پرسشنامه رضایتمندی زناشویی اسلامی


پرسشنامه رضایتمندی زناشویی اسلامی جدیری و جان بزرگیn

مشخصات فایل پرسشنامه رضایتمندی زناشویی اسلامی

نام نویسنده:
جدیری و جان بزرگی
سال انتشار:
1388
تعداد سوالات:
50
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه رضایتمندی زناشویی اسلامی دارای 10 مولغه مسائل شخصيتي، فرزندان و فرزند‌پروري، ارتباط كلامی، پايبندي‌هاي مذهبي، حل تعارض، مديريت مالي، روابط جنسي، فعاليت‌هاي اوقات فراغت، نقش زن و مرد و صله رحم می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه رضایتمندی زناشویی اسلامی

روش نمره گذاری پرسشنامه رضایتمندی زناشویی اسلامی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه رضایتمندی زناشویی اسلامی

روابط زن و شوهر به منزلة هسته اصلي خانواده، بر بسياري از ابعاد حيات انساني تأثير دارد. چگونگي زندگي زناشويي مي‌تواند بر رضايت يا نارضايتي فرد از زندگي، رضا‌مندي يا نارضايتي شغلي، نحوة تربيت فرزندان و ميزان موفقيت در امور مختلف زندگي تأثير بگذارد.4 زن و شوهر انتظار دارند ‌زندگي‌شان با خوشبختي، سعادت و رضايت همراه باشد و از هر لحظة زندگي خود لذت ببرند. از‌اين‌روي، مهم‌تر از خود ازدواج، موفقيت در ازدواج يا رضا‌مندي در بين زوجين است.

رضامندي زناشويي وضعيتي است كه در آن زن و شوهر از ازدواج با يكديگر و با هم بودن احساس شادماني و رضايت دارند. بنر و هيل7 (1990) رضا‌مندي زناشويي را پيامد توافق زناشويي مي‌دانند كه رابطة مناسب بين زن و شوهر را توصيف مي‌كند.‌ ايشان مي‌نويسد: «هنگامي‌كه زن و شوهر به ميزان قابل توجهي از برآورده شدن نيازها و انتظارات‌شان در رابطة‌ زناشويي رضايت داشته باشند، رضا‌مندي زناشويي را گزارش خواهند كرد». آلوجا و باريو و گارسيا (2007) به نقل از هاولت (1969) مي‌نويسند: «رضا‌مندي زناشويي عبارت است از برونداد ناشي از مجموعه‌اي از عوامل نظير حل تعارض موفقيت‌آميز، يا موفقيت در فعاليت‌هاي مرتبط با شادكامي‌در فرآيند ازدواج». برای سنجش رضایتمندی زناشویی از پرسشنامه رضایتمندی زناشویی اسلامی یا پرسشنامه رضامندی زناشویی اسلامی استفاده می شود که توضیحات آن در ادامه ذکر می شود.

معرفی پرسشنامه رضایتمندی زناشویی اسلامی

پرسشنامه رضایتمندی زناشویی اسلامی توسط جدیری و جان بزرگی در سال 1388 ساخته شد. و برای ساخت آن محقق در ابتدا با بررسی تحقیقات مختلف داخلی  و خارجی درباره ی مؤلفه های رضایتمندی زناشویی و بررسی متون دینی اعم از قرآن و روایات در زمینه ی مسائل زناشویی و خانوادگی، به مؤلفه هایی از منظر دین در این زمینه دست یافت.بدین ترتیب، در گام اول آزمون سازی،آیات و روایات گردآوری و سپس به توصیف هر یک از مؤلفه ها پرداخته شد. این پرسشنامه دارای ده مؤلفه و پنجاه پرسش دارد كه سهم هر يك از مؤلفه‌ها پنج پرسش به شرح زير است:

مسائل شخصيتي، فرزندان و فرزند‌پروري،  ارتباط كلامی، پايبندي‌هاي مذهبي، حل تعارض، مديريت مالي، روابط جنسي، فعاليت‌هاي اوقات فراغت، نقش زن و مرد و صله رحم. که سوالات مربوط به هر مولفه تفکیک شده است. 

براي هر يك از پرسش‌هاي ‌پرسشنامه رضامندی زناشویی اسلامی، پنج گزينه منظور شده است. گزينة پرسش‌‌ها عبارتند از: هميشه، اغلب اوقات، گاهي، به ندرت و هرگز؛ و تعدادی از سوالات پرسشنامه با توجه به محتوای آنها دارای نمره گذاری منفی می باشند.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه رضایتمندی زناشویی اسلامی

براي هر يك از پرسش‌هاي ‌پرسشنامه رضامندی زناشویی اسلامی، پنج گزينه منظور شده است. گزينة پرسش‌‌ها عبارتند از: هميشه، اغلب اوقات، گاهي، به ندرت و هرگز؛ و تعدادی از سوالات پرسشنامه با توجه به محتوای آنها دارای نمره گذاری منفی می باشند.

حداكثر نمرة آزمودني در ‌اين پرسش‌نامه دويست است. نمرة بالا‌تر، نشانة رضا‌مندي بيشتر زناشويي است. 

نمونه سوالات پرسشنامه رضایتمندی زناشویی اسلامی :

1-سعي مي‌كنم محبتم را به صورت كلامي به همسرم ابراز كنم.

2-همسرم خوبيهاي مرا ناديده مي‌گيرد.

3-همسرم هنگام صحبت صدايش را بلند كرده و داد و بيداد راه مي‌اندازد.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه رضایتمندی زناشویی اسلامی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: