گیرد و" وجود فاصله زمانی بین تمرینها بهتر از تکرار بلافاصله آنها موجب یادگیری می‌شود". نتایج به‌دست آمده نشان می دهد که یادگیری توزیعی در همه حال تا اندازه‌ای بهتر و کارآمدتر از یادگیری فشرده بعد به صورت توزیعی کار کنند.

یادگیری توزیعی، در ابتدای کار، برتری کمی نسبت به یادگیری فشرده نشان می‌دهد، اما وقتی پس از یادگیری فشرده انجام می‌گیرد کارایی بسیار چشم‌گیری دارد. بنابراین می‌توان به معلمان، مربیان، و به طور کلی، به کلیه کسانی که به امر آموزش اشتغال دارند توصیه کرد که بهتر است با روش توزیعی کار کنند. این افراد باید به خاطر داشته باشند که اثر بخشی یادگیری توزیعی کار کنند. این افراد باید به خاطر داشته باشند که اثربخشی یادگیری توزیعی زمانی به حداکثر می‌رسد که یادگیرنده‌ها ابتدا به صورت فشرده تمرین کرده باشند. شاید بتوان این مطلب را هم اضافه کرد که اگر مربی در ابتدای کار سختگیرتر باشد و یادگیرنده‌ها را بیشتر به کار وادار کند، بازده آخر کار بهتر خواهد بود.

در یادگیری فشرده یا متراکم، یادگیرنده تمام تکلیف را به یکباره و بدون استراحت انجام می‌دهد. در یادگیری توزیعی یا با فاصله، یادگیرنده مدتی کار می‌کند، بعد کار را کنار می‌گذارد و به استراحت می‌پردازد، آنگاه کار را دوباره از سر می‌گیرد. البته فاصله مطلوب بین تمرینها، بر حسب ماهیت کار و نیز بر حسب یادگیرنده‌ها، متفاوت خواهد بود. بدین ترتیب که ممکن است بزرگسالان بتوانند یک ساعت کار کنند و یک ربع ساعت به استراحت بپردازند، اما در مورد کودکان احتمالا نیم ساعت کار و یک ربع ساعت استراحت لازم باشد.

در کتابهای روان‌شناسی، علت اثربخشی یادگیری توزیعی چنین تبیین شده است: تمرین فشرده یا متراکم موجب خستگی آزمودنی می‌شود؛ استراحت بین آموخته‌ها، موجب تثبیت آنها می‌گردد، بدین ترتیب که آزمودنی، به هنگام استراحت، خطاهای خود را اصلاح می‌کند یا آنها را به فراموشی می‌سپارد. بالاخره بنا به گزارش مؤلفان متعدد، این فرضیه که "یادگیری توزیعی بهتر از یادگیری فشرده صورت می‌گیرد" بارها در کشورهای اروپایی آزمایش شده و به اثبات رسیده است،.....

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره آزمایش یادگیری فشرده و یادگیری توزیعی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: